TMR16vturbo - Hisingejunior
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja det vart lite bättre ös, och det vart ju 115wnm mer också, så alltså 465hk och 603nm på hjueln nu Men den blåryker på tomgång, troligen en kolv som inte mår så bra eller kanske en otät ventil. Ska göra en komptest och se om man kan luska fram något då.
Mvh
Mvh
Last edited by Storås on 15 Apr 2009, 12:53, edited 1 time in total.
Jag åkte med ett tag, och den går riktigt jävla fint. Småspinner trean ut och drar mätarn ut snabbt....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- JannePower
- Posts: 258
- Joined: 07 Feb 2007, 18:45
- Location: västerås
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
christoffer jansson wrote:Borde väl inte vara en kolv, dem pallar bra med snyt!
Hoppas på toppen,vad åker du med för agg? visst sitter de std kammar nu och PPF kammar innan?
Mvh
Den hade dragit lite vatten när jag kom hem från Avesta, så jag har efterdragit toppen nu, men inte startat bilen än. vi får se inom kort fall det blir bättre, annars lär jag få köpa en ny packning ingen
Mvh
-
- Posts: 380
- Joined: 05 Dec 2008, 12:32
- Location: Örebro
Martinssonn wrote:Varför provar du inte en original packning? T.luhr körde 450-500 utan problem med det. han har även kört över 700 på en original packning, vet dock inte vad bytes intervallen var vid över 700. men detborde la vart ett par gånger
Ja men hur mycket använde han bilen ? körde han 402m per säsong eller, han kanske har ett as till turbo, mindre laddtryck och svinlåg komp, då blir cylindertrycket bra mycket lägre.. Har provat originalpackning och det gick åt helvete ganska fort.. Ska man gasa och härja med bilen håller den inte, inte för mig iallafall.
Last edited by Storås on 16 Apr 2009, 20:40, edited 2 times in total.
Har nu efterdragit toppen och varmkört den igen. Den ryker fan lika mycket på tomgång ändå, går på 3 cylindrar under 1500-2000rpm.. Det bubblar INTE i expanionskärlet.
Så jag gängade ur stiften och gjorde komptest, samma tryck i alla cylindrar. Det är VERKAR inte som det är någon trasig packning, krokig ventil, eller trasig kolv då bilen inte blåryker, endast vit rök som luktar glykol..
Verkar fan som det är en spricka i toppen mellan en vattenkanal och insugskanalen vid 3ans cylinder.. Eller jag vetefan ! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, är ju lagom motbjudande att lyfta toppen när packningen kostar 1900:- ... Man blir ju lagom less !!
Mvh
Så jag gängade ur stiften och gjorde komptest, samma tryck i alla cylindrar. Det är VERKAR inte som det är någon trasig packning, krokig ventil, eller trasig kolv då bilen inte blåryker, endast vit rök som luktar glykol..
Verkar fan som det är en spricka i toppen mellan en vattenkanal och insugskanalen vid 3ans cylinder.. Eller jag vetefan ! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, är ju lagom motbjudande att lyfta toppen när packningen kostar 1900:- ... Man blir ju lagom less !!
Mvh
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta