Page 20 of 52
Posted: 15 Oct 2010, 20:12
by Pimplaren
Fernis1 wrote:micke999 wrote:Fernis1 wrote:1,4-1,5 men sjunker till 1,1-1,2 ca
nice!blir de större turbo till nästa år?
Yes denna är alldeles för liten, blir nog en BW 366 till nästa år eller liknande, bilen kurvan dör helt efter 5000rpm, 325whp vid 7000rpm, 324nm vid 7000nm haha
Dräparn! man ska ha maxeffekt vid varvstopp!
Posted: 16 Oct 2010, 00:22
by Fernis1
Pimplaren wrote:Fernis1 wrote:micke999 wrote:
nice!blir de större turbo till nästa år?
Yes denna är alldeles för liten, blir nog en BW 366 till nästa år eller liknande, bilen kurvan dör helt efter 5000rpm, 325whp vid 7000rpm, 324nm vid 7000nm haha
Dräparn! man ska ha maxeffekt vid varvstopp!
Jo, en större turbo är ett måste till nästa år
Posted: 16 Oct 2010, 00:41
by Fernis1
Var iväg och bromsade E21an idag hos PBZ, ville bara kolla hur mycket effekt man kört med under sommaren.
403whp/578nm, dock är turbon alldeles för liten, kurvan dör helt efter 5000rpm men här är iaf lite film:
http://www.youtube.com/watch?v=VGYx3f6RKZc
Bromspapper:
MVH
Posted: 18 Oct 2010, 19:42
by Blöjan
Cool!
Hoppas inte att Lukas röjde alldeles för mkt hos er
Kommer ev upp te Sthlm i helgen så kan väl kanske svänga förbi o hämta mina grejor?
Dvs, växelspaksdamask, Slavcylindern, huvudcylindern för kopplingen, pedalstället vad jag minns nu iaf
Posted: 18 Oct 2010, 20:27
by Fernis1
pampers_38 wrote:Cool!
Hoppas inte att Lukas röjde alldeles för mkt hos er
Kommer ev upp te Sthlm i helgen så kan väl kanske svänga förbi o hämta mina grejor?
Dvs, växelspaksdamask, Slavcylindern, huvudcylindern för kopplingen, pedalstället vad jag minns nu iaf
Ja det funkar bara att komma förbi jag kommer nog att vara där lördag på dagen iaf kanske även fre kväll får se, mitt nummer finns i min signatur så bara att ringa.
MVH
Posted: 18 Oct 2010, 22:34
by Fernis1
Här kommer lite film från Orsa när vi var där, det vart lite köra och mycket supa
http://www.youtube.com/watch?v=NJ5xXt3Dngc
Posted: 19 Oct 2010, 16:09
by Persson-
"... får jag 12 HDvippor??"
Posted: 23 Oct 2010, 09:50
by Fernis1
Turbon från bilen är till salu:
Schwitzer S200 54mm in 60mm ut med t3 Twin entry flens har bromsats 450whp på en original m50 med en sån.
Bromsade 403whp/578wnm på min original m50 med denna.
Packning mot grenrör samt downpipe hänger med
Pris: 3500kr
Finns i Stockholm[/b]
Tel: 070-4401199
MVH
Joakim
Posted: 23 Oct 2010, 20:52
by moxi
ser jävligt trångt ut
hoppas på bra mycket värre effekt till nästa sommar
Posted: 24 Oct 2010, 01:08
by Pimplaren
Fan detdär blir helt sjukt bra! Börja me karosserna på allvar nu fan hehe
Posted: 24 Oct 2010, 09:59
by johankihl
En kkk k27 med 62mm impeller har jag aldrig sett förut? Är det ett ihop plock av flera turbos? Hur stor är turbinen på den där? Nästa alla k29 har 61mm impeller vill jag minnas.
Posted: 24 Oct 2010, 10:23
by Lukas.
Det där ser farligt rått ut! Kör ni med samma WG och dump till att börja med? Kolla hur de lirar tillsammans med KKKn så att säga.
///
Posted: 24 Oct 2010, 10:26
by Pimplaren
johankihl wrote:En kkk k27 med 62mm impeller har jag aldrig sett förut? Är det ett ihop plock av flera turbos? Hur stor är turbinen på den där? Nästa alla k29 har 61mm impeller vill jag minnas.
Tror nog Färnblom skrev fel, ska vara en k29a:)
Posted: 24 Oct 2010, 10:46
by Fernis1
Pimplaren wrote:johankihl wrote:En kkk k27 med 62mm impeller har jag aldrig sett förut? Är det ett ihop plock av flera turbos? Hur stor är turbinen på den där? Nästa alla k29 har 61mm impeller vill jag minnas.
Tror nog Färnblom skrev fel, ska vara en k29a:)
Nej det är en 27a, denna turbo är helt ny Borg warner har nu köpt upp KKK så den har BW innehåll är det jag fått höra iaf
Posted: 29 Oct 2010, 07:34
by Lukas.
Ah vilken über huvudvärk när man ser härvan... Men de fixar ni! Ännu snyggare än i gamla karossen