Page 20 of 28
Posted: 23 Apr 2008, 20:10
by pelko
Nej det finns det inte, man får klippa och klistra lite själv
Det är ju visserligen halva nöjet.
Mvh Mathias
Posted: 25 Apr 2008, 22:08
by RoDe
pelko wrote:Nej det finns det inte, man får klippa och klistra lite själv
Det är ju visserligen halva nöjet.
Mvh Mathias
VEMS har börjat sälja plug n´play box till m20b25, men det verkar ändå va lite jobb innan det är pnp...
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 181a2c5a23
Posted: 25 Apr 2008, 22:47
by pelko
Runt 14-15k har jag hört lite snack om, vet dock inget exakt.
För övrigt så återstår en ny kylare, två kylarslangar, bultar till bromsoken och VEMS'et innan uppstart.
Får se när den brummar igång.
Mvh Mathias
Posted: 29 Apr 2008, 21:46
by pelko
Drog lite el idag, nu återstår pyttelite "vanlig" el sedan är det bara VEMS och en ny kylare innan uppstart. Dock har jag började med VEMS'et redan så det återstår inte så galet mycket ändå.
Även fast det blir långhelg så kommer jag nog inte få så mycket gjort, tråkigt för annars hade skiten kanske startat.
Bilder:
Vill uuuut.
Motorrum utan grenrör.
Alla kablar kommer döljas och även tändspolarna när jag får tummen ur röven och köper lite plast som ska dit.
Säkringar och skit bakom ratten.
Även varvräknaren kom på plats.
Mvh Mathias
Posted: 04 May 2008, 20:51
by pelko
Ska sälja M50'in och köra med dubbla V8or istället.
Halva VEMS'et klart, ska dock byggas om lite införför V8'orna.
Båda motorerna är på 4l vardera.
Bilder:
Motorerna.
Andra grenrör.
Blir några tändspolar.
Mvh Mathias
Posted: 04 May 2008, 21:16
by lakris=)
m62b40?
Varför inte m50?
Posted: 04 May 2008, 21:41
by kopi
Posted: 04 May 2008, 21:49
by pelko
kopi wrote:lakris=) wrote:m62b40?
Varför inte m50?
du kan nog vara lugn.. jag antar att det är bilder från ett motorbyte på en kompressormatad 540 om jag inte är helt ute och cyklar
Radera ditt inlägg och hoppa in i din touring
Mvh Mathias
Posted: 05 May 2008, 09:52
by pelko
Mohaha, nej jag ska såklart ha kvar M50in.
Vilka kylare passar mellan balkarna på E30 karosserna?
Det enda som spelar roll är bredden, resten spelar ingen roll. Tips?
Mvh Mathias
Posted: 05 May 2008, 11:22
by Nisse Järnet
m535
Ungefär dubbelt så stor som 325 E30 88-
Annars finns det en hel del från Saab, Volvo mm som folk verkar köra med. Dock tror jag m535 är svårslagen om det är originalkylare som gäller.
Posted: 06 May 2008, 18:03
by makkan_nykvarn
hörru du. du är ju lika seg som mig på o bygga... jalla jalla ska ju snart ner o då förväntar jag mig en åktur
haha nej då de ser bra ut.. tittar väl in om någon månad lr så
i helgen blir de finlands kryssning o köpa med sig massa gott i flytande form inför ja typ allt så nästa gång jag kommer ner har jag en som kör för inte tänker jag vara nykter alls
Posted: 07 May 2008, 20:46
by pelko
Har kopplat lite mer VEMS idag. Har även fått dit den nylackade fronten.
Jag har kopplat spridare, matning, jordar och sensorjordar. Tändspolar, motortempgivare, lufttempgivare, TPS och vevtrigger är indraget till kupen. Så det som återstår är att ansluta de fem sistnämna komponentera till boxen, jorda och mata boxen med +12v och sedan slänga i en startmapp.
Eltejpen kommer ersättas med krympslang med lim i då jag får hem dom, har beställt.
Bilder:
Kabeln till datorn klar.
Sensorjordarna. Jag lödde allting innan de skyddades.
Här ser man matning, jordar och datorkabeln.
Blir mycket skit i kupen.
Nylackade fronten.
Mvh Mathias
Posted: 08 May 2008, 22:27
by pelko
Uppkörning imorgon. Hoppas jag inte behöver ta till snaran...
Mvh Mathias
Posted: 08 May 2008, 22:32
by Storås
lycka till !!
Posted: 08 May 2008, 23:21
by Pimplaren
Hoppas Vemset lirar bra!
Och lycka till som fan på uppkörningen