TMR16vturbo - Hisingejunior

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

Men det blev ju 50whp till iaf, bättre än ingen ökning alls ju. :)

/Jonas
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Ja det vart lite bättre ös, och det vart ju 115wnm mer också, så alltså 465hk och 603nm på hjueln nu :) Men den blåryker på tomgång, troligen en kolv som inte mår så bra :lol: eller kanske en otät ventil. Ska göra en komptest och se om man kan luska fram något då.


Mvh
Last edited by Storås on 15 Apr 2009, 12:53, edited 1 time in total.
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

grattis :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jag åkte med ett tag, och den går riktigt jävla fint. Småspinner trean ut och drar mätarn ut snabbt....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Bäckis wrote:Jag åkte med ett tag, och den går riktigt jävla fint. Småspinner trean ut och drar mätarn ut snabbt....


Min bästa R1 snytare :)
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Grattis, hoppas allt håller i sommar :D

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
JannePower
Posts: 258
Joined: 07 Feb 2007, 18:45
Location: västerås

Post by JannePower »

Fint Matte! Nu får du fan bjucka på en åktur.... :)
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

Borde väl inte vara en kolv, dem pallar bra med snyt!

Hoppas på toppen,vad åker du med för agg? visst sitter de std kammar nu och PPF kammar innan?


Mvh
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Kammarna är inte bytta, det är samma. Bara höjt laddtryck och ommappad.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

christoffer jansson wrote:Borde väl inte vara en kolv, dem pallar bra med snyt!

Hoppas på toppen,vad åker du med för agg? visst sitter de std kammar nu och PPF kammar innan?


Mvh


Den hade dragit lite vatten när jag kom hem från Avesta, så jag har efterdragit toppen nu, men inte startat bilen än. vi får se inom kort fall det blir bättre, annars lär jag få köpa en ny packning ingen :(


Mvh
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
Martinssonn
Posts: 380
Joined: 05 Dec 2008, 12:32
Location: Örebro

Post by Martinssonn »

Varför provar du inte en original packning? T.luhr körde 450-500 utan problem med det. han har även kört över 700 på en original packning, vet dock inte vad bytes intervallen var vid över 700. men detborde la vart ett par gånger :)
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

grattis igen =]
Inte dåligt för en 4a hehe
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Martinssonn wrote:Varför provar du inte en original packning? T.luhr körde 450-500 utan problem med det. han har även kört över 700 på en original packning, vet dock inte vad bytes intervallen var vid över 700. men detborde la vart ett par gånger :)


Ja men hur mycket använde han bilen ? körde han 402m per säsong eller, han kanske har ett as till turbo, mindre laddtryck och svinlåg komp, då blir cylindertrycket bra mycket lägre.. Har provat originalpackning och det gick åt helvete ganska fort.. Ska man gasa och härja med bilen håller den inte, inte för mig iallafall.
Last edited by Storås on 16 Apr 2009, 20:40, edited 2 times in total.
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Har nu efterdragit toppen och varmkört den igen. Den ryker fan lika mycket på tomgång ändå, går på 3 cylindrar under 1500-2000rpm.. Det bubblar INTE i expanionskärlet.

Så jag gängade ur stiften och gjorde komptest, samma tryck i alla cylindrar. Det är VERKAR inte som det är någon trasig packning, krokig ventil, eller trasig kolv då bilen inte blåryker, endast vit rök som luktar glykol..

Verkar fan som det är en spricka i toppen mellan en vattenkanal och insugskanalen vid 3ans cylinder.. Eller jag vetefan ! Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, är ju lagom motbjudande att lyfta toppen när packningen kostar 1900:- ... Man blir ju lagom less !!


Mvh
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du kan återanvända skärringspackningen. Spricka i blocket? Rätt vanlig på Volvo :cry:
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Bmwandreas wrote:Du kan återanvända skärringspackningen. Spricka i blocket? Rätt vanlig på Volvo :cry:


Även fast den är limmad med Loctite 5020 eller vad det heter ?
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja om den inte går sönder. Var försiktig när du plocka isär.
Post Reply