Page 18 of 27
Posted: 09 Dec 2009, 02:51
by P3kka
Halva grenröret klart nu
Nöjd med turbons placering och böjarna hittils.
Hoppas kunna bli klar i morgon kväll
Posted: 09 Dec 2009, 17:09
by Resgard
bilder då
Posted: 10 Dec 2009, 01:24
by P3kka
Resgard wrote:bilder då
Ska leta reda på WG:en i morgon och se vart den får platts
Bara Punktat än så länge men vad tycks?
Posted: 10 Dec 2009, 20:49
by Resgard
Vart riktigt bra med mjuka fina böjjar! Vill du hare svetsat sen?
Posted: 10 Dec 2009, 20:59
by dre racing@
ett av dom bätsa rör man har sett
Posted: 10 Dec 2009, 23:43
by jocke_e30
Det tyckte jag vi fick till bra
Posted: 11 Dec 2009, 00:03
by CrazyVikingsRacing
Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara
Annars ser de bra ut
MVH
Posted: 11 Dec 2009, 01:02
by dre racing@
detta är korrekt pulssplitt
Posted: 11 Dec 2009, 01:09
by P3kka
Resgard wrote:Vart riktigt bra med mjuka fina böjjar! Vill du hare svetsat sen?
Tack Rerre! Vore kanon om du vela hjälpa mig med det, viktigast är iaf rören som sitter mot toppflänsen, vill inte bygga så mkt material så det blir knepigt att skruva dit
dre racing@ wrote:ett av dom bätsa rör man har sett
Tackar tackar
jocke_e30 wrote:Det tyckte jag vi fick till bra
Ja du ska ha tapp för hjälpen med dom första rören, lite knepigt själv
CrazyVikingsRacing wrote:Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara
Annars ser de bra ut
MVH
Jag gjorde de så enkelt som möjligt, varför krånga till det med massa konstiga böjar i onödan som endå inte ger något bättre resultat
Vill nog faktist anse att det är pulsplitt med twin entery
Posted: 11 Dec 2009, 01:25
by CrazyVikingsRacing
P3kka wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara
Annars ser de bra ut
MVH
Jag gjorde de så enkelt som möjligt, varför krånga till det med massa konstiga böjar i onödan som endå inte ger något bättre resultat
Vill nog faktist anse att det är pulsplitt med twin entery
Okej okej ja my bad:P räknade lite på de igen:P får skylla på att det är sent:P
MVH
Posted: 12 Dec 2009, 14:48
by P3kka
Två frågor
WG-rörets placering in i kolektorn, Går det bra att sätta det på ett av dom 3 rören på vardera sida bara det är efter dom gått ihop??
Blir det någon märkbar skillnad om det inte är skilda väggar fram till WG?? isf vad?
Posted: 13 Dec 2009, 21:51
by P3kka
Klar med "WG kolektorn"
Nu blir det att placera ut den och fippla med lite rör. skilda rör fram till WG.
Blir i garaget så länge jag bara orkar inatt och hoppas jag blir nästan klar med grenröret
Posted: 20 Dec 2009, 20:25
by P3kka
Öl satte stopp för helgens bygge så här i juletider. nya tag i veckan..
Två kassa bilder på WG kolektorn
Posted: 21 Dec 2009, 21:12
by P3kka
Gör klart grenrör, tryckrör och avgasystem... Sen skiter jag i det här... blir nytt koncept med nytt block någon gång framöver...
Posted: 21 Dec 2009, 21:38
by Krillian
Lyckat grenrör ! något avis.
Posted: 22 Dec 2009, 14:32
by P3kka
Krillian wrote:Lyckat grenrör ! något avis.
Tackar!
Posted: 22 Dec 2009, 16:21
by P3kka
Tror det blir att köra snik på bensin och ladda lite i sommar. Se hur det funkar och sedan bygga en riktig smidd brevid med bättre tändning och ev bättre sprut. Trött på att aldrig få provstarta bara för att ekonomin sviker.