Page 188 of 202

Posted: 20 Jan 2011, 18:44
by Dawe_A
8,6kg väger PT7175 billet, vägde min precis.


Skall bli sjukt spännande o se hur s50in går sen när man får igång den

Posted: 20 Jan 2011, 19:29
by Bmwandreas
Shit då spar man 10kg

Posted: 22 Jan 2011, 01:35
by Karel021
Ja fan va bra, har försökt o leta efter lite grafer men inte hittat nått !

SJUKT vilken skillnad de va.

Som du säger ärtan. Vikten e bra o hålla nere.. 10kg gör lilla sitt.


de blir ju inte direkt svårt o välja turbo när man ser grafen iaf.

tack som tusan :)

ps.. Roberts fråga va bra :)

Posted: 22 Jan 2011, 07:58
by Bmwandreas
robert wrote:Är testet rättvist utfört, med oportade toppar, likadana kammar, kompression och samma laddtryck osv? För en 375:a ska inte bottna där.. :)

Varför börjar svepen på olika varvtal?

Mvh


Den visar att det är mycket skillnad i spool Effekten klarar den ungefär lika. Gick igenom flera igår med en S50 ägare och på en S50 med orig kammar skiljer det 1000 rpm i spool mellan en vanlig PT76 och en 375 med 1.10 A/R.

Vill man ha en lätt turbo som spoolar bra,klarar mycket effekt och har under 1:1 i mottryck så är det ett självklart val. Varför tror du jag annars skulle köra dem på min bil? Vi säljer båda märkena så jag försöker inte skryt upp något, vill bara visa vad som är bäst.

Posted: 22 Jan 2011, 09:27
by Bmwandreas
Om du ändå ska byta kolvar så byt till 2.8 lit vev. Det är de värt!

Posted: 22 Jan 2011, 10:13
by Nisse Järnet
2.8 rockar 8)

Posted: 22 Jan 2011, 10:24
by E24
Om han ändå ska byta vev.. varför inte byta till 3,0an?

Fan va coolt om du lyckas med en 8:a med delad bakvagn och h-mönstrad låda! 8)

Grym bil annars! Och lycka till! :)



/Farre

Posted: 22 Jan 2011, 10:27
by Bmwandreas
Jo 3.0 är bätte ändå, men kostar en slant till. Vet inte vad han har för budget.

Posted: 22 Jan 2011, 13:24
by Karel021
vad kör man för stakar på 2.8an respektive 3.0 då?


grejen är att jag kör ju med 130 stakar på min 2.7 så den är inte riktigt 2.7 utan 2.75 skulle jag borra 85 i loppen så blir den 2.8

De finns väl ingen överdriven budget, de ska finnas lite pengar kvar till sommaren ifall nått rasar oxå :)

men inget e omöjligt.

Posted: 22 Jan 2011, 13:35
by Bmwandreas
2.8 med 135 stakar är en bra option. De 3 mm extra slag gör mer än man tror.

Posted: 22 Jan 2011, 13:44
by Karel021
Bmwandreas wrote:2.8 med 135 stakar är en bra option. De 3 mm extra slag gör mer än man tror.



Ah de tåls ju o fundera på.. synd på stakarna bara


vad är de för slag på 2.8a veven ?

diesel veven är väl 86

Posted: 22 Jan 2011, 14:03
by Bmwandreas
diesel 81mm. 328 84mm.

Posted: 22 Jan 2011, 14:08
by Bmwandreas
Du kan ha 130 stakar om du beställer kolvarna för det.

Posted: 22 Jan 2011, 15:53
by Karel021
fan fick jag 86 ifrån :D


ja de är fan sant.. jag ska kolla vad som går o göra. .328 vevarna kan man ju får för samma pengar som diesel veven, då ett jämt byte kostar inte mycket :)

Posted: 22 Jan 2011, 20:18
by Karel021
fick hem dessa i veckan

en uppsättning 1600cc spridare.

Image

Posted: 22 Jan 2011, 20:53
by Hilda
Karel021 wrote:fick hem dessa i veckan

en uppsättning 1600cc spridare.

Image


Blir grymt Karel, 8sek repa är inte alls en omöjlighet med din nya setup som tar sig regält nu...

Blir bra nu när man flyttar in cabben till västerås igen och gamla home sweet home garaget igen...det är ju där det händer något :D

Posted: 22 Jan 2011, 22:03
by Bonje
Den visar att det är mycket skillnad i spool Effekten klarar den ungefär lika. Gick igenom flera igår med en S50 ägare och på en S50 med orig kammar skiljer det 1000 rpm i spool mellan en vanlig PT76 och en 375 med 1.10 A/R.
Ursäkta citatet. Sitter med iPhone och jävlas.. :x

Är det singel eller twinentry på BW375? Om det är twinentry och för att göra en relevant och rättvis jämförelse då behöver man byta till ett pulssplitt grenrör med dubbla wg:s, eller separerad rördragning ända fram till wg-ventilen.
Det är ett drygt test att utföra om så är fallet, men som jag ser det så finns det inget annat RÄTT sätt att göra det på.