du missade nåt kan jag lova det var hur gött som hellst. inte alls så mycket publik som raglade om kring så att man inte kom fram i depån som det brukar vara å nästan aldrig kö när man skulle ut på banan:)Söderling wrote:Blir inge Gatebil för mig till helgen, hinns inte med.Carlsson wrote:tycker definitivt att du ska åka till Rudskgen så man får se den liveSöderling wrote:
Har funderat på Gatebil i september, men är inte helt klart än. Annars är inget annan planerat.
Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Han hade blivit frånkörd av audin oxå, så det gjorde han rätt i.olsn wrote:Hahahahaha! bästa jag hört!Bäckis wrote:KRP rodden äger.
Var ett mycket bra arrangerat race och roliga bilar med, hoppas det blir fler! KRP la sig nog mot volvon han vart nog lite nervös när han såg att det var en audi med!
Tack. Ja det börjar bli ordning på det nu, bara lite effekt som saknassidenmark wrote:får grattulera till lyckat race !
verkar jävulskt grepp nu i starten .
mvh robban

Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Söderling wrote:Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Okej!
Jag förstår.
Helt oöppnad motor alltså? Vill veta så mycket du orkar berätta, vad det är som skrämmer vettet ur originalspisen =)
BPM wrote:Söderling wrote:Vad vill du ha spec på, motor med kringutrustning eller bara motorn??BPM wrote:Är riktigt imponerad av dina siffror med din "originalmotor"!
Begreppet "original" tolkas lite olikt här känner jag =)
Vad har du gjort egentligen? Spec.?
För själva motorstommen är orginal, dvs allt mellan ventilkåpan och oljetråget. Därimot sitter det autronic, T70 turbo, eget insug och grenrör, 1000cc spridare som inte är orginal. Men det är ju inte motorn igentligen.
MVH Tomas
Okej!
Jag förstår.
Helt oöppnad motor alltså? Vill veta så mycket du orkar berätta, vad det är som skrämmer vettet ur originalspisen =)
Som sagt, motorn är öppnad för ca 2-3år sedan. Då byttes vevlagrena till nya samt att toppackningen byttes till en ny orginalmodell från ppf.
Detta gjordes tills ja skulle göra första reggbesikningen utan turbo.
Så ser motorrummet ut

Vet inte riktigt vad för mer info som behövs. Det mesta står redan här ovan. Men fråga gärna om det är nått specielt du undrar över.
- Jonte_smte
- Posts: 498
- Joined: 23 Aug 2006, 13:42
- Location: Vedevåg
Är nog mest för att ja inte gjort någe med den sen då tyvärr, det mest avanserade är nog när ja luftade kopplingen. Annars har jag inte rört en skruv på den, förutom att byta massa bakhjulJonte_smte wrote:hur går det för dej ? fick se att du inte uppdaterat sen 09! dags nu! det är ju en ball bil !

Men hoppas på att komma igång med den snart igen.
Söderling wrote:Är nog mest för att ja inte gjort någe med den sen då tyvärr, det mest avanserade är nog när ja luftade kopplingen. Annars har jag inte rört en skruv på den, förutom att byta massa bakhjulJonte_smte wrote:hur går det för dej ? fick se att du inte uppdaterat sen 09! dags nu! det är ju en ball bil !![]()
Men hoppas på att komma igång med den snart igen.
hahaha som å åka bruksbil

Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg
såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg

e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Nybromsad, samma som sist fast högre laddtryck och på PPF
560whp / 633wnm
BMW måste ha lyckats bygga en riktigt bra motor den dagen
560whp / 633wnm
BMW måste ha lyckats bygga en riktigt bra motor den dagen

- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
trevligt
Vet du måtten på turbon?

Den e inte lång men den e smal
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut 

e30 "m3" m50b28 turbo! 486whp/590wnm
e30 touring
e30 Drifter pågång 2016!! (m20b27)
e30 touring
e30 Drifter pågång 2016!! (m20b27)
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iafsilverryggen wrote:trevligtVet du måtten på turbon?
Ja den är lite sliten, men det får den vara efter att ha gått med denna effekt hela detta året.Bäckis wrote:Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
Har åkt med ca 500whp i 3år nu och kört väldigt hårt och säkert över 1000mil.
Har åkt 280+km/h med 560whp 5-10ggr iår med allt orginal i motorn

blidd wrote:hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut

- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Söderling wrote:Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iafsilverryggen wrote:trevligtVet du måtten på turbon?
Ja den är lite sliten, men det får den vara efter att ha gått med denna effekt hela detta året.Bäckis wrote:Ja, den är fan overklig. Nog för att det är lite varierande komp men den går ju fint och producerar bra med effekt.
Har åkt med ca 500whp i 3år nu och kört väldigt hårt och säkert över 1000mil.
Har åkt 280+km/h med 560whp 5-10ggr iår med allt orginal i motorn![]()
blidd wrote:hehe jävligt snygg, brukar ha problem med 4kants serien av volvo. Denna ser dock jävla häftig ut
vad är det ut på turbon då? Toppen är helt std ? hur mkt varvar du och när börjar den ge effekt!
Bygger 7.50 chassie till 2011
6.6-181kmh 201 2009
6.6-181kmh 201 2009
Re: Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Har ingen aning vad det är mer för mått, är osäker även inchristoffer jansson wrote:Söderling wrote:Nej, tror den ska vara 60.5 in. Men är väldigt osäker då det är många år sen jag mätte den. Är en Super T70 iafsilverryggen wrote:trevligtVet du måtten på turbon?
vad är det ut på turbon då? Toppen är helt std ? hur mkt varvar du och när börjar den ge effekt!
Ja den är helt orginal i allt
Den börjar ladda strax innan 4000, gav ca 375whp vid 5000
Ja varavar 7500 men ärtan sluta vid 7000 och då hade inte kurvan vändt neråt än