Posted: 11 Nov 2010, 18:19
antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
CrazyVikingsRacing wrote:_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.
nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.
nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.
Inte nödvändigtvis men jag förstår.
Grefven wrote: Synd att min coupé består utav närmare 1,5 kilo överlackad rost. Det är ganska mycket.
david__ wrote:Nu har jag inte hängt med här, din lilla sparv
Sålde du inte din 328 touring för att köpa en coupe?
Köp bilen som du gillar mest, utgifter kommer att komma i vilket fall.
Finns garanterat både plus och minus på båda bilarna
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:_Kalle_ wrote:antagligen att den varken har 328ans zf-låda eller 328-kardan
Jo men mycket mer jobb blir det ju inte. För växellådan kan du ju montera direkt på motorn och kardanen innan man sägger dit motorpaketet.
nej mycket och mycket blir det inte. Men då blir bilen 10.000kr dyrare helt plötsligt och jag håller gärna nere kostnaderna.
Inte nödvändigtvis men jag förstår.
inköpet av coupén är 5000kr dyrare än 328 kombin (för mig kvittar det, båda är snygga på sina sätt).
m3 låda = 3500kr ca
328 / m3 kardan = 1500kr ca
slår vi ihop 5000, 1500, och 3500 har vi mig veterligen en slutprodukt 'a 10.000kr jämt.. sen räkna på 800-1000kr för frakter utav låda och kardan.
Det är till exempel pengar som kan gå till powerflex under hela 328an =)
pelko wrote:L3tt 3n tåring.
Grefven wrote:pelko wrote:L3tt 3n tåring.
nu är han full igen. mitt i veckan. finnar...