Page 18 of 27

Posted: 09 Dec 2009, 02:51
by P3kka
Halva grenröret klart nu :) Nöjd med turbons placering och böjarna hittils.
Hoppas kunna bli klar i morgon kväll :roll:

Posted: 09 Dec 2009, 17:09
by Resgard
bilder då

Posted: 10 Dec 2009, 01:24
by P3kka
Resgard wrote:bilder då


Ska leta reda på WG:en i morgon och se vart den får platts ;)

Bara Punktat än så länge men vad tycks? :)

Image

Image

Posted: 10 Dec 2009, 20:49
by Resgard
Vart riktigt bra med mjuka fina böjjar! Vill du hare svetsat sen?

Posted: 10 Dec 2009, 20:59
by dre racing@
ett av dom bätsa rör man har sett :D

Posted: 10 Dec 2009, 23:43
by jocke_e30
Det tyckte jag vi fick till bra :)

Posted: 11 Dec 2009, 00:03
by CrazyVikingsRacing
Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara :wink: Annars ser de bra ut :)


MVH

Posted: 11 Dec 2009, 01:02
by dre racing@
:?: detta är korrekt pulssplitt

Posted: 11 Dec 2009, 01:09
by P3kka
Resgard wrote:Vart riktigt bra med mjuka fina böjjar! Vill du hare svetsat sen?

Tack Rerre! Vore kanon om du vela hjälpa mig med det, viktigast är iaf rören som sitter mot toppflänsen, vill inte bygga så mkt material så det blir knepigt att skruva dit

dre racing@ wrote:ett av dom bätsa rör man har sett :D

Tackar tackar :)

jocke_e30 wrote:Det tyckte jag vi fick till bra :)

Ja du ska ha tapp för hjälpen med dom första rören, lite knepigt själv

CrazyVikingsRacing wrote:Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara :wink: Annars ser de bra ut :)


MVH

Jag gjorde de så enkelt som möjligt, varför krånga till det med massa konstiga böjar i onödan som endå inte ger något bättre resultat ;)
Vill nog faktist anse att det är pulsplitt med twin entery

Posted: 11 Dec 2009, 01:25
by CrazyVikingsRacing
P3kka wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:Ser förbannat lätt svetsat ut! men hade de inte varit lika bra o köra single entry när du ändå inte körde de i pulssplitt? en tanke bara :wink: Annars ser de bra ut :)


MVH

Jag gjorde de så enkelt som möjligt, varför krånga till det med massa konstiga böjar i onödan som endå inte ger något bättre resultat ;)
Vill nog faktist anse att det är pulsplitt med twin entery


Okej okej ja my bad:P räknade lite på de igen:P får skylla på att det är sent:P

MVH

Posted: 12 Dec 2009, 14:48
by P3kka
Två frågor

WG-rörets placering in i kolektorn, Går det bra att sätta det på ett av dom 3 rören på vardera sida bara det är efter dom gått ihop??

Blir det någon märkbar skillnad om det inte är skilda väggar fram till WG?? isf vad?

Posted: 13 Dec 2009, 21:51
by P3kka
Klar med "WG kolektorn" :) Nu blir det att placera ut den och fippla med lite rör. skilda rör fram till WG.
Blir i garaget så länge jag bara orkar inatt och hoppas jag blir nästan klar med grenröret

Posted: 20 Dec 2009, 20:25
by P3kka
Öl satte stopp för helgens bygge så här i juletider. nya tag i veckan..

Två kassa bilder på WG kolektorn
Image

Image

Posted: 21 Dec 2009, 21:12
by P3kka
Gör klart grenrör, tryckrör och avgasystem... Sen skiter jag i det här... blir nytt koncept med nytt block någon gång framöver...

Posted: 21 Dec 2009, 21:38
by Krillian
Lyckat grenrör ! något avis.

Posted: 22 Dec 2009, 14:32
by P3kka
Krillian wrote:Lyckat grenrör ! något avis.

Tackar!

Posted: 22 Dec 2009, 16:21
by P3kka
Tror det blir att köra snik på bensin och ladda lite i sommar. Se hur det funkar och sedan bygga en riktig smidd brevid med bättre tändning och ev bättre sprut. Trött på att aldrig få provstarta bara för att ekonomin sviker.