Page 18 of 202

Posted: 19 Mar 2008, 08:35
by Chrille
Här rullar det på.
Skönt o se att det går undan.

Med det där insuget antar jag att du kan köra med orginal bromsservo?

Posted: 19 Mar 2008, 22:33
by r.ivars
chrille: nej tyvärr :( tog i... lite därför jag skaffade pedalställ också, då slipepr man bygga om och får lite fränstatus i kupen också..

Dagens skoj då:

Jansson berättade att dom bänkade en m50 hos ppf igår, med ungefär samma koncept, lite större snigel, men sämre kammar så kurvan vart sådär.. 699hk på HJULEN! räknar man 15% är det precis över 800hk i maskin...

rickard: jo föresten, dom mappade en sån motor jag har med ungefär samma koncept igår, och fick 699 på hjulen..
linda: åfan, det är ju bra.... .... Men hur ska du göra för att få ner det?
rickard: vadå, få ner i backen?
linda: ja precis, det är ju inte så kul att åka runt och spinna hela tiden.
rickard: HAHAHHAHAHAHA

sen förklarade jag om bakvagnen.. Kvinnan är underskattad vad gäller streetracing-knowledge! Hon steker =)

Så effekt lär bli det minsta problemet, 700 känns ganska safe att få.. andra bitar som ska stämma för att kunna åka på det.

Jultomten jansson hade varit hos ppf och hämtat mina grejer.. TACK SOM FAN I HELVETE, inte för att han kommer se det här men endå!

pics:

modell monster kammar
Image

modell spara på allt drivaxlar
Image

jag och emme funderar lite över ärligheten på dessa kammar.. sviktstål MY ASS! ;) ;) ;)

Image

happyday! Och en ny ARP bult till toppen kom också =) fint som fan ppf!

Posted: 19 Mar 2008, 22:42
by pelko
Fan vad ni jobbar på, kommer bli så jäkla fränt! :D

Mvh Mathias

Posted: 21 Mar 2008, 23:54
by Karel021
händer inte så mycket i garaget nu.. men de kommer en liten updaten ändå.

Har fått för mig att ja ska bli bra på o svetsa med tigen så ja har börjat o lära mig sakta men säkert..

jäkla pill men de är kul :P
Image

inte illa pinkat..
Image

Inte lika kul dagen efter.
Image
och så va ja o pizza i väg o köpte nya fälgar idag..
lite mods på dessa då blir de nog bra..
Image

Posted: 22 Mar 2008, 08:29
by Hilda
Oj oj oj Ivars & Karel vad ni jobbar, ser hur bra ut som helst :wink:

Själv har det hänt lite på cabben...lite :wink:

Har hänt lite i alla fall hos mig....
Det tog endast 3timmar /st att få ur dessa ur Ivars djävla skitbakdörrar :twisted: :twisted:
Men nu är dom ur och skall kantskäras......det är inte liksom bara att plasta och sen är det klart...6tim totalt att bara få ur dom ur pluggen!!!!!
Image

Image

Hur lång tid tror ni att det kommer att ta att få ur gjutningen sedan då :wink: :cry: ja ja det visar sig :wink: :D


Ivars huv har fått förstärkningarna....
Image

Och här är den nu klar för att kantskäras, tyvärr så blir huvarna ur flippen inte helt perfekta så lite spackling och slipning måste till för att få dom helrt perfekta....men fördelen är att jag kan gjuta dom lite bredare så de passar bättre mot skärmarna :wink:
Image

Ja för att klargöra till vissa som kan tycka att det tar tid med cabben så är det för att plastningen till kunder har tagit upp sjukt mycket tid.....samt att mina team medlemmar skall ju få lite godis också....
VPM kommer inte att ta åt sig så mycket mer plastning nu till kunder
innan 17 maj då cabben skall ut på utställning i Västerås :wink:
Förresten hela Team VPM skall stå i ett tält då så kom till Västerås 17maj för att beskåda våra bilar.....ha ha ha vem vet det kanske bara står 4fälgar och en stor snigel i tältet för min del :D :D :D

Visst det är Emmaboda då men vill man åka 100mil för att se det regna bort igen så gör man det.....eller så åker man till Västerås på riktigt härlig inomhus utställning :wink:

Karels baklucka som skall snart gjutas ur formen.....
Först måste den bara få lite förstärkningar på sig, det vita som nästan ser ut som mögel är vatten som kommer att dunsta bort sen...varför det är vatten där orkar jag inte svara på :wink:
Image
Image


Själv har man nu äntligen fått tillbaka blocket från PPF, Ohhhhhhh gud vad vackert, kvinnan åkte ur sängen och blocket och jag har blivit riktigt sams nu, så nu vore det väl själve fan om det uppstod sprickor i blocket, så tighta som vi blivit :wink:
Image

Lite tight mellan pyramidringarna :D :wink:
Image

Image



Ha ha ha ha hände en ganska så rolig grej när man står och tar en kopp kaffe och tittar på bilen....ja ni vet när man har jobbet ett par timmar sen vilar man och bara står och tittar på bilen.....så gjorde jag med en kopp kaffe i handen....pang boom krasch sa det sen trillade halva bilen av pallbockarna.......jag var så trött så jag skrattade så tårana sprutade....
För märk väl hur många pallbockar som står under bilen.....på ena sidan....ha ha ha ha ibland skall man ju bara stämpla ut och åka hem :D :D :D :D
Image

Nya m3 e30 innerskärmarna provmonterades, blir hur bra som helst när motorrummet blivit renoverat igen och skärmarna kan komma på....
Image

Som sagt det är snuskigt tight att få dit m3 e36 stolarna i en e30 cab, men det går :D :wink:
Fins dom som säger vad skall du med så tunga stolar till och jag svarar, sitter såååååååå skönt idom samt att bilen skall vara en gatbil.....jag skiter i vikten totalt och får jag min planerade effekt i motorn så känns det som det till och med bara blir bättre med lite mer vikt på ekipaget :wink:
Golvet var så otroligt dåligt på passagerarsidan så hela den sidan böts ut till slut....
Jag kommer lägga ny golvmatta i hela bilen när allt är fördigkapat & svetsat......
Image

Detta är ribborna som stolen skall stå på...med hålborrat och gängat....
Image

Här i nedre delen på vänstra hörnet ser ni den 150x150cm stora tornet som bågen till buren skall stå på....har även tagit kort under ifrån så man verkligen ser att den är 150x150cm....
Image
Image

Lapptäcket börjar ta form....svetsens matarullar är helt slut så det är sååååå frustrerande att svetsa ibland men det är 6veckor leverans tid på nya rullar så man gör så gott det går det skall ändå läggas matta på det här sedan.....fyyyyyyyyy fan för att ha verktyg som inte fungerar som det skall......det blir ialla fall stabilt så ända in i hel...te :wink:
Image

Image

Image

Image


Sen har det ju hänt lite roliga grejer på växellåds fronten....
En ny Doug Nash låda har inhandlats som fungerar klockrent på gata med.......som ni ser så är dreven ganska så stabila
:wink:
Image

Image

Hur många växlar tror ni att lådan har?
Image

Image


Så där då det var allt för idag och får önska alla en Glad Påsk.....


Mvh Hilda/Tean VPM

Posted: 22 Mar 2008, 21:52
by r.ivars
gissa om det är skillnad :D

Image

nya drivaxlar, bakvagn kommer det bilder på sen.. urk...

Image

har ändrat mina planer helt, ska köra på e36 direkt, något annat vore ju korkat... och vad passar då bättre än en cab? det här kommer bli nice..

Image

eller hur HAHAHA, närå, caben sögs slut på sås bara.. vattenbladad soppa finns att hämta i vårat garage ;)

Image

328an fick prova mina nya regplåtar som kommer användas flitigt i sommar på turbofaran =) 60 mil för en plåt är väl värt =) tack elmia för inget, förutom en kul tripp med folket 8)

Image

Posted: 23 Mar 2008, 22:36
by r.ivars
urk, gammalt skitigt rostigt helvete igen då...

Image

det var en fin vårdag men kallt som fan, full värme och nercabbat till meko och hämta rostlösning för aset till bultar... =)

Image

vips, satt inte så jävligt precis..

Image

drivaxlar före

Image

diff nästan före, hade hammrat loss lite grann redan..

Image

hämtade lite nya rimz a la 13" till e30in med den här porrsläden

Image

haha, den ser sprayad ut, snacka om plåtren..

Image

lite hammarlack på det där så blire nog bra..

750 och m535 kompletta drivaxlar, får se vilka knutar jag väljer, känns som de kvittar =)

Image

brottsplats

Image

dagen slutar med att jag tänker ta caben hem och till verkstan imorn för att lyfta upp och se vad det är som behöver bytas i bakvagnen... det behövs inte längre, bulten i framkant gick rakt av så det är bara att plocka ner diffen, och gänga upp till m12 och smeta dit igen med lite nya bussningar, vem vill köpa cab sen ? ;)

Posted: 23 Mar 2008, 23:11
by Doktorn
Hilda: Lattjo växellåda, hur är dågg nash lådan stegad? Gett upp jericon?

Posted: 24 Mar 2008, 09:10
by Hilda
Doktorn wrote:Hilda: Lattjo växellåda, hur är dågg nash lådan stegad? Gett upp jericon?


Japp Jerricon har fått ny ägare, vill köra cabben på gata och byta lådor från gatkörning till strippenkörning var inget bra alternativ, samt att denna Doug Nash låda går det att växla snabbt med :D :wink: tvärr inte lika snabbt som Jerricon....

Jag och PV Johan böt lådor så nu har Jerricon hamnat i en PV på ca 790Hk på hjulen och Doug Nash lådan i cabben.....fick självklart en massa kontanter emellan....

Tror dettta kommer bli kanon men jag behöver nya splines/lameller till min 3skiviga Tilton koppling nu bara.... :wink:

Någon som har och vill byta min 10 splines/lameller mot 18 splines/lamller till en 3-skivig tilton koppling..

Har inte utväxlingen framför mig och kommer inte ihåg den, får återkomma med det...

Mvh Hilda

Posted: 24 Mar 2008, 23:16
by r.ivars
dagens update.... efter ett långt arbetspass på meko idag i hela 4 timmar...

gjorde rent med min nyinköpta bräklen (av nån anledning har 12 burkar bromsrengörning redan tagit slut.. hö hö... sen matade jag i lyftarställ och lyftare i toppen...

Image

vart inte mycket gods kvar efter bearbetningen för de nya fräna kammarna... they better be worth the money! =)

maska nya mördar diffen..

Image

fått silverabsitens så den blev silver..

Image

sen börjar favoritarbetet.. riva diffen på caben...

Image

om man har en diff som klonkar på en e36:a.. gissa vilken bult som är pajj då? när det börjar klonka väldigt mycket altså...

Image

här ser man lite av framtiden, jag vill ha en smal häck nertill på touringen.. jävla realcar super duper runk paket man fått med till pärlan, sponsra mig med ett orginal någon!

Image

broms bak, broms fram, koppling

Image

hade ju varit nice med stålomspunnet iofs =)

Image

karel började mata lite el

Image

jag gav mig på att dra batterikabeln lite snyggt

Image

bakljus testkörda med extrabatteri, BARA framtill som måste kopplas in på elen =)

fördelningsblock tack snucke =)

Image

batterifesten,, nu börjar det bli lite väl lammiga bilder här..

Image

Image

så vi passar för dagen =)

Posted: 26 Mar 2008, 00:44
by s2_i_e30
fan va fränt :)

Posted: 26 Mar 2008, 03:55
by JimmyA
r.ivars wrote:Jansson berättade att dom bänkade en m50 hos ppf igår, med ungefär samma koncept, lite större snigel, men sämre kammar så kurvan vart sådär.. 699hk på HJULEN! räknar man 15% är det precis över 800hk i maskin...


är alleex bil du pratar om, vi räknade på 11% och då blev det 780hk i motorn om jag minns rätt

Posted: 28 Mar 2008, 16:19
by Karel021
så då.. en liten update..

Kolvar, Lager, och coilovers har anlänt idag !! grymt fina grejer.

lite bilder

Image

Image

Image

Image


Image

Image

Posted: 28 Mar 2008, 17:04
by PLain_Jane
Det där ser ju snudd på ut som högkompskolvar. Eller är det jag som är ute och cyklar?

Posted: 28 Mar 2008, 19:20
by Bmwandreas
Kolla så det inte är högre komphöjd än 31.5mm , har du det är det bra högt komp.

Posted: 28 Mar 2008, 21:17
by Ximon
Ska du köra mettis eller är det nåt jag missat i motorspecen?

Posted: 28 Mar 2008, 21:25
by Karel021
dom är specade till 8.5 i komp..