Kan ju prova men kan det verkligen göra skillnaden att den startar eller inte?
Vad står CSD på just nu?
Hur har du kontrollerat att spridarna öppnar?
Har du kollat så att du har tändning på alla 6 cyl i rätt sekvens? Dvs med tändnings lampa.
Mvh
CSD 90grader.
Har kollat så så spridarutgångarna öppnar med en lös spridare...både lyssnat o känt att dom öppnar när ja kör på starten.
Har kollat så d e gnista på alla stift iaf. Ska gå igenom alla mina kopplingar en gånt till så ja säkert har kopplat spolarna till rätt utgång.
Hur kollar ja d me lampa?
har du räknat ut antalet grader alla cylindrar är i öd efter första cylindern. Man måste skriva in det ibörjan.
Du tar tändspolarna och trycker in en tändkabel i dom. Sen sätter på stiftet. Då kan du kolla.
När jag strobbade så det stämde fick jag det till 107csd. Men min gick igång på 84 också.
Du verkar ha stora problem. Så jag tar me en kabel och kopplar upp bärbara datorn i garaget och skickar min mapp till dig. Kom ihåg att den är ej testad. Den är bara tagen från en saab och har bara startat med den mappen. Så kör inte med den.
djm wrote:har du räknat ut antalet grader alla cylindrar är i öd efter första cylindern. Man måste skriva in det ibörjan.
Du tar tändspolarna och trycker in en tändkabel i dom. Sen sätter på stiftet. Då kan du kolla.
När jag strobbade så det stämde fick jag det till 107csd. Men min gick igång på 84 också.
Du verkar ha stora problem. Så jag tar me en kabel och kopplar upp bärbara datorn i garaget och skickar min mapp till dig. Kom ihåg att den är ej testad. Den är bara tagen från en saab och har bara startat med den mappen. Så kör inte med den.
Jäpp har skrivit 1=0, 2=480, 3=240, 4=600, 5=120, 5=360.
har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta?
de e inte så att du dränkt den?
när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?
HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta? de e inte så att du dränkt den? när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?
Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer.
Visar ca 170rpm när ja kör på starten.
startar pumpen när du börjar veva?eller klipper nira när du vrider på starten?isåfall har du ett problem där
har du haft upp stiften och kollat hur dom ser ut?kan ju vara så enkelt att den har drunknat
HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta? de e inte så att du dränkt den? när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?
Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer. Visar ca 170rpm när ja kör på starten.
har du provat mappen jag skicka?
Tror jag hade råkat ändrat lite i tändningen på tomgång där. du får ändra tillbaka isåfall.
HULTA wrote:startar pumpen när du börjar veva?eller klipper nira när du vrider på starten?isåfall har du ett problem där har du haft upp stiften och kollat hur dom ser ut?kan ju vara så enkelt att den har drunknat
Pumparna går. Har haft ur ett stift och det luktar bränsle men är inte dränkt.
djm wrote:
MrQuickzilver wrote:
HULTA wrote:har den inte ens gett förhoppning att det skulle vara nära att starta? de e inte så att du dränkt den? när du provar veva,hur många varv/min regitrerar nirat på datorn då?
Nån liten tendens till o starta kanske d vart, nån lite puff ungefär men inte mer. Visar ca 170rpm när ja kör på starten.
har du provat mappen jag skicka?
Tror jag hade råkat ändrat lite i tändningen på tomgång där. du får ändra tillbaka isåfall.
Har inte vart i garaget så ja har kunnat testa den än.
Marco Garver wrote:Har du prövat ändra vilket motorvarv som kamaxelgivaren ska ge signal alt ställ om till ION ctrl.