Page 16 of 18
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 12 Jun 2011, 18:41
by r.ivars
grattis!
tror jag kommer köra väldigt likt koncept som dig i min nya röda, ser fram emot lite filmklipp för att se hur de bär av, du kör väl så gått som olättat va?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 13 Jun 2011, 06:30
by Casy
Fernis1 wrote:Grattis har du nå bild på kurvan? vore kul att se för har för mig att min lämnade typ 512whp eller något vid 1,5 bar du kör väl en sc6262 eller vad var det för snurra?
MVH
Japp ska lägga upp bänkpappret så fort ja kan. Min dator hade tydligen gått paj nu i helgen när det var åska.. Jepp det är en 6262 och motorvolymen är 2,75L egentligen, även om jag kallar den en 2,8a
r.ivars wrote:grattis!
tror jag kommer köra väldigt likt koncept som dig i min nya röda, ser fram emot lite filmklipp för att se hur de bär av, du kör väl så gått som olättat va?
Olättat it is
Filmer kommer ev till helgen, måste bara få hem mina nya däck först! Men jag må säga att den sätter sig väldigt bra ändå, för att vara en E30. 245or bak på 8" fälg. Osso är det lite stumma bussningar i bakvagnen
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 27 Jun 2011, 17:30
by Casy
Har inte haft tid att uppdatera, har mest vart ute o kört
Men här kommer bänkpappret iaf! Otroligt nöjd med karaktären på motorn, går riktigt fint genom hela registret. Trodde inte att 0,25L extra skulle göra sån pass skillnad
kör med standard IV-kammar och originalinsug än så länge.. kanske därför de dalar lite på slutet...
Testade dra en 100-200 repa på 5an, de tog 7 sekunder
sen vet ja inte hur pass mätaren stämmer överens med verklig hastighet.. men fort går de!
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 27 Jun 2011, 19:32
by E34 RRT
fan va fint..gaska bra med tankke på ganska orig motor!
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 02:18
by Fernis1
när är det fullt laddtryck?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 08:31
by Bmwandreas
Är det closed loop laddtryckstyrning?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 11:57
by Casy
Fernis1 wrote:när är det fullt laddtryck?
De vet ja faktiskt inte, har ingen mätare i bilen
ärtan, nej det blev ingen closed loop.. tiden räckte inte till. Blev strul i bänken med hardyskiva, smält kablage till spolar osv. Skulle kurvan bli annorlunda?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 13:06
by Bmwandreas
Ja du skulle ha allt tidigare. Det såg ut som att det inte var closed loop. Därför jag undrade:)
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 15:33
by Casy
Där ser man! Tycker ändå att karaktären på motorn är riktigt grym! skulle haft lite mer effekt i slutet av registret bara.. lite tråkigt att det dalar..
Finns en kille här i byn som bygger aluinsug. Skulle toppeffekten hålla i sig ända mot slutet med ett sådant?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 16:30
by E34 RRT
vad har det för diam på spjället??
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 17:06
by MKIV
Casy wrote:Där ser man! Tycker ändå att karaktären på motorn är riktigt grym! skulle haft lite mer effekt i slutet av registret bara.. lite tråkigt att det dalar..
Finns en kille här i byn som bygger aluinsug. Skulle toppeffekten hålla i sig ända mot slutet med ett sådant?
Fråga om han vill bygga ett insug till min supra
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 29 Jun 2011, 19:16
by Bmwandreas
Casy wrote:Där ser man! Tycker ändå att karaktären på motorn är riktigt grym! skulle haft lite mer effekt i slutet av registret bara.. lite tråkigt att det dalar..
Finns en kille här i byn som bygger aluinsug. Skulle toppeffekten hålla i sig ända mot slutet med ett sådant?
Har aldrig testat det och orig kammar så jag törs inte säga.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 06 Jul 2011, 10:56
by Casy
Bilen fungerar fortfarande fint. Det enda man får ha lite koll på är bakvagnen, så skruvar och sådant inte vibrerar lös. Annars funkar bilen bra som brukis till jobbet osv, och det är ju så det ska va!
har inte lyckats skjuta någon drivaxel heller ännu, vilket känns konstigt! Brukar dessa hålla 500whp?
En ny styrväxel är beställd, så snart blir det servo på han oxå. Sen kommer jag troligtvis försöka isolera skuffen lite mer så man inte hör soppapumparna så väl.
Men överlag e jag jäkligt nöjd med E30n. Kändes smått yvig i början när man slängde ut han på 2an genom korsningar osv, men börjar få koll på bitarna nu
coils till vintern kanske? så lär man börja slira på 3an oxå
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 06 Jul 2011, 20:48
by kadettcp
veldig pen bil
grattis med bra tall.
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 06 Jul 2011, 22:01
by erikjakan
Tror inte att det är kammarna som ger upp så tidigt, måste vara nåt annat som strular.
Vad har du för gasspjäll?
MVH Erik
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 06 Jul 2011, 22:09
by PiLlEvAn
vad har du för ventilfjädrar?
Re: E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Posted: 07 Jul 2011, 00:02
by Casy
erikjakan wrote:Tror inte att det är kammarna som ger upp så tidigt, måste vara nåt annat som strular.
Vad har du för gasspjäll?
MVH Erik
Det är väl E36 325-insug med tillhörande gasspjäll. Om inte bäckis gjorde nån specialare.. men de tror jag väl inte. Sitter begränsningen där menar du?
PiLlEvAn wrote:vad har du för ventilfjädrar?
icke vanos. funkar bra om man inte varvar allt för mycket. Jag kör på 6800rpm nu.