r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Doktorn wrote:Jessica skulle kunna få skägg!
Du kan ge henne ditt skägg så får hon nåt annat gött av mig hahahaha.
Barton har man dreglat över i flera år. Förra året när vi var i Houston på dragracing träning var Titan motorsports där med sin Supramotor-försedda Scion och körde. Vi letade frenetiskt efter Jessica i depån men lyckades inte hitta på stycket. De hade iaf skön sång i supra maskinen så vi fick lite örongodis när ögongodiset saknades
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
kompade halvdag idag..
rekade lite hur bältena skulle bli och kände på den enorma drifting känslan med disco-handbromsen.
fräste iväg med the larsson's till avesta och fann en nypajsad låda
och lite turbosar.. gissa vem som ska ha mumin snurran? Eller vilken kobbe han kan tänkas bo på ?
robban höll på att bromsa evon... dock med fortsättning följer...
ärtan tyckte att 80mm vore något för 2010..
D2 prylarna kom med en leverans ifrån streetperformance, med ny frän modell på e30 coilovers fram.. RIKTIGT NICE om man jämför med förra knep och knåp kittet...
i brist på bläster...
innan skiten vart diamantsvart
ihopparning i veckostarten
lite kylarfästen..
lite stolsfästen med pungbältesfäste i mitten...
skiljer inte så rackarns mycket för ögat
rekade lite hur bältena skulle bli och kände på den enorma drifting känslan med disco-handbromsen.
fräste iväg med the larsson's till avesta och fann en nypajsad låda
och lite turbosar.. gissa vem som ska ha mumin snurran? Eller vilken kobbe han kan tänkas bo på ?
robban höll på att bromsa evon... dock med fortsättning följer...
ärtan tyckte att 80mm vore något för 2010..
D2 prylarna kom med en leverans ifrån streetperformance, med ny frän modell på e30 coilovers fram.. RIKTIGT NICE om man jämför med förra knep och knåp kittet...
i brist på bläster...
innan skiten vart diamantsvart
ihopparning i veckostarten
lite kylarfästen..
lite stolsfästen med pungbältesfäste i mitten...
skiljer inte så rackarns mycket för ögat
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
fin fint
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
- Tim Maatman
- Posts: 120
- Joined: 04 May 2009, 16:26
Wow realy nice project i see a lott of big turbo's
Building a E30 MtechII S14 turbo
with SC6262sp
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
with SC6262sp
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
tja!
nej den förra var att man använde orginalbenet och svetsade en hysla längst upp man ställde coiloverpaketet i, där man drog ner nya dämparen i orginalhålet och sen på med coiloverpaketet.
Nu är det mer en "riktig" coilover som man har komplett direkt.. Sen blir det ett rör man svetsar på fjäderbenet så man tar i princip bort fjäderbenet orginal...
fördelarna blir att du behöver inte justera allt på fjädern, utan justerar hela basen på dämparen
blir svårt att förstå i text, ska dema i början av veckan, behöver lite mer specialtillverkning innan jag slår ihop framvagnen
Igår hängde jag upp lådan och målade bak i 4-linken.. idag blir det fortsätta måla och sen banka och kapa lite för låda och länkage... + fnura ut ett stöddigt lådfäste
nej den förra var att man använde orginalbenet och svetsade en hysla längst upp man ställde coiloverpaketet i, där man drog ner nya dämparen i orginalhålet och sen på med coiloverpaketet.
Nu är det mer en "riktig" coilover som man har komplett direkt.. Sen blir det ett rör man svetsar på fjäderbenet så man tar i princip bort fjäderbenet orginal...
fördelarna blir att du behöver inte justera allt på fjädern, utan justerar hela basen på dämparen
blir svårt att förstå i text, ska dema i början av veckan, behöver lite mer specialtillverkning innan jag slår ihop framvagnen
Igår hängde jag upp lådan och målade bak i 4-linken.. idag blir det fortsätta måla och sen banka och kapa lite för låda och länkage... + fnura ut ett stöddigt lådfäste
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta