Page 19 of 29
Posted: 18 Jul 2006, 23:01
by powerpak
hehe.. du har nog laddat för lite så IC:n fick förstoppning tror jag..
skämt åsido, hoppas verkligen ni hittat "THE BUG" nu.
MVH Powerpak.
Posted: 18 Jul 2006, 23:03
by Nicke Nyman
Jaa, de va en GALENkväll... men jaa, vi får väl se va som händer på torsdag..
MVH

Posted: 18 Jul 2006, 23:22
by chellquist
hehe hehe har ni kopplat turbon rätt

den suger väl inte ur ic'n
nä skojjas lite bara

Posted: 18 Jul 2006, 23:29
by worre
du kanske har 2kg pulver kvar i icn

Posted: 19 Jul 2006, 04:00
by peppe
Ja, jag ska fel söka mera på Torsdag. Får jag backup av helan och helan (läs Nicke & Erik ) så tar det säkert bara 20 - 30 min innan allt sitter där igen.
worre säg inte att det är pulver, nu blev jag ju rädd. Det är inte helt omöjligt dock så spolades den ju med någon kubik vatten, men allt kan hända?
Ligger kvar liute pulver som torkat och är skit hårt nu?
Posted: 19 Jul 2006, 08:28
by Mattias Sandgren
johanedstrom wrote:då porvade vi sänka strömmen till sprindarna och vipps gick den hur fint som hellst ända till varavstoppen..

tror det var så att strömmen till spridarna(lågohm) störde trigger-signalen eller nå sånt..
Se till att koppla in en extra jordkabel på den lediga EC36-pin22. Man drar bara en jordkabel från den pinnen till jordplanet vid tändstegen. Alltid bra att ha. Felet ni har är att det blir sånt spänningsfall i jordkablarna från boxen att det börjar störa ut triggern, det är väldigt obra att ligga så nära ett problem bara genom att sänka dwell-tiden.
Använd gärna 1.5 kvadrats kabel för jordarna också så ni verkligen är säkra på den punkten.
Posted: 19 Jul 2006, 08:31
by Mattias Sandgren
Ljuspunkten med Peppes bil nu är att vi felsökt det mesta med motorstyrningen så nu ska det banne mig fungera.
Det har kastats bort mycket tid pga det som nu sitter i intercoolern, men lika mycket pga en dålig säkringshållare och kabelbranden i våras. Lite svårt att skylla det på sprutet faktiskt.. Gör man rätt runt om kring fungerar det kanonbra.
Posted: 19 Jul 2006, 08:59
by Per Eriksson
pulver tränger in precis överallt och i en IC med dess små kanaler av rå aluminium så lär det ärga hejdlöst.
Bara hoppas att det sitter en trasa kvar eller nåt.
Posted: 19 Jul 2006, 11:09
by Nicke Nyman
Peppe, man vet aldrig vad som händer...

Posted: 19 Jul 2006, 11:17
by St3v3
Nu får du fixa nån med filmkamera till nästa provkörning/mappning

Posted: 19 Jul 2006, 12:30
by Nicke Nyman
St3v3 wrote:Nu får du fixa nån med filmkamera till nästa provkörning/mappning

De ordnas nog...

Posted: 19 Jul 2006, 17:12
by Nicke Nyman
Hehe, nu är de löst...
Erik o Micke hade hittat dasspapper för ett helt fotbollslag inne i IC;n som kommit dit av nån anledning. Nu tycker säkert många, "Vilken sopa som inte tagit bort allt papper"... Då säger jag, knip igen... För all stress Peppe haft med de mesta mekandet sen branden så förstår ja om de hänt saker som man missat. Och om de vore så att de är Murphy som suttit i IC;n så visar de sig ju att även han måste skita...
Iaf, sumering av dagens mek av mestadels Micke o Ecke, jag dök bara förbi för att se hur de gick o blev sen kvar där. Fixade IC;n, startade den, de fick bli varm, ca 80grader... Gasrunkade lite, den lät rapp, tog bort tryckröret vid spjället, samma sak, lite tröttare lät den men de visar ju bara på att turbon hostar på lite extra luft... Skruvade ihop allt. Bytte till 720cc spridare... GIVETVIS så startade vi aldrig med dessa för då skulle motorn dränkts... Men imorgon torsdag så kommer Mattias åka ut med Peppe och mappa. O då ska väl Peppe få lägga sin efterlängtade slir. Jag tror de kommer bli bra snyt i maskin på 1kg ladd! De var väl allt jag hade o säga för den här gången!
Joo, vi passade även på att byta fjädrar bak till nå 60mm sänkning... Stuket blev nice...
MVH // Nicke

Posted: 19 Jul 2006, 18:05
by peppe
Hallå grabbar!
Kul att höra över tele då man sitter och jobbar 06 - 18 att ni är och mekar. Plus att ni hittade stjärt pluggen i IC'n.
Sopa eller inte, men jag är övertygad om att jag plockade bort allt papper som fanns.
Det jag dock tänkte på var att om jag knövlat in papper två gånger tex och bara tagit hälften i all stress? Jag vet inte, ursäker är överflödiga nu jäklar ska det snytas.
En annan rolig sak var ju att ni bytte fjädrar, på egetbehåv så där. Fanns ju en anledning till att jag höjjde den.

hehe
Nåväl, mina vänner är dom bästa!
Posted: 19 Jul 2006, 18:06
by _Kalle_
fyfan va kul! Hoppas det går bra imorgon då Peppe

Posted: 20 Jul 2006, 00:50
by flp
låter ju king. får hoppas du får lite snyt på maskinen så du kan drifta till pite nån dag
ring mig imorn då du har mappat
MVH Micke
Posted: 20 Jul 2006, 16:47
by peppe
Jo jag ska ta och ringa, väntar på Mattias just nu, han skulle komma vid 19:00 som det lät.
Måste byta fjädrar innan så jag åker väll till garaget på en stund. Får höra av mig då det är snyt

Posted: 20 Jul 2006, 20:44
by Mirre
Hur går det?