Page 17 of 77
Posted: 11 Nov 2010, 22:21
by Dawe_A
Den såg fin ut faktiskt.. Någon som vet om 320 är underdimensionerade när det gäller fram/bakvagn alltså spindlar, länkar , bärarmar osv..
Hur små är bromsarna?
Att den är obes är lite tråkigt då jag gärna utgår ifrån en besiktigad bil..
tack för tipset!
Jens:
Hur hade du tänkt att man skulle fåtag på det billigare då? Finns ju för mig bara några alternativ
(sålänge ingen polare håller på låda och kardan och vill sponsra bygget)
* Sno en 328 eller m3
* Göra inbrott på en skrot och leta bland 100 andra lådor och 100 andra kardaner
* göra inbrott hos någon som har det liggandes..
* ??
har du bättre ideér så suger jag gärna åt mig..
skämt å sido. jag förstår vad du menar, men dom priserna jag skrev stämmer ju rätt bra överrens med verkligheten är jag rädd, 500 spänn kanske det kan diffa , max en tusing
Posted: 11 Nov 2010, 23:11
by CrazyVikingsRacing
Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
Posted: 11 Nov 2010, 23:16
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
räknar inte med att det är lamelldiff, och ja det är antispinn!
Inge svårt att koppla bort antar jag.
Posted: 12 Nov 2010, 02:37
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
räknar inte med att det är lamelldiff, och ja det är antispinn!
Inge svårt att koppla bort antar jag.
Okej nej det var inte så jag tänkte, jag tänkte mest på att det är drygt när de enhjular
Posted: 12 Nov 2010, 07:14
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
räknar inte med att det är lamelldiff, och ja det är antispinn!
Inge svårt att koppla bort antar jag.
Okej nej det var inte så jag tänkte, jag tänkte mest på att det är drygt när de enhjular
jahaja, ja jag ska givetvis köpa mig en lamelldiff
Hade en frisk på förra 328an jag sålde
Posted: 12 Nov 2010, 07:46
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
räknar inte med att det är lamelldiff, och ja det är antispinn!
Inge svårt att koppla bort antar jag.
Okej nej det var inte så jag tänkte, jag tänkte mest på att det är drygt när de enhjular
jahaja, ja jag ska givetvis köpa mig en lamelldiff
Hade en frisk på förra 328an jag sålde
Annars kan du ju åka svetsdiff så länge
. Jo det märktes tydligt nere vid brinkarna
Posted: 12 Nov 2010, 13:50
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Men du glömde svara på om det va antispinn på den 328 kombin
för jag har för mig att det inte är lamelldiff isåfall..
räknar inte med att det är lamelldiff, och ja det är antispinn!
Inge svårt att koppla bort antar jag.
Okej nej det var inte så jag tänkte, jag tänkte mest på att det är drygt när de enhjular
jahaja, ja jag ska givetvis köpa mig en lamelldiff
Hade en frisk på förra 328an jag sålde
Annars kan du ju åka svetsdiff så länge
. Jo det märktes tydligt nere vid brinkarna
haha svetsdiff blir det ingen, då blir drivaxlarna ledsna
Posted: 12 Nov 2010, 13:58
by Grefven
svetsdiff är folkrace.
diff är fan sällsynt som originalmonterat tyvärr. man får handla en vid sidan av. man kan inte välja bort en i övrigt rätt bil för att det inte är lamelldiffat.
Posted: 12 Nov 2010, 14:42
by Dawe_A
Grefven wrote:svetsdiff är folkrace.
diff är fan sällsynt som originalmonterat tyvärr. man får handla en vid sidan av. man kan inte välja bort en i övrigt rätt bil för att det inte är lamelldiffat.
hehe ja, jag har haft turen o fått lamelldiff på 2 utav 3 bmw kombis, 525an och 328an.. e30in har jag för mig inte diffade.
Svetsdiff blir det iallfall inte, gör allt för att vara så snäll som möjligt mot låda och övrig drivlina..
lamelldiff , 765platt och 6puck , då lär ZF lådan hålla några meter på gatan!
Posted: 12 Nov 2010, 16:15
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:Grefven wrote:svetsdiff är folkrace.
diff är fan sällsynt som originalmonterat tyvärr. man får handla en vid sidan av. man kan inte välja bort en i övrigt rätt bil för att det inte är lamelldiffat.
hehe ja, jag har haft turen o fått lamelldiff på 2 utav 3 bmw kombis, 525an och 328an.. e30in har jag för mig inte diffade.
Svetsdiff blir det iallfall inte, gör allt för att vara så snäll som möjligt mot låda och övrig drivlina..
lamelldiff , 765platt och 6puck , då lär ZF lådan hålla några meter på gatan!
Jo jag va ju inte seriös när jag skrev svetsdiff (Därför
efter), det passar bara på gamla vinterbils-volvos och folkracebilar.
Posted: 12 Nov 2010, 16:45
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:Grefven wrote:svetsdiff är folkrace.
diff är fan sällsynt som originalmonterat tyvärr. man får handla en vid sidan av. man kan inte välja bort en i övrigt rätt bil för att det inte är lamelldiffat.
hehe ja, jag har haft turen o fått lamelldiff på 2 utav 3 bmw kombis, 525an och 328an.. e30in har jag för mig inte diffade.
Svetsdiff blir det iallfall inte, gör allt för att vara så snäll som möjligt mot låda och övrig drivlina..
lamelldiff , 765platt och 6puck , då lär ZF lådan hålla några meter på gatan!
Jo jag va ju inte seriös när jag skrev svetsdiff (Därför
efter), det passar bara på gamla vinterbils-volvos och folkracebilar.
Förstod det
.
Pappa sponsrar:
Om en timme kommer nya pallbockar och domkraft till garaget , 2st adaptrar till oljetillförseln till turbo , lite gängtejp osv..
Skönt! Dom pallbockarna jag har nu lyfter knappt 30cm
Skönt man har en farsa som är i malmö några dagar i veckan
Posted: 12 Nov 2010, 16:58
by CrazyVikingsRacing
Jo men det kanske finns andra som inte uppfattade min ironi
Posted: 12 Nov 2010, 18:38
by Wiic
Posted: 12 Nov 2010, 19:16
by Dawe_A
Obs dåliga bilder.
De båda oljetrycks anslutningarna med varsin sensor.
Skulle dra en adapter i hålet bredvid till org oljetemp och extern oljetemp, då drog jag lite för hårt.
ingen vidare kvalité på dessa prylar, som någon nämnde i min oljetillförsel tråd..
Får se om jag kortar av givaren eller om jag lägger brickor emellan här, la 2 extra brickor mellan oljetrycksgivaren och adaptern, men avståndet va inte ens hälften så långt då..
Nu skall jag beställa allt till oljetillförsel turbo, an4 anslutningar och stålomspunnen slang, fixa oljeretur i tråget.
Farsan va också sugen på att skaffa en fin ac/dc MIG i garaget om jag drog ut 3fas och installerade all el i nya uthuset/inglasad varanda som skall byggas till =)
Posted: 12 Nov 2010, 20:45
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:Farsan va också sugen på att skaffa en fin ac/dc MIG i garaget
Du menar inte en TIG ?
Posted: 13 Nov 2010, 19:30
by Dawe_A
nej mig.
Brudar är roliga... "Varför har du en hundmatskål på rummet ? , och pekar på mitt svänghjul.
Posted: 13 Nov 2010, 21:13
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:nej mig.
Brudar är roliga... "Varför har du en hundmatskål på rummet ? , och pekar på mitt svänghjul.
Okej lät bara konstigt när du skrev en ac/dc mig då tänker jag mer på en tig, svetsare som jag är
. För till hemmapularen är det ju bättre att ha en Mag men det beror ju på vad man ska ha den till
.