bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
Klart det blir mer hävarm, men jag har aldrig hört någon som kört sönder ett sprillans nytt lager fortare än vanligt för att det sitter spacers på
bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
Klart det blir mer hävarm, men jag har aldrig hört någon som kört sönder ett sprillans nytt lager fortare än vanligt för att det sitter spacers på
Ett lytt lager holder vel 15000 -25000 mil typ.. Finns vel ikke en eneste fyr i denne verden som kjører tjock spacer som har kjørt sin bil i nærheten av så langt
bullen! wrote:det där med hjullager så har jag aldrig hört någon som kört ner några lager heller. kanske på en gammal 142 med originallager från -70. men det är ju inget vidare vetenskapligt då det kanske skulle gått sönder ändå.
har någon kört ner ett lager på kort tid med spacers och 100% korrekt lagermontering och nytt lager? eller är det bara en säger som ens föräldrar försökt slå i en för att någon raggare sagt det till dom när de var unga?
när det börjar bli såna här stora spacers som ivars har så tror då jag iaf att det blir skaplig brytning på lagrena.
En sak jag undrar, hur blir det egentligen med spårvidd och spårkänslighet å all sådan raketforskning?
Man vill ju helst inte ha en allt för ojämn spårviddskillnad mellan fram och bak men vad beräknas det ifrån?
SBP mäter ju spårvidden på centrumet på däcket iaf men tänkte mer tekniskt?
Kan man ha en cpsmal bakaxel sålänge man kontrar med spacers som detta utan att det får inverkan på väghållningen? kan man då istället kontra med fälgar som breddar apmycket utåt istället för spacers eller blir det helt annorlunda då?