Page 18 of 18
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 21 Feb 2012, 19:06
by Casy
Eljest wrote:Casy wrote:Ja för fasiken
förhoppningsvis bara 2 månader kvar tills asfalten är framme..
säg inte så där
jag blir ju stressad
Engångsgrill en kväll i garaget, så kommer ja direkt o hjälper dig
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 21 Feb 2012, 19:46
by Eljest
skönt att höra
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 21 Feb 2012, 20:06
by RWHP
Skönt och höra att ni har grejer kvar att göra så man slipper känna sig stressad
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 24 Feb 2012, 21:25
by Casy
Skivorna ser så små ut..
fast de är dom ju oxå iofs! 290mm
Men tror de kommer bli en satans skillnad med dessa oken. Tydligen ska Porsche/Mercedes haft nåt samarbete, och på så vis fått fram dessa bjässar som satt på Merca 500E. Exalterad nu!
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 25 Feb 2012, 18:36
by Casy
Idag har jag ägnat mig åt att montera ihop bromsarna med belägg och hela kittet, och det blev riktigt snyggt! Kommer bli förjäkla bra dehenne
Inga bilder på det dock.. men köpte mig lite olja oxå, kan va bra att ha
diffen blev inte helt tät efter renoveringen förra vintern, så jag måste köpa en packning till difflocket och göra om det Riktigt denna gången.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 26 Feb 2012, 10:13
by Eljest
när kommer det någon bild då?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 26 Feb 2012, 15:19
by Casy
Eljest wrote:när kommer det någon bild då?
Är väl inte så mycket o se kanske, inte fjäderbenen iaf
Men här ser man hur jag och nicklas löste funktionen med adaptrarna. Blev tajt nå jävulskt
Bromsoken blir visserligen något förskjutna uppåt, men tror inte det ska ha nån direkt negativ betydelse. Kanske om man åker bana.. ja vet inte
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 10 Mar 2012, 09:23
by Casy
Montera fjäderbenen med nya bromsarna igår. Det blev fan tajt asså! 0,5mm spel mellan bromsok och fälg
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 10 Mar 2012, 22:23
by Casy
Fortsatte idag med att lufta bromsarna.. kändes stumt och fint på pallbockar iaf
Sen kopplade jag och Pontus in min Innovate LC-1 BB-lambda, samt städade upp lite kablar till Vipec-boxen. Dom nya stötdämparna kändes oxå riktigt fina! Är någon modell av Koni.. säkert nåt av den billigare sorten. Men blev klart överraskad vad hårda dom kändes
Blev fin "ride height".
Inga fler bilder dock.. blev så mörkt o jävligt i kallgaraget.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 11 Mar 2012, 10:03
by Pimplaren
Härligt med stora bromsar!
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 11 Mar 2012, 10:28
by Eljest
Blev riktigt fett med dom nya bromsarna, tight å bra;)
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 11 Mar 2012, 12:22
by Casy
Pimplaren wrote:Härligt med stora bromsar!
Att de är ja
skulle ha kunnat uppgradera till 310mm skivor redan på en gång, så hade de fyllt ut fälgen lite bättre. Men vem fan ska in där o kolla... tror nog de duger med 290mm för gatåka
Eljest wrote:Blev riktigt fett med dom nya bromsarna, tight å bra;)
Provtur snart då
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 11 Mar 2012, 15:13
by Eljest
Ja bara äckel snön kan försvinna så:)
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 15 Aug 2012, 13:17
by Casy
Har inte blivit så mycket gasa i sommar, men fick en nytändning efter man va på PPF-träffen i Orsa!
Men dom nya frambromsarna fungerar i varje fall klockrent
har väl hittills lagt 100 mil i sommar. Dock har jag haft lite strul med trasiga spolar nu igen. Har även skickat ner spridarna på tvätt/flödestest.
Men jag har funderat på en sak.. Jag kör med 1,65 bar nu, men effekten dalar 30hk i slutet av registret. Är det skadligt för turbon om man krämar ut 0,3bar till, i slutet av registret?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 15 Aug 2012, 21:50
by Bmwandreas
Nej