Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Blir inga M3 prylar
Jo den är stryktålig den färgen. Dock är ju karossen grundad med Hagmans CA-primer. En riktigt bra grundfärg.
Sedan ska alla skarvar kittas under bilen, kanske stavas "shit".
Men klart, ska man köra mycket och inte orkar underhålla så blir det nog inte så bra. Stenskott osv lär skada underredet lite här och var efter en sommar.
Mvh Mathias
Jo den är stryktålig den färgen. Dock är ju karossen grundad med Hagmans CA-primer. En riktigt bra grundfärg.
Sedan ska alla skarvar kittas under bilen, kanske stavas "shit".
Men klart, ska man köra mycket och inte orkar underhålla så blir det nog inte så bra. Stenskott osv lär skada underredet lite här och var efter en sommar.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Har varit myyyyycket annat i garaget nu.
För en vecka sedan bytte jag motor i en 320 touring tillsammans med ägaren. Från M20B20 till M20B25. Vi körde in bilen 12.00 och bilen var klar ca 23.00. Är ganska stolt faktiskt
Igår blev ett annat motorbyte i en E30 klar, från en rasad M20B20 till en hel M20B20. Tog två dagar.
Imorgon ska jag lyfta ur en M50B25 ur en 525 E34, det är den motorn jag kommer använda.
Utöver det har det varit massa andra bilar med småsaker som tar tid. Nu kommer jag inte röra någon annans bil på ett tag då man blir så jäkla trött på allt skruvande med alla skitbilar.
Min är nästan klar för lack. Det återstår att skrapa bort allt "shit" från motorrummet, lägga igen antennhålet och bygga klart fronten. När bilen kommer tillbaka är motorn redo för att lyftas i. Så inom en månad ungefär bör bilen se ut som en bil med rutor monterade, dörrar, skärmar, front, lampor m.m. Sedan återstår all el till motorn, omkringsaker till motorn, lite på bränslesystemet samt massa småsaker i chassit. Kanske blir klar i tid ändå...
Fick även tillbaka mina skivor från slitsning i förrgår. Om någon i Göteborgsområdet vill ha fyra skivor slitsade för 500kr i en styrd fräs så skicka PM. Mer info fås i PM.
Så, det kommer la vara ganska dött här tills bilen är lackad.
Bilder på skivorna:
Mvh Mathias
För en vecka sedan bytte jag motor i en 320 touring tillsammans med ägaren. Från M20B20 till M20B25. Vi körde in bilen 12.00 och bilen var klar ca 23.00. Är ganska stolt faktiskt
Igår blev ett annat motorbyte i en E30 klar, från en rasad M20B20 till en hel M20B20. Tog två dagar.
Imorgon ska jag lyfta ur en M50B25 ur en 525 E34, det är den motorn jag kommer använda.
Utöver det har det varit massa andra bilar med småsaker som tar tid. Nu kommer jag inte röra någon annans bil på ett tag då man blir så jäkla trött på allt skruvande med alla skitbilar.
Min är nästan klar för lack. Det återstår att skrapa bort allt "shit" från motorrummet, lägga igen antennhålet och bygga klart fronten. När bilen kommer tillbaka är motorn redo för att lyftas i. Så inom en månad ungefär bör bilen se ut som en bil med rutor monterade, dörrar, skärmar, front, lampor m.m. Sedan återstår all el till motorn, omkringsaker till motorn, lite på bränslesystemet samt massa småsaker i chassit. Kanske blir klar i tid ändå...
Fick även tillbaka mina skivor från slitsning i förrgår. Om någon i Göteborgsområdet vill ha fyra skivor slitsade för 500kr i en styrd fräs så skicka PM. Mer info fås i PM.
Så, det kommer la vara ganska dött här tills bilen är lackad.
Bilder på skivorna:
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Originalskivor i originalstorlek
Hur går det för dig då?
Mvh Mathias
Hur går det för dig då?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Är bara massa andra skitbilar som åker in och ut i garaget nu men idag var en av skitbilarna till min fördel
Tog ur M50B25 maskinen som jag ska ha, en icke vanos.
Sedan kanske jag kör med ett K26 agg beroende på spec, var meningen att min polare Thure skulle ha det men det passade inte riktigt på hans S2'a så vi får se om jag kan köra med det. Vill inte ha diesel-effekt men samtidigt ett brett register men framför allt pulver hela vägen till varvstoppet. Vi får se.
Tryck på länken här för att se lite frågor jag vill ha svar på:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 375#216375
Bilder:
Ut med motorn i 525an. Börjar gå smidigt nu efter 7 motorbyten sedan sommarn/hösten.
Turbon.
Mvh Mathias
Tog ur M50B25 maskinen som jag ska ha, en icke vanos.
Sedan kanske jag kör med ett K26 agg beroende på spec, var meningen att min polare Thure skulle ha det men det passade inte riktigt på hans S2'a så vi får se om jag kan köra med det. Vill inte ha diesel-effekt men samtidigt ett brett register men framför allt pulver hela vägen till varvstoppet. Vi får se.
Tryck på länken här för att se lite frågor jag vill ha svar på:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 375#216375
Bilder:
Ut med motorn i 525an. Börjar gå smidigt nu efter 7 motorbyten sedan sommarn/hösten.
Turbon.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bakskivorna vill jag ha
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Är det zimmerman från ppf ?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Idag har jag bland alla andra skrotbilar lagt lite på min egna. Plockade ner M50n och kikade på kammarna och sådär och allt ser bra ut. Imorgon ska hela skiten hetvattentvättas, sedan ska jag plocka ner den lite mer för att byta alla packningar. Till sist ska den lackas och sedan ska alla omkringsaker rengöras och fräshas till innan montering.
Bilen skulle lackats nu på fredag den 16'e men vi skjuter upp det en vecka.
Bilder:
Mvh Mathias
Bilen skulle lackats nu på fredag den 16'e men vi skjuter upp det en vecka.
Bilder:
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Nej det stämmer, tänkte ta det med dig idag
Hörs sen!
Mvh Mathias
Hörs sen!
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Händer lite småsaker med motorn och karossen innan lack. Började även bygga kollektorn idag. Första gången någonsin jag testar att bygga grenrör eller en kollektor och det är svårt men efter lite slipande invändigt kan det bli bra.
Har byggt två "sektioner" med tre rör i varje, dessa ska jag sammanfoga sedan. Är det så man brukar göra?
Mvh Mathias
Har byggt två "sektioner" med tre rör i varje, dessa ska jag sammanfoga sedan. Är det så man brukar göra?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Det lär ta ett bra tag innan jag kan bygga grenrör "på riktigt". Sedan är det PPF som sköter den biten så det ska vi inte ta ifrån dom, är nog mer eller mindre omöjligt att få bättre rör vad gäller funktion och utseende
---
Imorgon tänkte jag börja skruva igen och sluta lata mig.
Bland annat ska jag leka i motorrummet med denna leksaken jag lånat av Wallin. Allt shit ska bort.
Sedan ska jag bygga klart kollektorn och svetsa på "för-rör-bitar" på flänsen.
Motorn har hetvatentvättats och imorgon ska jag börja riva lite smått för att byta alla packningar och lacka blocket b.la.
Har även hjälpt en kompis ( http://www.garaget.org/?car=49214 ) att bygga ett grenrör till hans SAAB. Första gången vi bygger så det ser sådär ut men rören är ungefär lika långa och tycker faktiskt det blev helt okej för att vara ett första försök. Ska finjusteras och helsvetsas i helgen.
Mvh Mathias
---
Imorgon tänkte jag börja skruva igen och sluta lata mig.
Bland annat ska jag leka i motorrummet med denna leksaken jag lånat av Wallin. Allt shit ska bort.
Sedan ska jag bygga klart kollektorn och svetsa på "för-rör-bitar" på flänsen.
Motorn har hetvatentvättats och imorgon ska jag börja riva lite smått för att byta alla packningar och lacka blocket b.la.
Har även hjälpt en kompis ( http://www.garaget.org/?car=49214 ) att bygga ett grenrör till hans SAAB. Första gången vi bygger så det ser sådär ut men rören är ungefär lika långa och tycker faktiskt det blev helt okej för att vara ett första försök. Ska finjusteras och helsvetsas i helgen.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com