Page 18 of 59
Posted: 12 Aug 2007, 09:41
by Bäckis
Ximon wrote:KKR-Rille wrote:fränt bygge!
det är inte så att du ska köra i sundsvall nästa helg?
Tyvärr är vi inte föranmälda, så det blir nog inget.
Dessutom finns det inte på kartan att hinna med att bygga skärm m.m. till nästa helg, så vi får sikta på Piteå i slutet på månaden..
Däremot kan det bli aktuellt att åka ner till Malmby då det ringde en kille från Bilsport i veckan och sa att vi var bland de 20 snabbaste i år på deras arrangemang, och att det skulle bli nån typ stege den 1:a Sept, så de ville att vi skulle komma ner
Bygga dit skärm är ett jobb på några timmar. Bara dra ner rör från buren till innanför nummerskylten och göra hål för fästen ut genom plåten.
Jag har en helt ny Simpson metanolskärm ligger om du skulle ångra dig......
Posted: 12 Aug 2007, 11:14
by Ximon
Det ligger väl nåt i det du säger Bäckis! Viktcentrum i y-led lär ju vara ungefär vid kofångaren, eller kanske ända upp mot nummerplåten.
Du kan ju PM:a pris på den, om du ville sälja den dvs
Några bilder från gårdagens race
Lite rök för publiken
Duktig fotograf Rikard. Här fångade han lite eld från launchen
Posted: 12 Aug 2007, 11:41
by Krillian
fan så brutal den ser ut ! fixa dit bäckis broms skärm å sätt en über grym tid detta året!
Posted: 14 Aug 2007, 17:19
by Ximon
Försökte få in lite film i datorn igår, men ju längre bandet går blir det sämre och sämre sync mellan bild och ljud. Är det något vanligt, och hur får man bukt med det i så fall?
Posted: 16 Aug 2007, 23:43
by Ximon
Ikväll har jag fått chassiet besiktat av Allan Sundström från SBF. Inga problem, han tyckte bilen var grym
Posted: 17 Aug 2007, 00:00
by Ronta
Ximon wrote:Försökte få in lite film i datorn igår, men ju längre bandet går blir det sämre och sämre sync mellan bild och ljud. Är det något vanligt, och hur får man bukt med det i så fall?
Testa att defragmentera disken du använder till att lagra rådatan från dv:n. Har haft liknande problem själv.
Grym kärra btw
Posted: 18 Aug 2007, 01:39
by Ximon
Tack för tipset! Ska testa det.
Posted: 19 Aug 2007, 02:12
by DWR
Ska du köra i pite till helgen? Såg den i fällfors, grym racer du har
Posted: 19 Aug 2007, 11:19
by Ximon
DWR wrote:Ska du köra i pite till helgen? Såg den i fällfors, grym racer du har
Jo, det är väl tanken, men det har dykt upp lite grejer som måste fixas innan.
Jag är anmäld att köra Street, så med största sannorlikhet syns vi där!
Det är även lite snack i teamet om att montera tryckregulatorn och vrida på ratten från mes till mos
Posted: 19 Aug 2007, 11:23
by Ximon
Emil tog med sig turbon ner till TTR-killarna i märsta för en översyn, eftersom den uppfört sig väldigt underligt när motorn varit igång.
När de öppnat upp och tittat in visade det sig att den var i princip slut, trots att jag köpte den i nyskick
Nu är det bytt lager och axel m.m. så den lär vissla på bättre nu!
Posted: 19 Aug 2007, 21:01
by devvan
Ximon wrote:Emil tog med sig turbon ner till TTR-killarna i märsta för en översyn, eftersom den uppfört sig väldigt underligt när motorn varit igång.
När de öppnat upp och tittat in visade det sig att den var i princip slut, trots att jag köpte den i nyskick
Nu är det bytt lager och axel m.m. så den lär vissla på bättre nu!
Stabilt! Mera mos, åsså sätter du en fin låg nia till helgen!
Posted: 19 Aug 2007, 22:27
by worre
vadå 9?
Posted: 20 Aug 2007, 08:22
by devvan
worre wrote:vadå 9?
ja iof ska han envisas med en 8 så går det väl bra
Posted: 20 Aug 2007, 13:21
by phredde
Ja nu måste du ju knäcka mitt nya personbästa i Pite!
Posted: 20 Aug 2007, 14:43
by worre
phredde wrote:Ja nu måste du ju knäcka mitt nya personbästa i Pite!
vad har du satt för bästa tid med volvo rackarn där?
Posted: 20 Aug 2007, 16:59
by stecka
worre wrote:phredde wrote:Ja nu måste du ju knäcka mitt nya personbästa i Pite!
vad har du satt för bästa tid med volvo rackarn där?
9.42 och 238 blås tror jag att det va.
Posted: 21 Aug 2007, 01:11
by Ximon
phredde wrote:Ja nu måste du ju knäcka mitt nya personbästa i Pite!
Hehe, jadu det kan nog bli tungt.
Det beror väl kanske på om vi vrider på kranen