Page 16 of 25

Posted: 04 Mar 2011, 09:48
by jeenz
Japp icn ska upp 2-3cm så att de löper fritt för slangen från exp tanken :)
Sen har jag en egen ide om hur kylning till icn ska gå till så jag slipper hålborra fronten :)

Japps den bortkapade balken har jag snidat om så skall ikväll svetsa på plattjärn på den så jag kan bulta fast den igen. Kommer även bultas i icn samt jag bygger ett triangelstag under icn som även kylet kan vila på. Staget fäster jag i mitt ombyggda ac fäste!

Allt detta görs bara av den anledning att jag hatar att lyfta i och ur motorer.
Går sjukt mycket snabbare att lyfta en motor rakt ut :)))
Bilder kommer ikväll/inatt på vad som hänt :)

För övrigt kul att många kollar tråden men våga skriva lite också hehe:)

Posted: 04 Mar 2011, 11:48
by tlantz
Det börjar likna något :)

Ser fint ut!

Posted: 04 Mar 2011, 12:16
by Bonje
jeenz wrote: För övrigt kul att många kollar tråden men våga skriva lite också hehe:)
Nää.. Bara läsa! :roll:
Men okej då, ditt grenrör ser förjävligt ut.. någon borde bygga ett nytt! :lol:

Posted: 04 Mar 2011, 12:31
by jeenz
Haha dåre :p sure bygg ett nu åt mig så får du betalt i natura nu eller kontanter om ett år ;) take it or leave it ;))

Posted: 04 Mar 2011, 20:15
by Bonje
Hahaha :D Nej M50 håller jag inte på med, syftade mer på PPF.
Ge dem ditt generösa erbjudande, dom tar det det säkert! Jag menar.. betala sen alltså. ;) Man kunde väl att handla delar på avbetalning hos dom? Läste någonting sånt förut vill jag minnas..

Posted: 04 Mar 2011, 20:35
by Awpelqvist
jeenz wrote:Japp icn ska upp 2-3cm så att de löper fritt för slangen från exp tanken :)
Sen har jag en egen ide om hur kylning till icn ska gå till så jag slipper hålborra fronten :)

Japps den bortkapade balken har jag snidat om så skall ikväll svetsa på plattjärn på den så jag kan bulta fast den igen. Kommer även bultas i icn samt jag bygger ett triangelstag under icn som även kylet kan vila på. Staget fäster jag i mitt ombyggda ac fäste!

Allt detta görs bara av den anledning att jag hatar att lyfta i och ur motorer.
Går sjukt mycket snabbare att lyfta en motor rakt ut :)))
Bilder kommer ikväll/inatt på vad som hänt :)

För övrigt kul att många kollar tråden men våga skriva lite också hehe:)
ska nog göra likadant :D du får gärna lägga upp nån bild på hur fästet blir!

Posted: 04 Mar 2011, 21:05
by Bmw*Alex
fan dit ass haru ingen mottagning på telen i garage :D

vad äre förstorlek på tryckrören nu ? :)

mvh

Posted: 04 Mar 2011, 22:29
by pelko
Svara ditt äckel :D

Posted: 05 Mar 2011, 02:29
by jeenz
Drog på flightmode, höll ju på cpa som fan telefonjäveln med mottagningen så jag orkade inte, villa ju lyssna på musik hehe =P

Tryckrören är 3"
Ja självklart så tar jag kort på fästet hur allt blir, fick lite nya ideer idag så ser vad det slutar med, kapade lite mer haha..

Håller även på modda e36 huvgångjärn så får se vart de slutar om jag lägger ned den iden totalt eller om de blir åka av =)

Bilder orkade jag faktiskt inte ta idag, nyss hemkommen även så blev en jävligt lång kväll i garaget. Har rensat massa gammal el etc. Demonterat hela frontpartiet igen och motorn urlyft för lackering under morgondagen.
Koppling växellåda osv sitter på plats. Skall lacka motorrumet imorrn med så de ska nog kunna bli riktigt bra =) Blir även till att bygga om grenröret imorrn lite för wg placeringen. Så får ordna bilder imorrn.

Posted: 05 Mar 2011, 02:48
by Awpelqvist
jeenz wrote:Håller även på modda e36 huvgångjärn så får se vart de slutar om jag lägger ned den iden totalt eller om de blir åka av =)
de e bra då kan jag låna lite från din lösning! har lite funderingar själv för att göra det hela enklare och snabbare! men man kan ju alltid utveckla!

Posted: 06 Mar 2011, 21:31
by Jonis
Joda, min helt oplanerade dag i garaget vände helt och blev riktigt produktiv, mycket tack vara Jossan dock :D
Ni får hålla till godo med kassa mobilbilder :cry:

Bakvagnslös :)

Image

Tomt :D

Image

Den gamle sure som ska få sig nya bussningar alá Franzen-specialsvarv bärarmar inköpta och skall monteras (tack för smidig affär) samt att allt skall lackas lite lätt!

Image

Har även lämnat bort min topp/insug/grenrör för planing/uppfräschning.
så nu väntar jag på att detta ska bli klart å sen ska det beställas packningar å så ska M30in ihop :twisted:

MVH

Posted: 06 Mar 2011, 23:01
by jeenz
Fan va nice jonas = ) Här kommer mitt bidrag för helgens uppdateringar..
Var även förbi Dennis en sväng och fick monterat lite godis däribland PCS växelspak från vår egen goa SPECIALSVARV.SE

Mjahapp motorrummet fick sig lite ny färg iallafall :) kvalitetsvaruhuset på backaplan är the shit ;) 1 lager till sen så jävlar skall allt ihop :D

Image
Image

Var även en sväng förbi godishuset i bäckebol och tro fan dem har allt jag söker ;) Fet 4" böj till luftfiltret, intercooler upphängning och returnippel för turbon :D

Image
Image

Svetsade även på stag på den bortkapade biten för att kunna återmontera den ;) Man vill ju ändå ha huvlås me tanke på incidenten längs e6an i somras med e34an mohahaha :D

Image

Blocket får bli silver samt ventilkåpa vit, den lär ju inte hålla sig vit så länge men kan ju se ballt ut ett tag iallafall ;)

Image
Image
Image

Bonusbild på soppatanken och pump samt filter. Just de ja scream pipen på e34an som gick ut genom huven var ju 2.5" tunnväggigt avgasrör denna gången tjockväggit mindre rör ;) (BÖR SMATTRA SATAN)

Image
Image

Svetsade även om grenröret för wastegaten men det blev fetingfail så ingen bild kommer på det förrän det blir bra dvs då de går att montera utan att wgn tar i toppen ;)

Som sagt var uppe hos dennis och då kom jag på att jag saknar ju bakre krängningshämmare så frågade snällt om jag fick ta en av han då han har en reservdelskombi ståendes, de gick bra men fick ju demontera själv = ) Var inga problem att plocka ut kränghämmarstaget då hela bakvagnen va på plats efter man komme på i vilken ordning och vinkel det bör göras. Fick bli grundat vitt, sen sprutlacka de vitt en gång också för lite *finish* som aldrig kommer synas mer än hos hjulinställningsfirman :D

Image

Nog om min bil, lovade att uppdatera lite om dennis m5a också.
Jigg motor, låda, grenrör, Specialsvarv.se spakställ på plats. Påbörjat inpassning av tryckrören samt även provmonterat 17" m5 fälgar för att se hur d2 bromskitet från Streetperformance fyller ut =)

Image

Det blev korta lägen må ni tro men fyfan va de kommer gå fort att banzai växla för herr jägesten, den m5an kommer veta att den lever!!!

Image

Ser fan fett ut med precision snurran =)

Image
Image
Image

Posted: 07 Mar 2011, 18:26
by Franzén
Där ja...
En liten nätt uppdatering ja.

Posted: 07 Mar 2011, 19:58
by Bolero
Ser ut som ni ligger back jenz! ÖKA!! :D

Jag passade in fronten i helgen som var, ska bygga avgas i helgen som kommer är tanken, montering av soppapump och koppla lite mätare,elfläkt och tändspolarna sedan är det dags att traila iväg kärran ;D

mvh

Posted: 07 Mar 2011, 21:12
by Bmw*Alex
Jensa hur blev det med måtten för kylen respektive motorn där imellan ? :D


mvh

Posted: 07 Mar 2011, 21:21
by jeenz
Bolero wrote:Ser ut som ni ligger back jenz! ÖKA!! :D

Jag passade in fronten i helgen som var, ska bygga avgas i helgen som kommer är tanken, montering av soppapump och koppla lite mätare,elfläkt och tändspolarna sedan är det dags att traila iväg kärran ;D

mvh

Haha tycker jag har hunnit med mycket på några dagar :P har ju inte rört bilen på typ 2-3 månader :P


Jadu alex, de blir för tajt, har åkt på världens dunderförkylning nu också så är sjukt off :(

Posted: 07 Mar 2011, 21:24
by Bolero
haha ja det är klart du har :)

Iofs hela mitt bygge har tagit 2månader än så länge.

Men runt 3 tills den ska startar :)

mvh