MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Marco Garver wrote:
MrQuickzilver wrote:
HULTA wrote:prova ändra csd till 84grader


Kan ju prova men kan det verkligen göra skillnaden att den startar eller inte?


Vad står CSD på just nu?

Hur har du kontrollerat att spridarna öppnar?

Har du kollat så att du har tändning på alla 6 cyl i rätt sekvens? Dvs med tändnings lampa.

Mvh


CSD 90grader.

Har kollat så så spridarutgångarna öppnar med en lös spridare...både lyssnat o känt att dom öppnar när ja kör på starten.

Har kollat så d e gnista på alla stift iaf. Ska gå igenom alla mina kopplingar en gånt till så ja säkert har kopplat spolarna till rätt utgång.
Hur kollar ja d me lampa? :?
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
djm
Posts: 255
Joined: 16 Nov 2006, 23:17
Location: sthlm, sollentuna

Post by djm »

har du räknat ut antalet grader alla cylindrar är i öd efter första cylindern. Man måste skriva in det ibörjan.

Du tar tändspolarna och trycker in en tändkabel i dom. Sen sätter på stiftet. Då kan du kolla.

När jag strobbade så det stämde fick jag det till 107csd. Men min gick igång på 84 också.

Du verkar ha stora problem. Så jag tar me en kabel och kopplar upp bärbara datorn i garaget och skickar min mapp till dig. Kom ihåg att den är ej testad. Den är bara tagen från en saab och har bara startat med den mappen. Så kör inte med den.
David Martin

dejiem@gmail.com
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

djm wrote:har du räknat ut antalet grader alla cylindrar är i öd efter första cylindern. Man måste skriva in det ibörjan.

Du tar tändspolarna och trycker in en tändkabel i dom. Sen sätter på stiftet. Då kan du kolla.

När jag strobbade så det stämde fick jag det till 107csd. Men min gick igång på 84 också.

Du verkar ha stora problem. Så jag tar me en kabel och kopplar upp bärbara datorn i garaget och skickar min mapp till dig. Kom ihåg att den är ej testad. Den är bara tagen från en saab och har bara startat med den mappen. Så kör inte med den.


Jäpp har skrivit 1=0, 2=480, 3=240, 4=600, 5=120, 5=360.

Vore skitsnällt om du kunde göra d!
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
djm
Posts: 255
Joined: 16 Nov 2006, 23:17
Location: sthlm, sollentuna

Post by djm »

Så nu har jag mejlat dig filen. Prova och se om de blir bättre.
David Martin

dejiem@gmail.com
User avatar
BmwFredrik
Posts: 514
Joined: 22 Nov 2005, 21:55
Location: Dalarna/Långshyttan

Post by BmwFredrik »

Det kan inte vara spjäll läges givaren?
Allt under 3liter är startmotorer!

0707133777
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

djm wrote:Så nu har jag mejlat dig filen. Prova och se om de blir bättre.


Tackar för det!

BmwFredrik wrote:Det kan inte vara spjäll läges givaren?


Tror inte d den är ny och kalibrerad till nirat så den ska funka.
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

får du inga felkoder?
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

vectramicke wrote:får du inga felkoder?


nops inte en enda felkod...
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta?
de e inte så att du dränkt den?
när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta?
de e inte så att du dränkt den?
när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?


Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer.
Visar ca 170rpm när ja kör på starten.
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

startar pumpen när du börjar veva?eller klipper nira när du vrider på starten?isåfall har du ett problem där
har du haft upp stiften och kollat hur dom ser ut?kan ju vara så enkelt att den har drunknat
Team Boost Performance

+358405680216
djm
Posts: 255
Joined: 16 Nov 2006, 23:17
Location: sthlm, sollentuna

Post by djm »

MrQuickzilver wrote:
HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta?
de e inte så att du dränkt den?
när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?


Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer.
Visar ca 170rpm när ja kör på starten.


har du provat mappen jag skicka?

Tror jag hade råkat ändrat lite i tändningen på tomgång där. du får ändra tillbaka isåfall.
David Martin

dejiem@gmail.com
Marco Garver
Posts: 283
Joined: 21 Nov 2005, 21:18
Location: Åstorp

Post by Marco Garver »

Har du prövat ändra vilket motorvarv som kamaxelgivaren ska ge signal alt ställ om till ION ctrl.

Mvh
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

HULTA wrote:startar pumpen när du börjar veva?eller klipper nira när du vrider på starten?isåfall har du ett problem där
har du haft upp stiften och kollat hur dom ser ut?kan ju vara så enkelt att den har drunknat


Pumparna går. Har haft ur ett stift och det luktar bränsle men är inte dränkt.

djm wrote:
MrQuickzilver wrote:
HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta?
de e inte så att du dränkt den?
när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?


Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer.
Visar ca 170rpm när ja kör på starten.


har du provat mappen jag skicka?

Tror jag hade råkat ändrat lite i tändningen på tomgång där. du får ändra tillbaka isåfall.


Har inte vart i garaget så ja har kunnat testa den än.

Marco Garver wrote:Har du prövat ändra vilket motorvarv som kamaxelgivaren ska ge signal alt ställ om till ION ctrl.

Mvh


Har provat båda grejerna
Jerry Walfridsson
0703-137879
mrquickzilver@hotmail.com
Marco Garver
Posts: 283
Joined: 21 Nov 2005, 21:18
Location: Åstorp

Post by Marco Garver »

Kan du maila mig mappen som ligger i.
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
User avatar
erik@e30
Posts: 1011
Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Post by erik@e30 »

mitt dta va samma lika... JOBBIGT...

Efter att jobbat som en dåre hittade jag att mina tändspolar inte funkade ihop med sprutet & fick sätta dit en bosch wastefire spole..

om inte motorn startar på startgas så känns de som man ska gå stenhårt på tändningen innan man kollar allt annat.

e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989

/

e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld


Laga din bil i garaget inte på internet

Hemsida
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

vad använder du för spolar?
Team Boost Performance

+358405680216
Post Reply