Page 20 of 26

Posted: 31 Mar 2009, 21:15
by Ludde_
Hur var problemet med skenande laddtryck nu?

Kunde du hålla laddet nere?


:)

Posted: 01 Apr 2009, 06:42
by shomakie
Ludde_ wrote:Hur var problemet med skenande laddtryck nu?

Kunde du hålla laddet nere?


:)


jag portade wg ordentligt mot rören och så har ja gjort så att avgaserna från wg följer med avgaserna från dp i nästan exakt samma riktning...tidigare så hade ja utblåset från wg direkt i sidan på dp och min mening är att ja tror att det då bildades turbulens så avgaserna från wg hade lite svårt att åka ut då avgaserna från dp kom och "stoppade upp"...hoppas du förstår =)

Posted: 01 Apr 2009, 10:20
by Ludde_
shomakie wrote:
Ludde_ wrote:Hur var problemet med skenande laddtryck nu?

Kunde du hålla laddet nere?


:)


jag portade wg ordentligt mot rören och så har ja gjort så att avgaserna från wg följer med avgaserna från dp i nästan exakt samma riktning...tidigare så hade ja utblåset från wg direkt i sidan på dp och min mening är att ja tror att det då bildades turbulens så avgaserna från wg hade lite svårt att åka ut då avgaserna från dp kom och "stoppade upp"...hoppas du förstår =)


Jodå jag förstår :)
tänkte mer på om du provkört sen du drog om röret och portade wgn?
så du vet om det går att hålla nere laddet?

Vilket ladd har du som mål att komma ner till?

Hoppas du förstår mig :)


//Ludde

Posted: 01 Apr 2009, 19:26
by shomakie
Ludde_ wrote:
shomakie wrote:
Ludde_ wrote:
:)




Jodå jag förstår :)
tänkte mer på om du provkört sen du drog om röret och portade wgn?
så du vet om det går att hålla nere laddet?

Vilket ladd har du som mål att komma ner till?

Hoppas du förstår mig :)


//Ludde


Ville ha 0.8 men tror att ja dock har för liten wg så jag ligger på 1.1...

Posted: 01 Apr 2009, 19:28
by shomakie
Byggt ihop den idag igen...

Var ett jäkla skit att dra åt den främre muttern så det blev att riva av oljetillförseln till oljekylaren...
Image

Provstartad och luftad...tog ett jäkla tag innan det kom fram nå vatten till termostathuset!!?
Image

Posted: 01 Apr 2009, 19:53
by tÅfe
Sväng hela adaptern så att filtret pekar framåt?

Posted: 01 Apr 2009, 20:38
by Ludde_
shomakie wrote:
Ludde_ wrote:
shomakie wrote:
Ludde_ wrote:
:)






//Ludde


Ville ha 0.8 men tror att ja dock har för liten wg så jag ligger på 1.1...



Okej, jag kommer nämnligen köra med samma snurra och har planer på liknande wg dragning/placering men då blir det att köra 50mm wg istället.
mitt mål är att helst komma ner till 0,6-0,7 men jag får nog va glad om jag kan ligga stabilt på 1bar :)

Mvh

//Ludde

Posted: 01 Apr 2009, 22:21
by shomakie
tÅfe wrote:Sväng hela adaptern så att filtret pekar framåt?


går inte...oljereturen till blocket går där tyvärr...

Posted: 02 Apr 2009, 20:23
by shomakie
Oturen bara öser över en...åkte ut till garaget idag för att kolla luftningen och efterdra toppbultarna...
Hade väl på bilen en kvar igår och gick fint och så...

så ja började plocka bort spolen så ja kunde dra bultarna och när ja lyfte på ventilkåpan så var det ganska mkt vitt gegg på den...PANIK!!

Farsan anländer efter en stund och vi konstaterar att vi gjorde ett misstag....! Tänkte inte på att det vattnet som eventuellt var kvar i toppen åkte ner i tråget när vi släppte på detta...

Åkte iväg och köpte filter och 10l olja för att köra igenom 2ggr...
Hällde i olja och körde den till 80grader....bort med pluggen och filter och oljan var bättre...inget gegg eller så...lite ljusare än vanligt...

Så nu ska jag ta och skölja rent den en gång till innan ja häller i finoljan...

Antar och hoppas att jag nu kommer få rent hela motorn och att inga lager tagit skada...annars åker bilen i skroten då jag är varslad den 13juli så efter det finns det inte så mkt pengar till bilen alls...

Återkommer efter helgen...

Posted: 02 Apr 2009, 20:34
by tÅfe
shomakie wrote:
tÅfe wrote:Sväng hela adaptern så att filtret pekar framåt?


går inte...oljereturen till blocket går där tyvärr...



Aj då var det värre. Hoppas turen börjar komma tillbaka då! Låter inte så kul de där med att bli varslad :cry:

Posted: 02 Apr 2009, 20:37
by shomakie
tÅfe wrote:
shomakie wrote:
tÅfe wrote:Sväng hela adaptern så att filtret pekar framåt?


går inte...oljereturen till blocket går där tyvärr...



Aj då var det värre. Hoppas turen börjar komma tillbaka då! Låter inte så kul de där med att bli varslad :cry:


nej...men man får väl inte borra ner ansiktet i backen för det =)

Posted: 10 Apr 2009, 18:49
by shomakie
Var ute idag med bilen och skulle bara göra nån burn och efter ett par så såg ja att kylvätske lampan lyste och det visade sig att ja kört slut på kylvattnet...troligen hade det blivit så varmt att burnen eftersom ja inte hade fläkten på...men ja ska kolla om min vattenpump är okey...kör man lugnt så är det inga problem..vet flera m20 åkare som har samma problem...

tog iaf 2 st bilder..

Image

Så jäkla smidigt med quick release knäppen!!
Image

Posted: 10 Apr 2009, 20:59
by Bmw*Alex
har du lakt upp i tråden hur du monterat quick release ? :)

Posted: 11 Apr 2009, 11:45
by shomakie
Var ute och testa med ett annat kylarlock idag och precis innan garaget så tryckte ja ut 4:an och en slang lossnade från kylaren...skruvade på och sen så ville den inte starta...droppade en massa vatten från avgassystemets skarv under bilen..nu är ja så less att ja funderar på att skrota den i delar...

Posted: 11 Apr 2009, 14:45
by Bmwandreas
Toppackning :cry:

Posted: 11 Apr 2009, 19:47
by shomakie
Bmwandreas wrote:Toppackning :cry:


troligen IGEN!! inom 2 v...nu ska ja kolla efter sprickor med nåt instrument farsan kunde fixa och efter det så ska ja nog ta och boka en tid hos er så allt blir bra inställt...

Är inge munter för tillfället...enda ljuspunkten är väl att man kan bli väldigt grym på att åka cross nu istället =)

Vad tar ni på ppf om ja bokar en halvdag? tror inte att ja behöver mer tid..ganska mkt som är inställt...lite finlir på tändning och soppa så ska den väl ge fan i att spika!!! :evil:

Posted: 11 Apr 2009, 21:10
by Bmwandreas
3000 för en halvdag, men det är ju helt fullt till juni nu.
Men blir väl avbokningar.

Var försiktig med tändningen om du kör bensin!

Mvh