Page 173 of 202

Posted: 10 Jan 2010, 20:35
by Hilda
Och äntligen har damen kommit ner på alla fyra igen, var inte igår direkt :wink: måste faktiskt säga själv att jag blir mer och mer nöjd med tanten :D Sitter ju ingen motor i så den kommer väl krypa ner ca 30mm till i fronten.....
Rutorna skall självklart tonas svarta.....

Image

Posted: 10 Jan 2010, 20:38
by TreLingon
Fan vad fint då...! Me like !

Hur mkt är det annars kvar för " Uppstart " ? 1000 smågrejjer plus massa annat ? Hehe

Mvh 3m

Posted: 10 Jan 2010, 21:27
by Hilda
TreLingon wrote:Fan vad fint då...! Me like !

Hur mkt är det annars kvar för " Uppstart " ? 1000 smågrejjer plus massa annat ? Hehe

Mvh 3m


Ha ha ha.... typ :wink:

Motorn tar lite form den också.....fast den är långt ifrån heeeeeeelt klar...skall snyggas till kraftigt på insuget.....
Image

Image

Posted: 10 Jan 2010, 22:38
by Karel021
mycket muuuustigt hilda !!

Posted: 10 Jan 2010, 22:55
by johankihl
Den där motorn är väl ändå värd ett nytt insug :) ? Känns inte som att det platsar alls bland andra exotiska racedelar.

Posted: 11 Jan 2010, 00:55
by micke999
hade inte du nå jätteinsug förut?

Posted: 11 Jan 2010, 07:52
by Jag Heter Jimmy
Vilken mummsig puffra :D ska bli kul att se i sommar du lär väl köra på kjula? :D

Posted: 11 Jan 2010, 20:01
by Sikko
Fint

Posted: 11 Jan 2010, 21:06
by johankihl
Sikko wrote:
johankihl wrote:Den där motorn är väl ändå värd ett nytt insug :) ? Känns inte som att det platsar alls bland andra exotiska racedelar.


Insuget är inte bara för toppefekt. Det ska fungera som ett insug när inte turbon laddar.. Det är utformat som ett m5 orginalinsug invändigt.

Be till poler gudarna hilda....


Då sätter man väl ändå dit ett orginalinsug om man inte vill ändra något? Tycker att motorn förtjänar ett snyggt insug, och välfungerande :)

Posted: 11 Jan 2010, 21:16
by Bonje
Jag kan inte annat än hålla med Johan tyvärr.. :?

Jag har vääääldigt svårt att tro att det där insuget på något vis skulle fungera bättre än ett origina plenum, som har fina tattar och större volym som gör att luften får lättare att fördela sig jämnare mellan cylindrarna.

Varför är det så himla litet föresten? Mer plats än så där måste det väl finnas i bilen för att bygga ett större?

För övrigt har du ett grymt bygge, jag gillar det skarpt! :wink:

Posted: 11 Jan 2010, 21:56
by Karel021
Ja vill minnas att insuget bygger ut lite grann neråt oxå.

Men visst fan håller jag med.. maskin förtjänar ett snyggare insug..

Posted: 11 Jan 2010, 21:57
by Sikko
Fint.

Posted: 11 Jan 2010, 21:59
by Bonje
Okej.. :) Dela gärna med dig av lite fler bilder på insuget!

Posted: 11 Jan 2010, 22:29
by Sikko
Fint

Posted: 11 Jan 2010, 22:31
by johankihl
Sikko wrote:Fint


Vad försöker du säga? Har du byggt insuget eller?

Posted: 11 Jan 2010, 22:46
by Sikko
Sorry tröttnar ur när allt bedöms ur ytligheter när det ev finns en djupare mening. Vill inte motstrida jag har byggt insuget för att det ska fungera inte glänsa. Det är lättare få nått att glänsa än fungera.

Mer bilder fins inte. Tack och bock Jag finns på pm detta är sista inlägget på ppf forum för min del inte många poster man hann med innan man lessna. :cry:

Posted: 11 Jan 2010, 22:53
by johankihl
Sikko wrote:Sorry tröttnar ur när allt bedöms ur ytligheter när det ev finns en djupare mening. Vill inte motstrida jag har byggt insuget för att det ska fungera inte glänsa. Det är lättare få nått att glänsa än fungera.

Mer bilder fins inte. Tack och bock Jag finns på pm detta är sista inlägget på ppf forum för min del inte många poster man hann med innan man lessna. :cry:


Sorry om du behövde ta illa upp, men du kan väl ändå inte tröttna för ytlig kritik om du verkligen har en djupare mening med insuget?

Förklara gärna och illustrera med någon bild hur du tänkt att det ska fungera osv ist för att sura till för att någon säger att det är fult. Jag kan medvilligt erkänna att jag gjort mindre estetiskt tilltalande motorbyggen och varit nöjd med funktionen och då skäms jag inte för det utan kan ta den kritiken om det är befogat.