Har varit myyyyycket annat i garaget nu.
För en vecka sedan bytte jag motor i en 320 touring tillsammans med ägaren. Från M20B20 till M20B25. Vi körde in bilen 12.00 och bilen var klar ca 23.00. Är ganska stolt faktiskt
Igår blev ett annat motorbyte i en E30 klar, från en rasad M20B20 till en hel M20B20. Tog två dagar.
Imorgon ska jag lyfta ur en M50B25 ur en 525 E34, det är den motorn jag kommer använda.
Utöver det har det varit massa andra bilar med småsaker som tar tid. Nu kommer jag inte röra någon annans bil på ett tag då man blir så jäkla trött på allt skruvande med alla skitbilar.
Min är nästan klar för lack. Det återstår att skrapa bort allt "shit" från motorrummet, lägga igen antennhålet och bygga klart fronten. När bilen kommer tillbaka är motorn redo för att lyftas i. Så inom en månad ungefär bör bilen se ut som en bil med rutor monterade, dörrar, skärmar, front, lampor m.m. Sedan återstår all el till motorn, omkringsaker till motorn, lite på bränslesystemet samt massa småsaker i chassit. Kanske blir klar i tid ändå...
Fick även tillbaka mina skivor från slitsning i förrgår.
Om någon i Göteborgsområdet vill ha fyra skivor slitsade för 500kr i en styrd fräs så skicka PM. Mer info fås i PM.
Så, det kommer la vara ganska dött här tills bilen är lackad.
Bilder på skivorna:
Mvh Mathias