Page 168 of 202
Posted: 29 Nov 2009, 11:15
by Snekast
bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
Klart det blir mer hävarm, men jag har aldrig hört någon som kört sönder ett sprillans nytt lager fortare än vanligt för att det sitter spacers på
Posted: 29 Nov 2009, 11:32
by Silverboy
Snekast wrote:bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
Klart det blir mer hävarm, men jag har aldrig hört någon som kört sönder ett sprillans nytt lager fortare än vanligt för att det sitter spacers på
Ett lytt lager holder vel 15000 -25000 mil typ.. Finns vel ikke en eneste fyr i denne verden som kjører tjock spacer som har kjørt sin bil i nærheten av så langt
Posted: 29 Nov 2009, 12:02
by nicke.t
riktigt fett. perfect åka å bada bil.mvh
Posted: 29 Nov 2009, 14:04
by Niiko
grymt!
Posted: 29 Nov 2009, 15:19
by m_ellisson
Blev riktigt fet med gatdäck också
Posted: 29 Nov 2009, 19:28
by M-techer
Mums
Posted: 29 Nov 2009, 21:46
by Pimplaren
Helsjuka spacers.. du har just skapat en helt ny vision av det!
Lär kanske vara skadligt för hjullager?:) haha
Posted: 30 Nov 2009, 19:34
by Bmw*Alex
bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
när det börjar bli såna här stora spacers som ivars har så tror då jag iaf att det blir skaplig brytning på lagrena.
men riktigt jävla snyggt iaf ! sjukt snygga fälgar ! creeed
mvh
Posted: 30 Nov 2009, 19:37
by M-techer
Slita lager kommer det definitivt att göra. Men jag tror inte han ska köra flera tusen mil med gatdäck
Posted: 30 Nov 2009, 19:56
by peppe
Han har ju inte så mycket till val, spacers eller förlänga bakaxeln.
Tror inte du kommer få några problem, bevisligen funkade det ju ganska bra för Q och hans Porsche.
Mvh
Posted: 30 Nov 2009, 20:27
by Strandholm
En sak jag undrar, hur blir det egentligen med spårvidd och spårkänslighet å all sådan raketforskning?
Man vill ju helst inte ha en allt för ojämn spårviddskillnad mellan fram och bak men vad beräknas det ifrån?
SBP mäter ju spårvidden på centrumet på däcket iaf men tänkte mer tekniskt?
Kan man ha en cpsmal bakaxel sålänge man kontrar med spacers som detta utan att det får inverkan på väghållningen? kan man då istället kontra med fälgar som breddar apmycket utåt istället för spacers eller blir det helt annorlunda då?
The truth is out there? (i hope)
Posted: 01 Dec 2009, 23:05
by Karel021
Såå..
ZF-ivars övertalade mig o köpa låda. så nu ligger de en zf-tds i garaget..
bara karadan kvar.
bra jävla smutt låda.. bort med 260 pisset.
Posted: 01 Dec 2009, 23:10
by r.ivars
Karel021 wrote:Såå..
ZF-ivars övertalade mig o köpa låda. så nu ligger de en zf-tds i garaget..
bara karadan kvar.
bra jävla smutt låda.. bort med 260 pisset.
the ninesecondpass.. will soon... be... to easy.. =)
ZF IS THE SHIIIIIIIIIIIT
Posted: 01 Dec 2009, 23:11
by jimpa
Karel021 wrote:Såå..
ZF-ivars övertalade mig o köpa låda. så nu ligger de en zf-tds i garaget..
bara karadan kvar.
bra jävla smutt låda.. bort med 260 pisset.
en JIMPA kardan skulle sitta fint bakom den
mvh
Posted: 04 Dec 2009, 23:15
by pizza
jimpa wrote:Karel021 wrote:Såå..
ZF-ivars övertalade mig o köpa låda. så nu ligger de en zf-tds i garaget..
bara karadan kvar.
bra jävla smutt låda.. bort med 260 pisset.
en JIMPA kardan skulle sitta fint bakom den
mvh
Fan e de då? En FISKflaska med Yoke i båda ändar?
När blir det VPM resa till Jimpa land då?
Pizza
Posted: 07 Dec 2009, 19:00
by Hilda
Karel021 wrote:Såå..
ZF-ivars övertalade mig o köpa låda. så nu ligger de en zf-tds i garaget..
bara karadan kvar.
bra jävla smutt låda.. bort med 260 pisset.
Yezzzzzz mannen, du skulle behöva få ner utväxlingen med den lådan...men helt rätt att få upp en bra låda...Sen skall vi övertala dig in i Jericoriket
Mvh Hilda
Posted: 08 Dec 2009, 08:23
by shomakie
Helvete vad snyggt med dem fälgarna!!!!