Page 20 of 63

Posted: 30 May 2008, 19:44
by jocke_e30
Den e grymt snygg!

Posted: 30 May 2008, 20:24
by Bäckis
Utan motor med fronten på sne, tack :)

Har allt utom en ett oljepumpsdrev och mutter till detsamma. Dessa delar kommer på måndag, så snart får jag lägga en kolmask igen ;)

Posted: 31 May 2008, 10:51
by jorgen
då borde den ju vara klar tills jag kommer upp o hämtar mitt godis :)

Posted: 31 May 2008, 11:12
by Bäckis
jorgen wrote:då borde den ju vara klar tills jag kommer upp o hämtar mitt godis :)


Mkt möjligt....

Posted: 31 May 2008, 11:36
by Bäckis
Lite före och efter haveribilder :)


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image

Posted: 31 May 2008, 11:52
by jorgen
helt otroligt att den gick fint på tomgång :shock:

Posted: 31 May 2008, 11:54
by Bäckis
Du var snabbare än mig :) Tänkte just skriva att det var sjukt hur denna motor kunde fungera utan missljud och sånär som på avsaknad av oljetryck verka hel.

Betänk sen att allt invändigt var helt. Veven var 2/10mm krokig men är nu riktad och balanserad igen.

Nästa helg vill jag smiska lite igen!!

Posted: 31 May 2008, 14:01
by robbz
så där går det när man åker smallblock.
-kamma till dig och häng i en s38 ist nu 8)

/mvh
EDIT: finns ju förresten inget hår att kamma kom jag på :D

Posted: 31 May 2008, 14:29
by jocke_e30
Hmm fint block du hade :P

Posted: 31 May 2008, 16:30
by Bäckis
robbz wrote:så där går det när man åker smallblock.
-kamma till dig och häng i en s38 ist nu 8)

/mvh
EDIT: finns ju förresten inget hår att kamma kom jag på :D


HA ha, så sant.

S14 sitter bra där. Med en gördel och lite lägre laddtryck till vardagskörning så är det lugnt.

Posted: 31 May 2008, 19:52
by Hells racing
Bäckis wrote:
robbz wrote:så där går det när man åker smallblock.
-kamma till dig och häng i en s38 ist nu 8)

/mvh
EDIT: finns ju förresten inget hår att kamma kom jag på :D


HA ha, så sant.

S14 sitter bra där. Med en gördel och lite lägre laddtryck till vardagskörning så är det lugnt.


Lägre ladd :roll: :roll: , jag ska ha mera ladd :twisted: :twisted:

Posted: 31 May 2008, 20:03
by Insanity
Helt otroligt att inga prylar blev skrot, man ska ha tur i oturen ibland oxå.. :lol:

Få ihop den tills Edps Malmby/strängnäs den 14:e så kan du testa va den går för med alla dessa hästar ni smiskat fram..
Skulle va skoj att se den in action.. :twisted:

Posted: 31 May 2008, 21:51
by M3JONAS
Det där blocket såg ju skitdåligt ut! Har det spruckit både vid ramlagerlägen och i blockväggen?

Skönt att höra att du är snabbt tillbaks påt igen!

Posted: 01 Jun 2008, 00:47
by Dinan2.5
Kolla på skillnaden mellan ett Evo III och ett vanligt block. Tror du det skulle hindra vad som hände med din motor Bäckis??

Evo III

Image

Standard 2.3


Image

Anders

Posted: 01 Jun 2008, 08:52
by Bäckis
Dinan: Säkert, men en gördel gör jobbet och kostar mindrer än ett nytt block :)

Insanity: Ska försöka slå ihop den, men i ärlighetens namn är jag inte sugen på EDPS då fjantet med streetdäck är rena bögerierna.

Körde ju 11,2X@214 blås med boggstart och 2 secd 60 fot på lägsta laddet förra året, så 230 till drivhjulshästar borde ju betyda bättre tider.

Posted: 01 Jun 2008, 09:07
by Insanity
Bäckis wrote:Dinan: Säkert, men en gördel gör jobbet och kostar mindrer än ett nytt block :)

Insanity: Ska försöka slå ihop den, men i ärlighetens namn är jag inte sugen på EDPS då fjantet med streetdäck är rena bögerierna.

Körde ju 11,2X@214 blås med boggstart och 2 secd 60 fot på lägsta laddet förra året, så 230 till drivhjulshästar borde ju betyda bättre tider.


Hehe, då kan jag glatt berätta att man får åka slicks i den nya outlaw klassen.. :wink:

Posted: 01 Jun 2008, 09:11
by M3JONAS
Dinan: Det finns två nackdelar med evo3 blocken, dels så är de borrade 95mm från början=tunna cylinderväggar, dels så har de gängade hål för oljesprutmunstycken och dessa munstycken är svindyra.

Orsäkta OT Bäckis.