Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla
Det där med 10mm distans för att få handbromsen att fungera, har det att göra med att man måste ha plats för att få ut vajern och handbroms mekanismen innanför navet där? eller påverkar distansens tjocklek hur bromsbackarna hamnar i skivan. Funderar på om de hamnar "för långt ut" om man inte spacar ut skivan och man får metall mot metall.
Jag har iaf ett sådant ljud när man kör
Lösning på detta? svarva ut kanten 1-2mm? någon som haft samma problems eller testat att svarva insidan på skivorna så backarna har lite mer plats?
Jag har iaf ett sådant ljud när man kör
Lösning på detta? svarva ut kanten 1-2mm? någon som haft samma problems eller testat att svarva insidan på skivorna så backarna har lite mer plats?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
-
Demontera o kolla vad som är blankt, kan va att backarna ligger snett eller sköld eller hjulbult eller fjädern eller ja....
/Per
a.k.a. Jevlar
a.k.a. Jevlar
-
det har med att skivan ska gå fritt inuti bromskalippern
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Jeg må fikse meg et par hylser og space ut navet slik at jeg får på originalbremsene bak på min E30. Jeg har 325 bærearmer med de store hjullagrene (42mm innvendig og 75mm utvendig diameter). Indre medbringer er allerede dreid ned litt så vidt jeg kan se, den er ca 81,5-82mm lang (målt med dårlig skyvelære og det er litt syregruning på medbringeren). Er det noen som vet eller kan måle hvor lang enten en original eller en som er dreid ned 4mm er slik at jeg har noe å sammenlikne med, sånn at jeg vet hvor lange hylser jeg må få laget? Her er et bilde av medbringeren
Hvis jeg ikke husker helt feil så dreier man vel nesten helt ned til støvhetta..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Støvhetta = "huset" hvor akselen kommer gjennom og festes med mutteren? Det hørtes jo veldig mye ut, leste tidligere i tråden her at den skal dreies 4mm. Slik ser en original ut: http://www.pantritrading.com/media/cata ... CF3444.jpg
Ser jo at min er dreid ned kun noen mm, men hadde vært fint å fått vite hvor lang en slik skal være, slik at jeg kan finne ut hvor mange mm min er dreid ned og hvor stor hylse jeg trenger
Ser jo at min er dreid ned kun noen mm, men hadde vært fint å fått vite hvor lang en slik skal være, slik at jeg kan finne ut hvor mange mm min er dreid ned og hvor stor hylse jeg trenger
-
der dreier du bare får å få bedre inngrep i gjengene på mutteren, trenger ikke være så nøyaktig. bare å måle seg fram med delene løse
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Blir rett og slett ikke klok på disse hylsene. Har funnet en som kan lage disse for meg nå. Det første han spurte meg om var toleranser på målene, om det skal være slik at det skal presses på. Hva skal jeg si? Vet at målene er 75 utvendig diameter, 42 innvendig diameter. Og hvor lange de skal være vet jeg ikke enda. Vurderer å bare gjette, siden jeg ikke klarer å finne ut hvor langt de ytre medbringerene er dreid ned. Blir vel 10 eller 12mm jeg prøver meg på. Er det bedre med for lange enn for korte?
Silverboy: Mener du at man skal dreie helt ned til "huset"? Det er jo veldig mye, blir jo veldig lite spor igjen inni der da?
dre racing@: Ja, man dreier vel ned der for å få litt mer gjenger til mutteren. Men når min ytre medbringer allerede er dreiet ned og jeg ikke vet hvor mye, så lurer jeg på hvordan jeg skal få målt meg fram til hvor store hylser jeg trenger.
Silverboy: Mener du at man skal dreie helt ned til "huset"? Det er jo veldig mye, blir jo veldig lite spor igjen inni der da?
dre racing@: Ja, man dreier vel ned der for å få litt mer gjenger til mutteren. Men når min ytre medbringer allerede er dreiet ned og jeg ikke vet hvor mye, så lurer jeg på hvordan jeg skal få målt meg fram til hvor store hylser jeg trenger.
Nei ikke ned til det blir tykkere på navet.. Nesten ned til blikk-kanten.. fryktelig dårlig bilde du hadde, men man får jo anta att det er dreid ned ihht mål i denne tråden. ellers må du bare måle deg frem til du føler du har nok grep på muttern..
Hylsa holder att er glidetilpasset iofs, men tar han mål av ett org lager så har han målene han trenger.
Hylsa holder att er glidetilpasset iofs, men tar han mål av ett org lager så har han målene han trenger.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Om jag har fattat det rätt går det alltså lika bra att ta en 34 210 bakaxel? Så jag skulle kunna ta medbringare,knutar och klump ifrån en 530/540?
Sv: Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla
Klumpen saknar infästningarna på ovansidan som e28/e30 diffen har. Där klumpen sitter i bakvagnsbryggan enkelt förklarat.
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Sv: Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla
Tycker fotfarande det är lite luddigt om vilka bromsar som passar bak när man byggt om? Någon som provat som vet om något passar "bolt-on" ?
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilken kardan kör man med om man ska ha m50 motor å e36 328 låda?
Re: Sv: Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Ko
om du skal ha 4-bolt passar ju org.TIMGTR wrote:Tycker fotfarande det är lite luddigt om vilka bromsar som passar bak när man byggt om? Någon som provat som vet om något passar "bolt-on" ?
Annars E46 328i med http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false; adapter ish..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
E36 328 kardan, annars special om man vill ha lite mer tåliga grejjer.Jonnieboy wrote:Vilken kardan kör man med om man ska ha m50 motor å e36 328 låda?
Har man 6 bultad diff så är det E36 M3 kardan som skal dit.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Är det någon som kan ge en ett korrekt "recept" på vad som skall till och göras för att få allt att lira..
Med handbroms,
Vilka skivor,
Vilka ok,
Utgår ifrån 210diff från en E28 535M
Skall ha sviktstållsaxlar å knutar från ppf
Men distanser å svarva till höger å vänster, jag fattar inte...
Vänligen..... HJÄLP
ändå läst tråden 2,000,000 gånger
Skall byggas på en E30 325 från 87
MVH
Med handbroms,
Vilka skivor,
Vilka ok,
Utgår ifrån 210diff från en E28 535M
Skall ha sviktstållsaxlar å knutar från ppf
Men distanser å svarva till höger å vänster, jag fattar inte...
Vänligen..... HJÄLP
ändå läst tråden 2,000,000 gånger
Skall byggas på en E30 325 från 87
MVH
-
hej, lige et spørgsmål fra danmark, hvor lange er de Svikstålsaxlar E30 special i har i shoppen???
Mvh Tommy Lågsus racing
Mvh Tommy Lågsus racing