Page 20 of 25

Posted: 26 Sep 2009, 21:10
by Bonje
Pimplaren wrote:Haha planerat inför ras?:)
Hahaha.. Tja? Inte tror jag att den går några 20 000 mil innan det är dags för service iaf. :lol:
Nej men det är alltid sånt jävla kladd med just att tappa lylvätska! Det kommer ju precis överallt där man inte vill ha det. :evil:

Posted: 26 Sep 2009, 21:35
by robbz
jäklar så fin den vart!
riktigt snyggt :) ...
/mvh

Posted: 26 Sep 2009, 21:44
by Pimplaren
Bonje wrote:
Pimplaren wrote:Haha planerat inför ras?:)
Hahaha.. Tja? Inte tror jag att den går några 20 000 mil innan det är dags för service iaf. :lol:
Nej men det är alltid sånt jävla kladd med just att tappa lylvätska! Det kommer ju precis överallt där man inte vill ha det. :evil:
Hehe ja självklart, smidig lösning när det väl är dax! :) man ska inte bygga in sig!

Posted: 26 Sep 2009, 22:09
by Tjottirotti
Grymt läckert alltså! Om man ändå byggde så seriöst själv!

Posted: 26 Sep 2009, 23:03
by simon
Bonje wrote:Det ska bli jävligt kul att börja montera insug, turbo avgassystem osv för kommande uppstart.. Det var några år sedan det brumma i garaget :roll:
Några år sedan? inte kört med bilen på så länge?
Grymt fin motor annars!

Posted: 27 Sep 2009, 11:48
by Resgard
Ser riktigt fint ut!

Posted: 27 Sep 2009, 12:02
by Nobbe
Ser genomtänkt ut, det gillar jag.

Posted: 27 Sep 2009, 12:08
by Bonje
Tack för alla positiva komentarer! kul! :) Jo jag har försökt att göra allt så genomtänkt det går.. Nu hoppas jag att jag blir nöjd och slipper bygga om.

Posted: 27 Sep 2009, 12:40
by maccan
Jäklar fint byggt, är alla tryckrör osv pulverlackat ? :)

Posted: 27 Sep 2009, 12:41
by Nilas
Perfektion! Fan va snyggt allt är Bonje. När väntas det bli uppstart?

/Nilas

Posted: 27 Sep 2009, 14:11
by stiiiv_
ser riktigt snyggt ut :D

Posted: 27 Sep 2009, 16:02
by Bonje
maccan wrote:Jäklar fint byggt, är alla tryckrör osv pulverlackat ? :)
Alla tryckrör? Jag har ju bara ett tryckrör. Mellan turbo och IC. :lol: Jag kommer omöjligt få problem med att den skjuter loss vid skarvarna iaf.

Jo allt grått är pulverlackat. Förutom cellpaketet på IC och kylaren som är sprayat med en burk som jag fick specialblandad på Barkmans.
Det blir några grejor till sen som jag inte han få med förrut..

Det är med blandade känslor det närmar sig uppstart.. Givetvis ska det bli väldigt kul, å andra sidan så är det så närvigt när man har nytt konsept med pyramidringar och grejor man aldrig har provat förrut.
Jag vet inte när det kommer bli riktigt, vågar inte lova någonting. :roll:

Posted: 27 Sep 2009, 16:06
by maccan
Bonje wrote:
maccan wrote:Jäklar fint byggt, är alla tryckrör osv pulverlackat ? :)
Alla tryckrör? Jag har ju bara ett tryckrör. Mellan turbo och IC. :lol:
Ja jag skrev ju osv också :D men du förstog va ja mena, jäkligt fint byggd motor!quote]

Posted: 27 Sep 2009, 18:37
by KKR-Rille
ser ju så där otroligt bra ut som vanligt när du håller på, så där irreterande bra ut :wink: Bra kämpat, hoppas uppstarten löper smidigt utan problem oxå!

Posted: 11 Oct 2009, 18:09
by Bonje
Ååååå fy fan va skönt!!! :D

I dag var dagen då motorn skulle startas.. Check listan för uppstart har prickats av systematiskt, efter någon timme i garaget kom Fredrik med kamera och stativ i högsta hugg!
Efter kamera uppriggningen bistod Fredrik med ett par extra händer tills det var dags att vrida nyckel.

Först gned vi på starten utan stift i mororn för att bygga lite oljetryck.. Ett oroveckande tickande försvann i samma stund som Fredrik tjoade att oljetryckslampan slocknade.
Det var förmodligen bara en tyrckare som skulle fyllas med olja *skönt*
Uppstarten gick klanderfritt så när som på att vi letade drivrutiner till USB/com ports adaptern i 1 timme innan den ville funka :evil: Det är väl själva fan att det alltid ska vara mjukvaran som krånglar.. :?

Nåväl.. motorn gick hyffsat på gammla mappen, så det var bara att puttra så att vatten och olja nådde arbetstemperatur.
Klockan blev lite väl mycket för att efterdra toppen, så det får bli vid ett annat tillfälle.

Fredrik har filmat typ hela tiden, så jag misstänker att en film kommer ploppa upp här så småning om.

Nu går jag in på checklista nr. 2 som består av punkter för provkörning. Tyvärr är den ganska dryg.. bromsar och grejor ska fixas. :x

Posted: 11 Oct 2009, 19:00
by Fredriktak
Bonje wrote:Ååååå fy fan va skönt!!! :D

I var dagen då motorn skulle startas.. Check listan för uppstart har prickats av systematiskt, efter någon timme i garraget kom Fredrik med kamera och stativ i högsta hugg!
Efter kamera uppriggningen bistod Fredrik med ett par extra händer tills det var dags att vrida nyckel.

Först gned vi på starten utan stift i mororn för att bygga lite oljetryck.. Ett oroveckande tickande försvann i samma stund som Fredrik tjoade att oljetryckslampan slocknade.
Det var förmodligen bara en tyrckare som skulle fyllas med olja *skönt*
Uppstarten gick klanderfritt så när som på att vi letade drivrutiner till USB/com ports adaptern i 1 timme innan den ville funka :evil: Det är väl själva fan att det alltid ska vara mjukvaran som krånglar.. :?

Nåväl.. motorn gick hyffsat på gammla mappen, så det var bara att puttra så att vatten och olja nådde arbetstemperatur.
Klockan blev lite väl mycket för att efterdra toppen, så det får bli vid ett annat tillfälle.

Fredrik har filmat typ hela tiden, så jag misstänker att en film kommer ploppa upp här så småning om.

Nu går jag in på checklista nr. 2 som består av punkter för provkörning. Tyvärr är den ganska dryg.. bromsar och grejor ska fixas. :x
måste vara en skön känsla! Blir det mappning så snart den är "klar"?

Posted: 11 Oct 2009, 19:17
by s2_i_e30
gratis bonje :)