Page 184 of 202
Posted: 25 Aug 2010, 19:52
by Pimplaren
Fyfan! galet med tur att du kikade över maskinen
Posted: 25 Aug 2010, 19:55
by m_ellisson
Tråkigt som fan men som sagt tur att du rev maskin annars hade det nog blivit generalras
Vad är det för kolvar?
Posted: 25 Aug 2010, 20:03
by pizza
ROSS kolvar han ritat själv, funkar ju riktigt bra, gött bottenmos i maskin, nog de råstarkaste jag åkt i, fan som en diesel i botten, om nu de e en komplimang, men ni fattar haha.
Pizza
Posted: 25 Aug 2010, 20:29
by peppe
Drygt med ras
Vad har du för stakar i den?
Posted: 26 Aug 2010, 00:27
by Karel021
Japp Riktigt tur att man kikade över missljudet..
Pizza sanning i de
mycket vrid är de
pizza har rätt på alla punkter
Peppe.
Jag åker med 130mm stakar
De blir o beställa kolvar, tar väl nån vecka o göra sen ska skiten ihop igen. vi får se om de spårar ur eller om de blir som de har varit..
Posted: 26 Aug 2010, 00:49
by micke999
jävla tur att du upptäckte de där hade kunna blivit dyrt
Posted: 26 Aug 2010, 05:02
by peppe
Det förstår jag Karel, men tänkte på om det är något Kina fabrikat på dom? Hur såg dom andra stakarna ut i lilla änden?
Mvh
Posted: 26 Aug 2010, 07:55
by Snekast
Som tidigare sagt, vilken tur att du rev!
Borde ju inte vart många repor innan den där bulten börjat krypa ut eller pulveriserats
På't bara!
Posted: 26 Aug 2010, 09:24
by Karel021
peppe wrote:Det förstår jag Karel, men tänkte på om det är något Kina fabrikat på dom? Hur såg dom andra stakarna ut i lilla änden?
Mvh
Jaha okaj.. japp de är kina stakar..
spm.
Liländan såg bra ut.. förutom på den där kolvbulten va av då..
En av stakarna tyckte jag glappa lite väl mycket.. men jag ska mäta upp dom så får man se om de ha slitit nå extra mycket.
Snekast wrote:Som tidigare sagt, vilken tur att du rev!
Borde ju inte vart många repor innan den där bulten börjat krypa ut eller pulveriserats
På't bara!
haha ne verkligen inte.. de bästa av allt.
precis innan jag märkte att de knacka lite i motorn så hade jag lagt en lakris på 201m, utanför garaget
Posted: 26 Aug 2010, 10:49
by JimmyA
Skumt det där med vipporna inte första gången man läser om att själva slitytan släpper.
Tur i oturen att du rev isär allt iaf, inte dåligt att köra 9or med slut maskin heller
Posted: 26 Aug 2010, 11:12
by Karel021
JimmyA wrote:Skumt det där med vipporna inte första gången man läser om att själva slitytan släpper.
Tur i oturen att du rev isär allt iaf, inte dåligt att köra 9or med slut maskin heller
japp riktigt skumt.. men de beror nog på luft fickor i gjutningen.. ska dela på den vippan som va värst o kika. har pratat med grabbarna i usa och dom ville ha bilder på skiten oxå..
förmodligen så måste dom justera lite i gjutformarna.. då inte all luft kommer ut när dom gjuter skiten.
9a med krokiga ventiler och dåliga kolvringar
de är fan sjukt
ska snygga till maskin, med lite fräshare turbo o lite mer komp i maskin och bygga värre avgassystem då de ströp en hel del.. sen blir de påt igen
Posted: 26 Aug 2010, 16:00
by peppe
Kolla med Kadett4wd på STS, han hade några teorier om kolvbultar som går av i samband med Kina stakar.
Vet inte vad som ligger bakom eller så, men han är rätt klurig ibland.
Mvh
Posted: 26 Aug 2010, 16:34
by kimmit
hadde det vært feil på rådene så tror jeg at du ville ha merket dette for lenge siden som pinne bank..men på en annen side så kan det være at du har den "gamle" type kina råde med tjuk busning ved kryssbolt..den hadde en tendens til og banke seg flat.
Posted: 26 Aug 2010, 17:20
by Karel021
kimmit wrote:hadde det vært feil på rådene så tror jeg at du ville ha merket dette for lenge siden som pinne bank..men på en annen side så kan det være at du har den "gamle" type kina råde med tjuk busning ved kryssbolt..den hadde en tendens til og banke seg flat.
Jaha okaj..
är de bara lagret som skiljer eller är det en helt annan stake?
för på en av kolvarna så tyckte jag de verkade vara mer spel än på som andra.. jag ska mäta allt o kolla vad som har förändrats.
/ karel
Posted: 26 Aug 2010, 17:21
by Karel021
peppe wrote:Kolla med Kadett4wd på STS, han hade några teorier om kolvbultar som går av i samband med Kina stakar.
Vet inte vad som ligger bakom eller så, men han är rätt klurig ibland.
Mvh
Kikar med han..
alltid bra med fler åsikter..
Posted: 26 Aug 2010, 19:09
by Bonje
Känns som att Karel har haft bra flyt från första början..
Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning!
BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
Posted: 27 Aug 2010, 00:00
by Karel021
Bonje wrote:Känns som att Karel har haft bra flyt från första början..
Kommer ihåg när du körde 10:or på Kjula första året med bilen.. Bra orra i bilen tyckte jag och hängde mig under för att kolla va det kaxig setup på bakvagnen som palla repa på repa!
*Helt jävla standard med upprätade hjulvinklar (Flyt)
*När jag låg där upptäckte jag att örat till diffbussningen hade en fått en redig spricka i sig. (Flyt att du fick reda på det och inte försökte med en repa till)
*Sen det här med kolvbulten, alla andra på det här forumet hade tokskrotat hela jävla maskin när bulten gått av vid nästa urgasning!
BTW. Vad kör du med för komp i motorn nu och vad planeras det att höjas till?
hahahaha
'
Ja flyt har de väl varit.. kanske inte alltid, men mycket tur har man väl haft
jag kör med 8.8 idag ska väl upp över 9 tänkte jag.
/karel
ps. sprickan i diff kåpan va rena flytet då sedell kom o sa de.. men han ville väl inte att jag skulle köra mer då de gick så "fort"