r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Detta blir kalas Ivars..
:D
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Den röven är inte att leka med. hehe

Image

Supran alltså. :wink:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bäckström
Posts: 80
Joined: 02 May 2008, 10:49
Location: Västerås

Post by Bäckström »

OOO tänk om hon låg på rygg under bilen =)

Fick du tag på nå räcer färg Ivars?? den är grymt fräsch och måla med. se till att köpa en riktigt bra pensel bara.. ser spraymålat ut då..

good luck =)

/Erik
Grefven

Post by Grefven »

hon lär ju ha högre fett% än dig ivars. =)

jag tycker det är på tiden att brudar inom motorsporten inte är flator eller feta.


edit: du får posera i några gammla kallingar och skicka över ett signerat foto till henne så att hon vet att hon är jagad av en bmw från sverige.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Jessica skulle kunna få skägg!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Doktorn wrote:Jessica skulle kunna få skägg!


Du kan ge henne ditt skägg så får hon nåt annat gött av mig :) hahahaha.

Barton har man dreglat över i flera år. Förra året när vi var i Houston på dragracing träning var Titan motorsports där med sin Supramotor-försedda Scion och körde. Vi letade frenetiskt efter Jessica i depån men lyckades inte hitta på stycket. De hade iaf skön sång i supra maskinen så vi fick lite örongodis när ögongodiset saknades :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kompade halvdag idag..

rekade lite hur bältena skulle bli och kände på den enorma drifting känslan med disco-handbromsen.

Image

fräste iväg med the larsson's till avesta och fann en nypajsad låda

Image

och lite turbosar.. gissa vem som ska ha mumin snurran? Eller vilken kobbe han kan tänkas bo på ?

Image

robban höll på att bromsa evon... dock med fortsättning följer...

Image

ärtan tyckte att 80mm vore något för 2010..

Image

Image

Image

D2 prylarna kom med en leverans ifrån streetperformance, med ny frän modell på e30 coilovers fram.. RIKTIGT NICE om man jämför med förra knep och knåp kittet...

;) ;) ;)

Image

Image


i brist på bläster...

Image

innan skiten vart diamantsvart

Image

ihopparning i veckostarten

Image

Image

lite kylarfästen..

Image

lite stolsfästen med pungbältesfäste i mitten...

Image

skiljer inte så rackarns mycket för ögat

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Gillart!

Orkar du skruva av locket på lådan o knäppa en closeup?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
MHansson
Posts: 256
Joined: 13 Oct 2008, 19:27
Location: Edsbyn / Hälsingland
Contact:

Post by MHansson »

fin fint :)
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se

Team Hansson Racing
Image
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
User avatar
Jag Heter Jimmy
Posts: 419
Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman

Post by Jag Heter Jimmy »

Blir bara grymmare å grymmare för var dag som går :lol:
J.Åkerman
Jimmy_608@hotmail.com

Bmw E30 - M20B27 Turbo
Toyota Ke70 - M50B25 Turbo
Grefven

Post by Grefven »

Hur funkar de nya coiloversarna då? Monteringsmässigt menar jag då?
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Post by Dajb »

såg också att dom har börjat med insats istället, låter mycket vettigt :)

såhär står det på hemsidan:

D2 dämparen fungerar som en insats i orginalröret. Man kan enkelt justera höjden genom en insats som följer med. Denna setup är mycket populär och kräver inget svetsning eller liknande


Mvh
Grefven

Post by Grefven »

Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?
User avatar
Tim Maatman
Posts: 120
Joined: 04 May 2009, 16:26

Post by Tim Maatman »

Wow realy nice project i see a lott of big turbo's 8)
Building a E30 MtechII S14 turbo
with SC6262sp

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Dajb
Posts: 2670
Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg

Post by Dajb »

bullen! wrote:Man ställer alltså bara den i originalbenet och den skruvas fast på samma vis som original?



det är vad jag får det till iaf :)
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tja!

nej den förra var att man använde orginalbenet och svetsade en hysla längst upp man ställde coiloverpaketet i, där man drog ner nya dämparen i orginalhålet och sen på med coiloverpaketet.

Nu är det mer en "riktig" coilover som man har komplett direkt.. Sen blir det ett rör man svetsar på fjäderbenet så man tar i princip bort fjäderbenet orginal...

fördelarna blir att du behöver inte justera allt på fjädern, utan justerar hela basen på dämparen :)

blir svårt att förstå i text, ska dema i början av veckan, behöver lite mer specialtillverkning innan jag slår ihop framvagnen :)

Igår hängde jag upp lådan och målade bak i 4-linken.. idag blir det fortsätta måla och sen banka och kapa lite för låda och länkage... + fnura ut ett stöddigt lådfäste :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kom ihåg att köra stöddiga gummikuddar till lådan. Kör du stumt kan du bryta av den.
Post Reply