Page 17 of 63
Posted: 29 Apr 2008, 19:21
by Micke
Nu har han iaf hårdare bussningar
Typiskt dock att man själv blev klar så rackarns fort att man inte hann snika till sig en åktur
Posted: 01 May 2008, 06:42
by Bäckis
Det blev kanon med generatorn.
Nu är även elfläkten inkopplad och allt fungerar kanon. Körde några turer igår med passagerare och den går FINT.
Posted: 01 May 2008, 07:43
by Ola
Hvilke dekk har du Bäckis?
Denne bilen må da spinne løs i alle gir, hur fort som helst?!
Posted: 01 May 2008, 11:19
by Krillian
Ola wrote:Hvilke dekk har du Bäckis?
Denne bilen må da spinne løs i alle gir, hur fort som helst?!
Kan vara 235/30 bak och 215/35 fram. 9 resp 8" fälgar.
som han nämnt längre bak i tråden...
Posted: 01 May 2008, 15:47
by Bäckis
Ola wrote:Hvilke dekk har du Bäckis?
Denne bilen må da spinne løs i alle gir, hur fort som helst?!
Det är faktiskt fäste från 4:an. Ibland när däcken blivit varma så sätter den bara ner sig och drar på 3:an också. Blev enorm skillnad med nya coiloverkittet bak. Inga hjulstuds och mkt bättre grepp.
Posted: 01 May 2008, 17:57
by Dinan2.5
FILM!!! Please??
Posted: 01 May 2008, 21:06
by Ola
Bäckis wrote:Ola wrote:Hvilke dekk har du Bäckis?
Denne bilen må da spinne løs i alle gir, hur fort som helst?!
Det är faktiskt fäste från 4:an. Ibland när däcken blivit varma så sätter den bara ner sig och drar på 3:an också. Blev enorm skillnad med nya coiloverkittet bak. Inga hjulstuds och mkt bättre grepp.
Grep i 3:an!? damn
Det må trykke bra i ryggen
Posted: 02 May 2008, 11:02
by Micke johansson
Tack för åkturen
sköt på fint !
Posted: 02 May 2008, 15:44
by Bäckström
imponerande gött med mos du klämt ur spisen =)
Hoppas få se bilen live i sommar så man får titta närmare på skapelsen..
Mvh Erik
Posted: 04 May 2008, 01:56
by jeenz
Stort tack för åkturen
Nu vet man då varför bmw turbo är den nya innedrogen, jisses säger jag bara, 3.ans växel vid fäste, känns som att man skall tryckas genom stolen ju. (Om du nu ens körde på 3an vid tillfället!!)
Posted: 04 May 2008, 13:09
by Bäckis
Underbart är kort
Blocket sprack rakt av ända framifrån och bak under motorfästet på avgassidan.
Nu blir det nytt block och stödgördel. Ev kanske man skulle köra med mjuka originalkuddar, fan vet
Posted: 04 May 2008, 13:19
by peppe
Mycket tråkigt att höra!
Men det är ju gott med mos och rätt fina cylinder tryck misstänker jag. Ni matar ju på gött.
Lite dumt känns det att blocket har spruckit på det viset som du beskriver, jag tror inte att det är dom stumma kuddarna som har orsakat det? Känns lite avlägset.
Ja roligt ska alltid vara kort, jag fattar fan inte
Posted: 04 May 2008, 14:46
by Bäckis
Momentstag går att montera från ett hål samt ev om man gängar ett hål till.
Hade man haft gördel så tror jag inte att det skulle ha spruckit, men den som lever får se.
Det är alltid trist när det pajar, men fortsätter det så här så är S14 snart lika utsorterad som M20 och M50 som vi aldrig kör sönder.
Posted: 04 May 2008, 14:48
by peppe
Bra för oss att du utvecklar Bäckis, sämmre för dig men någon måste ju dra lasset =)
Posted: 04 May 2008, 14:59
by Bäckis
Om det ändå bara var pengar, nu är det tid som inte finns dessutom
Tur man har snälla kompisar. Den är nog ihop igen snart.
Ska göra en skadekontroll snarast och beställa ev delar.
Posted: 04 May 2008, 16:44
by M3JONAS
Fan va surt! Lider med dig Bäckis!
Posted: 04 May 2008, 18:58
by Magnaten
bara att beställa ett DTM block