Ellisson E30 M50 2,8 - GT42 turbo - monterat i kolvar/stakar

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Så idag har d mappats ett par timmar :) börjar skjuta på endel :).men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu :)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
mbma
Posts: 723
Joined: 02 Apr 2009, 04:20
Location: karlshamn

Post by mbma »

skönt att det börja bli klart nu(:
släng upp en film så man får se besten;)
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

m_ellisson wrote:Så idag har d mappats ett par timmar :) börjar skjuta på endel :).men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu :)


Kul för dig.

Detta fixar Dan lätt, han är duktig. 8)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

mbma wrote:skönt att det börja bli klart nu(:
släng upp en film så man får se besten;)


Ja film kommer sen när det är färdigmappat :)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Pitbull wrote:
m_ellisson wrote:Så idag har d mappats ett par timmar :) börjar skjuta på endel :).men återstår en hel del som vi får ta till helgen!
Tror en viss Gyldmark blev lite sugen på att få ihop hajjen nu :)


Kul för dig.

Detta fixar Dan lätt, han är duktig. 8)


Ja han e säker som fan ;)
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
Wiic
Posts: 769
Joined: 31 Oct 2008, 00:40
Location: Ronneby

Post by Wiic »

Fan vad gott, blir roligt och se vad den presterar sen ;)
E30 M50.
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

xtiz wrote:kina som kina.. pressa ur styrningen lite och lägg loctite flänstätning. Ovansidan om styrningen la jag.

Mvh


Provtryckte min wg idag o den läcker som ett soll mellan ventilen & styrningen :evil: gick inte att få upp nått tryck alls i membranet o den är helt ny vilket piss! tack till kl racing för denna wastegaten men man får ju vad man betalar för!
Är därför laddet skenar till 1,5 bar utan nått mottryck på ovan w-gaten, allt tryck som ska hjälpa ventilen att öppna försvinner genom styrningen..
Men jag kom på/fixade en lösning som gör att den orkar hålla trycket jävligt mycket bättre men det blir inte 100% tätt fast det kanske det inte ska?
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall :D Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid


Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf :D Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
micke E28
Posts: 38
Joined: 15 Aug 2008, 13:23
Location: Tumba

Post by micke E28 »

Drullen wrote:Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall :D Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid


Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf :D Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.


Håller med,tycker att wg e en av dom viktigare delarna i en turboanlägg-
ning så varför snåla? audi wg e kanske lite stor å klumpig men funkar iaf
Mvh Micke 0736009484
Bmw E28 525i
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

micke E28 wrote:
Drullen wrote:Ja förstår mej inte på de här och köpa kina saker, alla vet ju att de e piss. Men går på niten ändå, sen ska de klagas..
Både de inte va bättre att köpa en beg s2 wg, och skulle inte den palla så finns nått annat bra på beg marknaden.. Både ju va likvärdigt pris som på en ny King wg som ändå så inte funkar som man får byta och losa en del pengar på & att sedan "Köpa rätt" Wg.. Aja de e alltid lätt att va efterklok i många fall :D Men att köpa en redig direkt spara nog mycket elände & framför allt tid


Magnus: De låter bra att de börja röra på sej iaf :D Hoppas nu allt håller i sommar & de blir mycket körtid.


Håller med,tycker att wg e en av dom viktigare delarna i en turboanlägg-
ning så varför snåla? audi wg e kanske lite stor å klumpig men funkar iaf


finns dom som bygger 800-1000hk maskiner som lägger sjukt mkt pengar på motorn så köper dom en äcklig kina wg som kan göra så motorn rasar... :lol:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Nej jag håller med er grabbar.. jag köpte denna för att den gamla 38mm hks kopian fungerade hur jävla bra som helst utan några som helst problem, men det var ju den det! :)
Aldrig mer kinagate nu iaf :)

Skickade ett ´´klago``mail till KL fick detta som svar:

Hej

du får skicka upp den så får vi se hur det ser ut
det skall vara ett spel här imellan , men det skulle kunna vara för stort enligt ditt mail
(det skall helst vara så lite spel som möjligt ,-Utan att den skall kärva när det är Riktigt varmt)

det skall vara ett visst läckage här , motorn pumpar Massor av luft , det som kommer förbi styrningen är Minimalt

Om du har skenande laddtryck , beror oftast detta ej på wastegaten i sig ., om den ej är feldimensionerad
utan wastegatens placering är ofta problemet , den skall sitta i flödesrikningen , nära turbon
om man drar iväg ett långt rör till wastegaten så kommer det att bli skenande laddtryck
man skall ha grov och kort slang till wastegaten

jag tror du har felet här , det är vanligast
Last edited by m_ellisson on 18 Apr 2010, 12:30, edited 2 times in total.
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Sprutade på mycket slipgrund på framdörrarna igår :)
Image
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
cjagenmark
Posts: 335
Joined: 15 Jan 2007, 21:02
Location: Ronneby

Post by cjagenmark »

Du får ordna bakkjolen med magnus.. blir ju ledsen i ögat när jag står här och tittar, och det skär i ögonen :P
// Christoffer Jägenmark
E28 M50B28 Turbo
0768395017
http://www.garaget.org/?car=297425" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

cjagenmark wrote:Du får ordna bakkjolen med magnus.. blir ju ledsen i ögat när jag står här och tittar, och det skär i ögonen :P

Ja jag ska :) slipade/passade in det sista igår på den...
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
User avatar
m_ellisson
Posts: 1296
Joined: 03 Aug 2008, 17:43
Location: kalmar
Contact:

Post by m_ellisson »

Dan o ja hälsade på Mattson i Ryd igårkväll..Blev lite mappande på vägen dit men på hemvägen gick höger drivaxel av så nu är den enbent :) haha
Snuten stannade oss däruppe ocskå men det gick bra :)
Fick visa kortet & blåsa
snuten: Det är inte originalmotorn i denna va?
jag: jo det är bara lite små saker gjort med den!
snuten: vad är det där för något?
jag: det är bara mätare :)
snuten: okej kör försiktigt

Tror dem hörde oss in till byn & letade efter oss för vi stod på vägen in till Mattsson när dem kom!
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!

Facebooksida: Mellisson Drifting

Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
micke E28
Posts: 38
Joined: 15 Aug 2008, 13:23
Location: Tumba

Post by micke E28 »

m_ellisson wrote:Nej jag håller med er grabbar.. jag köpte denna för att den gamla 38mm hks kopian fungerade hur jävla bra som helst utan några som helst problem, men det var ju den det! :)
Aldrig mer kinagate nu iaf :)

Skickade ett ´´klago``mail till KL fick detta som svar:

Hej

du får skicka upp den så får vi se hur det ser ut
det skall vara ett spel här imellan , men det skulle kunna vara för stort enligt ditt mail
(det skall helst vara så lite spel som möjligt ,-Utan att den skall kärva när det är Riktigt varmt)

det skall vara ett visst läckage här , motorn pumpar Massor av luft , det som kommer förbi styrningen är Minimalt

Om du har skenande laddtryck , beror oftast detta ej på wastegaten i sig ., om den ej är feldimensionerad
utan wastegatens placering är ofta problemet , den skall sitta i flödesrikningen , nära turbon
om man drar iväg ett långt rör till wastegaten så kommer det att bli skenande laddtryck
man skall ha grov och kort slang till wastegaten

jag tror du har felet här , det är vanligast


Vilka jävla tomtar att sälja sånt skit :oops:
Mvh Micke 0736009484
Bmw E28 525i
Post Reply