Det där med 10mm distans för att få handbromsen att fungera, har det att göra med att man måste ha plats för att få ut vajern och handbroms mekanismen innanför navet där? eller påverkar distansens tjocklek hur bromsbackarna hamnar i skivan. Funderar på om de hamnar "för långt ut" om man inte spacar ut skivan och man får metall mot metall.
Jag har iaf ett sådant ljud när man kör
Lösning på detta? svarva ut kanten 1-2mm? någon som haft samma problems eller testat att svarva insidan på skivorna så backarna har lite mer plats?
Jeg må fikse meg et par hylser og space ut navet slik at jeg får på originalbremsene bak på min E30. Jeg har 325 bærearmer med de store hjullagrene (42mm innvendig og 75mm utvendig diameter). Indre medbringer er allerede dreid ned litt så vidt jeg kan se, den er ca 81,5-82mm lang (målt med dårlig skyvelære og det er litt syregruning på medbringeren). Er det noen som vet eller kan måle hvor lang enten en original eller en som er dreid ned 4mm er slik at jeg har noe å sammenlikne med, sånn at jeg vet hvor lange hylser jeg må få laget? Her er et bilde av medbringeren
Støvhetta = "huset" hvor akselen kommer gjennom og festes med mutteren? Det hørtes jo veldig mye ut, leste tidligere i tråden her at den skal dreies 4mm. Slik ser en original ut: http://www.pantritrading.com/media/cata ... CF3444.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser jo at min er dreid ned kun noen mm, men hadde vært fint å fått vite hvor lang en slik skal være, slik at jeg kan finne ut hvor mange mm min er dreid ned og hvor stor hylse jeg trenger
Blir rett og slett ikke klok på disse hylsene. Har funnet en som kan lage disse for meg nå. Det første han spurte meg om var toleranser på målene, om det skal være slik at det skal presses på. Hva skal jeg si? Vet at målene er 75 utvendig diameter, 42 innvendig diameter. Og hvor lange de skal være vet jeg ikke enda. Vurderer å bare gjette, siden jeg ikke klarer å finne ut hvor langt de ytre medbringerene er dreid ned. Blir vel 10 eller 12mm jeg prøver meg på. Er det bedre med for lange enn for korte?
Silverboy: Mener du at man skal dreie helt ned til "huset"? Det er jo veldig mye, blir jo veldig lite spor igjen inni der da?
dre racing@: Ja, man dreier vel ned der for å få litt mer gjenger til mutteren. Men når min ytre medbringer allerede er dreiet ned og jeg ikke vet hvor mye, så lurer jeg på hvordan jeg skal få målt meg fram til hvor store hylser jeg trenger.
Nei ikke ned til det blir tykkere på navet.. Nesten ned til blikk-kanten.. fryktelig dårlig bilde du hadde, men man får jo anta att det er dreid ned ihht mål i denne tråden. ellers må du bare måle deg frem til du føler du har nok grep på muttern..
Hylsa holder att er glidetilpasset iofs, men tar han mål av ett org lager så har han målene han trenger.
TIMGTR wrote:Tycker fotfarande det är lite luddigt om vilka bromsar som passar bak när man byggt om? Någon som provat som vet om något passar "bolt-on" ?
om du skal ha 4-bolt passar ju org.
Annars E46 328i med http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false; adapter ish..
Är det någon som kan ge en ett korrekt "recept" på vad som skall till och göras för att få allt att lira..
Med handbroms,
Vilka skivor,
Vilka ok,
Utgår ifrån 210diff från en E28 535M
Skall ha sviktstållsaxlar å knutar från ppf
Men distanser å svarva till höger å vänster, jag fattar inte...
Vänligen..... HJÄLP