Page 18 of 25

Posted: 29 Sep 2010, 20:58
by Bmwandreas
Grattis!

Posted: 06 Oct 2010, 06:32
by r.ivars
http://www.klart.se/väder-mariehamn.html

sätt fart nu, vädret suger ju endå! 8)

Posted: 06 Oct 2010, 11:34
by HULTA
Fernis1 wrote:Grattis till nya familjemedlemmen Hulta :)
tack tack

Posted: 06 Oct 2010, 11:35
by HULTA
Bmwandreas wrote:Grattis!

tack tack

Posted: 06 Oct 2010, 11:40
by HULTA
för en vecka sen fick vi tillökning i teamet i form av en liten pojke
han vägde 3300g och va 48,5cm lång :D

mvh

Posted: 06 Oct 2010, 11:51
by FoX
Grattis, en liten meckar kille kanske?

Posted: 06 Oct 2010, 12:17
by E24
Gratulerar! Blir kanske bmw-nörd av han också i framtiden :lol:


MVH

Posted: 19 Oct 2010, 21:39
by jimpa
nu jävlar gubbar och gummor meckar mumintrollen igen..blir ingen lång uppdate då jag lyckades tönta bort en monster uppdate 2 JÄVLA GÅNGER igår SKIT INTERNET!!DATOR JÄVEL!!! :x


bakaxel har fått sig en 4.57 utv och nya fina broms oks fästen
Image

hjulhus
Image

Image

Image

Image

Image

endast 17 kg lättare per dörr
Image

DÖDEN!!! som kommer att käka turbinslirande e21or från dalahäst området till frukost!! :wink:
Image

och just nu riktar vi in dörrar och front,flyttar ut fönster ramarna så att lexan rutorna blir jämna med karossen och fixar det sista inför en eventuell soda blästring om priset blir passande :?
Image

och flänsen till torrsumps tråget är på fräsning,svänghjulet är på väg på bearbetning så att det blir lite mer passande bmwveven..


säkert nått jag glömt men det hittar vell hit vid ett senare tillfälle..


mvh

Posted: 20 Oct 2010, 07:29
by KKR-Rille
jimpa wrote:DÖDEN!!! som kommer att käka turbinslirande e21or från dalahäst området till frukost!! :wink:
Haha, snyggt jobbat grabbar! handsken är kastad, jag misstänker att Bäckis tar upp den!! :wink:

Posted: 20 Oct 2010, 08:11
by Bmwandreas
Bara att slå i högväxeln vid 100m sen kan vi vinka till er resten av repan. Fiint med automat :lol:

Posted: 20 Oct 2010, 09:18
by Bäckis
Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.

Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!

Posted: 20 Oct 2010, 11:47
by johankihl
Bäckis wrote:Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.

Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
Dags att visa att gammal är äldst. Som vanligt ställer jag upp och kör åt dig om du inte vågar ;)

Posted: 20 Oct 2010, 15:18
by jimpa
Bmwandreas wrote:Bara att slå i högväxeln vid 100m sen kan vi vinka till er resten av repan. Fiint med automat :lol:
fan du e så bekväm av dig så att du inte ens kan köra dragrace med ordning :lol:

Posted: 20 Oct 2010, 15:21
by jimpa
Bäckis wrote:Blir som vanligt skitsnyggt, och det är just därför jag vill att du/ni ska göra mina plåtar.

Kommer bli en vansinnigt kul sommar med massor av 7 och 8 sekunders bilar som får göra upp, jag längtar!
klart att frän21an ska få lite plåt :wink:

TH-klassen kommer att bli grym kommande säsong :twisted:

Posted: 19 Nov 2010, 06:19
by vectramicke
Känner för att dra en liten uppdatering ikväll :)
Har varit lite omotiverad att ta tag i racebilen sen motorn rasade, men nu har jag faktiskt börjat grejja lite igen! Har lite smått å gott på gång när det gäller själva motorn, å håller på att göra om lite smågrejjer på bilen, bl.a ny kylare/fläkt å så håller jag på att flytta fram soppasystemet i motorrummet istället för att ha tank/pumpar där bak. Dels så har jag inte några ledningar som passerar inärheten av svänghjulet då, och så spar jag uppskattningsvis kanske 15kg på modifieringen.

Ny tank på G! Jimpa bockade till den då jag har lite dålig tillgång till maskiner att bocka grövre än 1.5mm plåt med, tanken är byggd i 2.5mm alu. Svetsningen står jag för :)


Image

Lite tillsnitzad botten
Image

Såhär ser det ut när den sitter på plats
Image

Här får bränsletrycksregulatorn sitta nu har jag tänkt
Image

Såhär blir det vid insuget då, mer lättskruvat med soppaslangarna, förut var det under insuget, de va lite jobbigt. Saknas lite An-delar, men de e på väg hem från ppf så småningom
Image

Nya kylaren. En griffin 19x24", är väl tänkt till en cheva från början. Å en riktigt grym 2stegs fläkt. Upplevde att tempen drog iväg lite i somras med gamla bmwkylaren
Image

Image

Ny soppapump har jag skaffat oxå! Fick tag på en Weldon 2025a, enligt flödeschemat ska den nog va på gränsen, men jag undrar om det inte är i undre kant, för det påstås ha bromsats över 1100hk ur en volvofemma med denna pumpen nere i göteborg. Skönt att slippa ha två pumpar
Image

Ur en annan vinkel. Saknas en 45gr böjj här oxå
Image

Nytt brutalstort soppafilter, kommer från samma volvo som pumpen
Image

Å sen så har mina vevstakar fån Verdi dykt upp! Tog en extra utifall att de händer något med ett lager igen.. Riktigt grymma stakar!
Image

Ny så väntar jag på mina nya kolvar, är på gång från staterna. Sen när dom dykt upp måste jag på allvar ta tag i motorn. Funderar bl.a annat på att fodra om ett block istället för att klämma en massa alustavar å grejjer runt standardfodrena, då finns det marginal till en del volymökning i framtiden oxå, upp mot 84-85mm borr :D men vi ska se hur de blir med den saken, har varit i kontakt med några olika firmor, å de handlar ju om en del pengar i så fall.
Men nu e jag på gång igen iaf! :twisted:

Posted: 20 Nov 2010, 11:51
by Bmwandreas
Weldon 2025 lär inte klara av dina behov.
5st 1680 cc spridare på 4 bar grundtryck behöver 540 liter i timmen, och så mycket flödar inte den vid 6-7 bar. Kanske gör det med en voltbooster.
Skulle jag vara dig så provflöda den igenom ditt system, klarar den 9 liter på 1 minut vid 7 bar så behåll den eller satsa på en 2035 kanske?

Posted: 20 Nov 2010, 17:42
by vectramicke
Jag ska nog ta uch provflöda den jo så jag säkert vet att den räcker, om man gämför flödeschemat mot en Aeromotive Elemenator så är den just å just lite vassare..
Var/är lite skeptisk till den själv innan jag köpte den, men det hävdas att det bromsats 1140hk ur en volvofemma med denna pumpen.. 3.26bars ladd med en 76mm switserturbo. Den motor som Leif byggde till sin 850..
Då på 4.5bars grundtryck på spridarna, så ca 113Psi på full mutter i soppatryck då... Så långt sträcker sig inte flödeschemat på hemsidan..
Men jag kan hålla med om att det låter smått otroligt.

Men som sagt, jag ska ta och provflöda den, så om den klarar 9l på en minut vid 7bar så kommer den räcka till?
De sku fan va en 2345a, då e man säker.