Page 16 of 77

Posted: 11 Nov 2010, 18:19
by _Kalle_
antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan

Posted: 11 Nov 2010, 18:23
by Dawe_A
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


precis så tänkte jag.

Posted: 11 Nov 2010, 18:24
by CrazyVikingsRacing
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.

Posted: 11 Nov 2010, 18:26
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.

Posted: 11 Nov 2010, 18:30
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.

Posted: 11 Nov 2010, 18:33
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.


inköpet av coupén är 5000kr dyrare än 328 kombin (för mig kvittar det, båda är snygga på sina sätt).

m3 låda = 3500kr ca
328 / m3 kardan = 1500kr ca

slår vi ihop 5000, 1500, och 3500 har vi mig veterligen en slutprodukt 'a 10.000kr jämt.. sen räkna på 800-1000kr för frakter utav låda och kardan.

Det är till exempel pengar som kan gå till powerflex under hela 328an =)

Posted: 11 Nov 2010, 18:35
by Grefven
99.9% rostfri borde vara på minuskategorin. 0.1% rost är ju närmare 1,5 kilo rost. Det är ganska mycket.


:wink: :wink: :lol:

Posted: 11 Nov 2010, 18:42
by david__
Nu har jag inte hängt med här, din lilla sparv :D
Sålde du inte din 328 touring för att köpa en coupe?

Köp bilen som du gillar mest, utgifter kommer att komma i vilket fall.
Finns garanterat både plus och minus på båda bilarna

Posted: 11 Nov 2010, 18:48
by Dawe_A
Grefven wrote: Synd att min coupé består utav närmare 1,5 kilo överlackad rost. Det är ganska mycket.


:wink: :wink: :lol:


:lol:


david__ wrote:Nu har jag inte hängt med här, din lilla sparv :D
Sålde du inte din 328 touring för att köpa en coupe?

Köp bilen som du gillar mest, utgifter kommer att komma i vilket fall.
Finns garanterat både plus och minus på båda bilarna


hehe jag sålde den egentligen för att skaffa coupé men nu har jag börjat fatta tycke för kombi igen. Båda är snygga på sina sätt som sagt ;)

En muskelkombi är ju lite häftigt på sitt sätt typ mer "tung/fet"(som jag säger här nere i karlskrona) bil , gillar det stuket! Medans coupén kanske är lite sportigare..

Utgifter , jotack sådana här byggen har en tendens till att springa iväg i kostnader så jag vill ändå hålla det på en rimlig nivå nu... :roll:

Posted: 11 Nov 2010, 19:39
by Grefven
jag hade gärna haft en kombi.

hur är det med e36? har alla kombi de stora bromsarna? för ibland kan man hitta fina sena 323 touring på låga mil som gubbar kört sen nya. en sån hade varit kul att ha. med en lagom maskin i såklart.

Posted: 11 Nov 2010, 21:09
by _Kalle_
helt klart kombi, ballare och mer ovanligt :)

Posted: 11 Nov 2010, 21:14
by m_ellisson
Tycker oxå du ska ha en touring 8)

Posted: 11 Nov 2010, 21:18
by pelko
L3tt 3n tåring.

Posted: 11 Nov 2010, 21:27
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
Dawe_A wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan


Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.


nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.


Inte nödvändigtvis men jag förstår.


inköpet av coupén är 5000kr dyrare än 328 kombin (för mig kvittar det, båda är snygga på sina sätt).

m3 låda = 3500kr ca
328 / m3 kardan = 1500kr ca

slår vi ihop 5000, 1500, och 3500 har vi mig veterligen en slutprodukt 'a 10.000kr jämt.. sen räkna på 800-1000kr för frakter utav låda och kardan.

Det är till exempel pengar som kan gå till powerflex under hela 328an =)


Beror på vart man hittar vxllåda och kardan men ska man köpa det som du tänker så visst då går det på runda 10k. Men vad det antispinn på denna kombin?

Posted: 11 Nov 2010, 21:46
by Grefven
pelko wrote:L3tt 3n tåring.


nu är han full igen. mitt i veckan. finnar...

Posted: 11 Nov 2010, 21:47
by pelko
Grefven wrote:
pelko wrote:L3tt 3n tåring.


nu är han full igen. mitt i veckan. finnar...


Nej jag är jävligt rastlös på jobbet :)

thihihihihihiihihhihih

Posted: 11 Nov 2010, 22:09
by henkz
Annars tittade det ut en rätt okej 320 kuppe för rätt pengar...

http://www.blocket.se/vasternorrland/Bm ... m?ca=4&w=1