F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Blir jävligt fint
Vad används för vax samt släppvätska?
Vad används för vax samt släppvätska?
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Pitbull wrote:Va snyggt de blir..
Va kostar en sådan huv till min E34 V8.
/ Mvh
Vill du ha en identisk huv till din e34 v8 så vet jag nog att det kommer att bli för dyrt för dig då denna huv kommer att ha tagit ca 80timmar när den är klar i bara timkostnad sedan har du allt material till det.
80tim*475:-=38000:-
Material samt lackering ca 10000:-= 48000:-
S:a 48000:-
Men eftersom att du är pitbull så får du 20% rabatt = 38400:-
Man skulle tro att jag skämtar men faktiskt så är det så här dyrt att ta fram en sådan här huv från ett seriöst företag
Pitbull du har PM:
Mvh Hilda
M-techer wrote:Jävlar, det blir ju fint
Tackar mannen, och finare kommer det att bli
Ja just ja har ju även införskaffat nya riktigt härliga sparcostolar också som blev liiiite lättare än m3 e36 stolarna...
m3 e36 stolar = 22kg/st obs ca vikt.
Sparco = 6,8kg inkl. fästen och allt.
Lite skillnad, sen om ägaren skulle ge sig ut i spåret så har man även en hel del med vikt att spara där också ha ha ha ha
Här ser man att burens tvärstöttor måste byggas om lite, det är gjort men har bara ingen bild på det just nu.....
Grefven wrote:är det sparco roadster?
vart kan man hitta dom? gillar att det är låga sidor på dom. bra till brukisen.
Helt rätt det är roadster, pröva hos http://www.forsman-motor.se/
Dom kan säkert ta hem på beställning.
Dom är klockrena för dom låga sidorna, tycker alltid att det är ett djävla mek att ta sig i och ur bilen med bur och andra stolar så dessa tror jag blir perfekta...
Mvh Hilda
Har kikat runt lite för att få tag på fint repfritt mätarhus till e30 begagnat för plasten hade spruckit på mitt, men det är ganska svårt så det blev ett nytt m3 e30 mätarhus
Dyrt satan, men för mig kan det vara små detaljer som ger helhetsintrycket på slutet och då är det värt det....
Här är en bild på hur den ser ut idag, en liten reminder....var ju ett tag sedan.
- Kolfibertak.
- Kolfiberbaklucka.
och nu snart är huven också klar....
- Original m3 e30 Framspoiler ligger bredvid färdiglackerad och klar för montering med original evo2 läpp....
- Alla rutor skall tonas och vissa skall bytas ut pga svetsstänk mm mm.
- Bakvinge konstrueras i denna stund.
- Hella svarta framlysen ligger nya i kartong.
Som sagt bilen är så gott som klar på utsidan nu är det bara insidan kvar.
Nu skall paketet snickras ihop med lådan för att sedan hoppa ner i frampartiet...
Koppling justeras in
Jericolådan med m5 växellådans sprängkåpa och en regäl yoke.
Härligt med många inställningsmöjligheter....
Guuuuud så vackert...
Äntligen nere...
Och vi avslutar med denna vackra bild
Blir väl helt ok det här?
Dyrt satan, men för mig kan det vara små detaljer som ger helhetsintrycket på slutet och då är det värt det....
Här är en bild på hur den ser ut idag, en liten reminder....var ju ett tag sedan.
- Kolfibertak.
- Kolfiberbaklucka.
och nu snart är huven också klar....
- Original m3 e30 Framspoiler ligger bredvid färdiglackerad och klar för montering med original evo2 läpp....
- Alla rutor skall tonas och vissa skall bytas ut pga svetsstänk mm mm.
- Bakvinge konstrueras i denna stund.
- Hella svarta framlysen ligger nya i kartong.
Som sagt bilen är så gott som klar på utsidan nu är det bara insidan kvar.
Nu skall paketet snickras ihop med lådan för att sedan hoppa ner i frampartiet...
Koppling justeras in
Jericolådan med m5 växellådans sprängkåpa och en regäl yoke.
Härligt med många inställningsmöjligheter....
Guuuuud så vackert...
Äntligen nere...
Och vi avslutar med denna vackra bild
Blir väl helt ok det här?
r.ivars wrote:riktigt nice hilda!!!!
fan va trist att du också är spöad
Tack ivars, ja det var ett tag sen man åkte på däng i denna bemärkelse
Så fort jag kan gasa/bromsa med bilen kommer jag åka ut och göra klart huven, tyvärr lär det dröja innan man kan meka invändigt men detta har gett mig tid att i lugn och ro köpa in alla delar som återstår för att snabbare montera ihop det som skall.
Mvh Hilda
Så där ja, då var huven klar och det gick åt 2liter klarlack som lades i ca 15 omgångar
Började med att drapera fast kolfiberduken med polyester och kantskar den därefter och då ser den ut såhär.
Som ni ser så är ytan väldigt grov och måste slipas till i 3omgångar innan klarlacken kan börjas lägga, 240papper, 400papper och sist 800papper...
Noggrann som fan måste man vara här så man inte gör några genomslipningar på kolfiberduken.
Jag orkar inte lägga ut bilder mellan alla lager klarlack som läggs utan visar upp det färdiga resultatet efter ca 15omgångar efter detta skall huven vattenslipas så den blir balleblank...
VATTENSLIPNING I 4STEG, 800papper, 1000papper, 1500papper och sidt 2500papper för att sedan maskinpolera i 3steg rubbing samt avsluta med vaxning som ni säkert förstår så tar detta liiiiiiite tid att genomföra
SLUTFINNISHEN, VAXAD OCH KLAR
OCH VI AVSLUTAR MED DENNA PRAKTFULLA BILD, HON BLIR FAKTISKT LITE HALVBRUTAL MÅSTE JAG SÄGA SJÄLV
Började med att drapera fast kolfiberduken med polyester och kantskar den därefter och då ser den ut såhär.
Som ni ser så är ytan väldigt grov och måste slipas till i 3omgångar innan klarlacken kan börjas lägga, 240papper, 400papper och sist 800papper...
Noggrann som fan måste man vara här så man inte gör några genomslipningar på kolfiberduken.
Jag orkar inte lägga ut bilder mellan alla lager klarlack som läggs utan visar upp det färdiga resultatet efter ca 15omgångar efter detta skall huven vattenslipas så den blir balleblank...
VATTENSLIPNING I 4STEG, 800papper, 1000papper, 1500papper och sidt 2500papper för att sedan maskinpolera i 3steg rubbing samt avsluta med vaxning som ni säkert förstår så tar detta liiiiiiite tid att genomföra
SLUTFINNISHEN, VAXAD OCH KLAR
OCH VI AVSLUTAR MED DENNA PRAKTFULLA BILD, HON BLIR FAKTISKT LITE HALVBRUTAL MÅSTE JAG SÄGA SJÄLV
Karel021 wrote:bra där Hilda..
sätt lite fart nu så vi hinner prova de där härket innan vintern
Ja ja jaa, arbeit machts frei
Någon som vill dela med sig vad man har för material i en bra kardan, när det bara är "röret" 3" som fattas så känns det lite ovärt att betala svea 3500:- för att få ett rör ihopsvetsat på yoke och ehhhh andra sidan ha ha ha.....Får jag bara veta materialet i stålet så är det bara för mig att pajsa ihop den där kardanen...
Material på kardanrör?? någon som vet??
Mvh Hilda