Page 187 of 202
Posted: 07 Oct 2010, 07:15
by klabbe.p
Crom Molly brukar de ju va, hör med ME Racing eller liknande dom har säkert rör liggande.
Posted: 07 Oct 2010, 07:58
by Hilda
klabbe.p wrote:Crom Molly brukar de ju va, hör med ME Racing eller liknande dom har säkert rör liggande.
Kanon!! tack!
Posted: 13 Dec 2010, 17:56
by Fredriktak
hänt någe här då?
Posted: 14 Dec 2010, 18:59
by Hells racing
Super grymm huv, imponerande arbete
Posted: 18 Jan 2011, 19:41
by Karel021
Så då va de dags o damma av denna tråd inför Vinterns djävulskap..
Lite för info på bilen då för er som inte hunnit sätt den gröne innan.
Bilen då.
Bmw e30 2dr
plast huv och skuff, samt plast rutor bak.
Motor.
M20b25 Borrad o strokad till 2.7L
Ross kolvar
Spm stakar
toppen e full proppad med ppf godis
Effekt för närvarnade 646whp och 832wnm
Med denna effekt har bilen gått 9,6/235
Och då med delad bakvagn och zf låda
Nu till målet inför 2011
Drivlinan kommer att förbli samma, kopplingen byts om de inte kommer att hålla.
Bilen ska gå en 8a på strippen med denna setup, Till detta så kommer de att behövas mer än 646hjul hästar därutav uppgradering i vinter.
De som ska bytas
Soppa system, Turbo, Kam, Spridare och sen blir de nya kolvar
Soppa systemet för i år blir Från weldon som även är en ny sponsor för 2011
Soppa pump
Weldon 2345
Regulator
Weldon 2047
Filter även dom från weldon.
Och för all gatkörning som man kör så blir det
en Weldon 14000 fuel pump kontroller (denna kommer göra att soppan inte blir allt för varm och även så behöver inte pumpen gå på högvarv hela tiden)
Spridare så blir de bosch 1600cc
Turbo och Kam är inte klart än men de pendlar mellan en PT71 eller en borgwarner 375 eller 475
More to come
/karel
Posted: 18 Jan 2011, 20:15
by stiiiv_
det här kommer bli fränt
Posted: 18 Jan 2011, 20:19
by Karel021
stiiiv_ wrote:det här kommer bli fränt
ja de kan fan bli de
bara alla bitar faller på plats så
Posted: 18 Jan 2011, 20:20
by stiiiv_
Karel021 wrote:stiiiv_ wrote:det här kommer bli fränt
ja de kan fan bli de
bara alla bitar faller på plats så
det tror jag inte är några problem
Posted: 18 Jan 2011, 22:35
by micke999
coolt
Posted: 19 Jan 2011, 09:20
by ekish
Härligt Karel!
Kommer bli riktigt spännande att se monstret i sommar
Posted: 19 Jan 2011, 18:08
by robbz
Härligt karel!
satsa på 375:an som vi pratade om och banta bort 100kg på bilen så sitter 8:an=)
/mvh
Posted: 20 Jan 2011, 16:40
by Bmwandreas
Här är en jämföring S375 vs 7175 billet. Du kanske ville se?
Posted: 20 Jan 2011, 17:02
by Hells racing
Valet är ju inte så svårt
Posted: 20 Jan 2011, 17:51
by robbz
jisses
/mvh
Posted: 20 Jan 2011, 18:10
by Bmwandreas
Alltså 7175an är den som spoolar tidigare och väger 8kg mindre. Men 375an är billigare.
Posted: 20 Jan 2011, 18:17
by robbz
jo det förstog jag....hur fan kan den vara hela 8kg lättare??
-hur mycket skiljer priset för en som är lat och inte orkar kolla i shoppen?
/mvh
Posted: 20 Jan 2011, 18:21
by Bmwandreas
De väger knappt 10kg. Är väl ca 3000 kr dyrare. Men bygger man ett lätt grenrör i rostfritt och kör på en sådan här så lättar man bulen 10kg, det är en bra början