Page 185 of 202
Posted: 27 Aug 2010, 11:00
by Krillian
Gillar dessa 2 inlägg från din tråd på R3vlimited.com haha
Satans bil till att gå. Blir det bur så du kan försöka pressa tiderna ännu mer neråt?
"
Originally Posted by 325ix
the slide at the beginning were it says daily driven is a joke right? That would be an unreal daily driver. "
hes from sweden so of course its a daily driver
Posted: 27 Aug 2010, 11:50
by Karel021
Krillian wrote:Gillar dessa 2 inlägg från din tråd på R3vlimited.com haha
Satans bil till att gå. Blir det bur så du kan försöka pressa tiderna ännu mer neråt?
"
Originally Posted by 325ix
the slide at the beginning were it says daily driven is a joke right? That would be an unreal daily driver. "
hes from sweden so of course its a daily driver
HAha jänkarna e så roliga
Jag ska nog bygga helbur, sen kanske lite mer effekt skulle vara kul o åka låg 9a med m20
men vi får se
Posted: 27 Aug 2010, 13:24
by peppe
jänkarna är mongo, dom håller fortfarande på med T04 och kring 400whp som bäst, och då är dom värst.
Posted: 27 Aug 2010, 13:55
by Karel021
peppe wrote:jänkarna är mongo, dom håller fortfarande på med T04 och kring 400whp som bäst, och då är dom värst.
haha ja.. de är kul med deras respons över en m20 som går fort iaf
Posted: 30 Aug 2010, 16:37
by Karel021
trasig bmw
trasig kropp
Posted: 30 Aug 2010, 16:40
by peppe
ouch, mekar skada eller fylle skada?
Posted: 30 Aug 2010, 16:43
by larsson
peppe wrote:ouch, mekar skada eller fylle skada?
jag tippar på cykel skada
Posted: 30 Aug 2010, 16:52
by markus
Nyckelbenet ?
Posted: 30 Aug 2010, 19:19
by Karel021
jao nyckelben och downhill skada
Posted: 30 Aug 2010, 19:25
by markus
Karel021 wrote:jao nyckelben och downhill skada
Been there done that
Posted: 30 Aug 2010, 20:57
by peppe
Inte okej, hade du varit full hade du ju haft något att skylla på
Nåja, krya på dig, tur vintern är lång
Posted: 30 Aug 2010, 21:38
by Fernis1
Shit, jag har knäckt samma nyckelben 5 gånger tills jag insåg att det inte var min grej att hålla på och cykla sådär
så jag la av.
Krya på dig
Posted: 31 Aug 2010, 14:03
by Karel021
tack gubbz..
ligger hemma o mår skit..
men lite goa piller löser mycket
/karel
Posted: 31 Aug 2010, 16:22
by M-techer
peppe wrote:Inte okej, hade du varit full hade du ju haft något att skylla på
Nåja, krya på dig, tur vintern är lång
He's from sweden, of course he was full.
Posted: 05 Sep 2010, 14:55
by Karel021
så jävla dåligt... efter en vecka med goa piller så va jag på väg att bli riktigt bra i axeln.
Sen va vi på race i fredags och polarens bubbla börja brinna.. snäll som man är så kastar jag mig ut ur bilen i farten och börjar släcka med vatten.. brann även inne så jag kasta mig in i bilen, samtidigt så slår jag i c stålpen.. så nu är skiten av igen.. eller vad fan de är.. de gör lika ont som när jag knäckte skiten förra veckan iaf.
så de lär bli nån vecka till om inte operation.
Går bra nu !!!
Posted: 05 Sep 2010, 15:03
by aelget
Karel021 wrote:så jävla dåligt... efter en vecka med goa piller så va jag på väg att bli riktigt bra i axeln.
Sen va vi på race i fredags och polarens bubbla börja brinna.. snäll som man är så kastar jag mig ut ur bilen i farten och börjar släcka med vatten.. brann även inne så jag kasta mig in i bilen, samtidigt så slår jag i c stålpen.. så nu är skiten av igen.. eller vad fan de är.. de gör lika ont som när jag knäckte skiten förra veckan iaf.
så de lär bli nån vecka till om inte operation.
Går bra nu !!!
Här snackar vi flyt med bilen m.m. längst upp på sidan sen bläddrar man ner och läser att du knäckt nyckelbenet 2ggr längst ner på samma sida... Ödet som bestämt sig för att äntligen jävlas lite med dig?! ...
I vilket fall så hoppas vi i smålands djupa skogar att du ska krya på dig snart !
Posted: 25 Sep 2010, 19:26
by Hilda
Karel o Hilda är down för räkning
Hilda tävlade i motorcross i fredags med C-Track medans Karel stod bredvid och tittade på, och såhär slutade det
ledband och(eller) miniskern i knät paaaaaj!!
Läkarbesök med röntgen på måndag......
Hildas högeraxel är som Karels också paj, inte alla som har titan i kroppen ha ha ha ha, axelkula och axelskål, här är den ihophäftad med justa stålgem.
Har väl hänt lite med cabben men nu kommer det garanterat stå still i ett gäng veckor då man kommer harva på kryckor och citodon....
Nu snart är den kolfiberdraperade glasfiberhuven alldeles strax klar, pluggen vägde 29kg så tyckte själv att det var lite väl tungt så beslöt tillslut att gjuta av den och göra så här,
Pluggen helt färdig:
Formen tillverkas, gelcoat.
Formen tillverkas, glasfiber.
Sen har jag fått en svår motståndare i plastsniffning, ett djävla knarkarbi!!
Insida på huven gjuts ur formen:
Lite våld löser det mesta...
Form vs färdiggjuten insida.
Färdiggjuten huv utsida:
Färdigutskuret, vaxrester, släppvätska sittter kvar....
Nu skall skiten pajsas ihop och passas in vilket inte är det lättaste då huven är så kraftigt ombyggd på utsidan, 2st e30 huvar som parats med en spq audihuv....Men faktiskt så är det ganska så störtlöjligt att få till det...
Vill helst ha originalfästen....
Baksidan är inte färdig men framsidan får sig en regäl hyvling så jag vet att den blir rak efter gjutningen.
Nu är den klar för drapering:
Än är inte huven klar på långa vägar, nu skall klarlacken läggas och den kommer väl att behövas att läggas i ca 20 omgångar innan jag är nöjd med ett antal mellanslipningar, slutfinishen visas senare
Bara klarlacken kommer nog väga uppemot 2kg.
Har sagt det förr och jag säger det igen huven är byggd och konstruerad för att fylla ett syfte "Släppa ut varmluft" sen om man tycker om den är en annan sak men är själv djävligt nöjd med den.
När denna huv är färdig är cabben heeeeeelt färdig på utsidan!!!!!
Guuuuud så skönt, insidan bearbetas friskt.....
Denna huv har tagit mig ca 60timmar att få till hittills och ca 20timmar till återstår med all lackering mm mm mm...så man slänger inte bara ihop en sådan här huv från scratch...och då jobbar jag med detta dagligen, eller rättare sagt gjorde
Over and out Hilda/VPM