Page 146 of 202
Posted: 29 Aug 2009, 17:04
by Fredriktak
Kul att höra Karel, bara att kavla upp ärmarna!
Posted: 29 Aug 2009, 20:00
by Karel021
hehe 1 steg fram 2 bakåt..
lådan fick nå fnatt idag efter jag va ute o åkte lite.
fick i backen men fick verkligen inte ur den.. så troligtvis så har väl gaffeln gått av..
tur att man har 2 lådor extra i garaget.. bilen e väl redo imorgon igen.
/ karel
Posted: 29 Aug 2009, 22:01
by Jag Heter Jimmy
hehe tur i oturen där då ^^ trevligt att du fått igång den nu igen så nu bjuder du på en åktur
Posted: 30 Aug 2009, 01:31
by tÅfe
Karel, du komma till Åland o köra? Lät så under fiskdrickande
Posted: 30 Aug 2009, 09:29
by Karel021
Jag Heter Jimmy wrote:hehe tur i oturen där då ^^ trevligt att du fått igång den nu igen så nu bjuder du på en åktur
ja då de löser vi
tÅfe wrote:Karel, du komma till Åland o köra? Lät så under fiskdrickande
haha ja de verkar nästan som de..
måste bara kolla med ted oxå..
Posted: 31 Aug 2009, 19:28
by r.ivars
http://www.garaget.org/video/ksg5y3784uwp
fick ett gammalt klipp av en polare med kombin och nya hydrauliska kryckan
Posted: 31 Aug 2009, 20:58
by chribbe
r.ivars wrote:http://www.garaget.org/video/ksg5y3784uwp
fick ett gammalt klipp av en polare med kombin och nya hydrauliska kryckan
så där gör jag hela tiden med bilen nu
karel nyköping open i helgen kom och kör.
Posted: 31 Aug 2009, 21:30
by Daniel.Fredriksson
Karel021 wrote:Nu är värmeproblemet ett minne blått.. iaf
ställde 75grader som target på styrenheten.. på motorväg igår kväll så låg den på 65.. (lite väl lågt. men de går o ställa upp)
efter lite svinande stilla stående. så går bilen upp i 83 grader som max.
nu jävlar kan de våldas.
Fint att det är fixat.
Tänkte bara.
Kan det vara dåligt med en låg vattentemp? Alltså runt 65-75grader? Eller är det okej sålänge oljan håller en normal temp?
Posted: 31 Aug 2009, 21:34
by r.ivars
chribbe wrote:r.ivars wrote:http://www.garaget.org/video/ksg5y3784uwp
fick ett gammalt klipp av en polare med kombin och nya hydrauliska kryckan
så där gör jag hela tiden med bilen nu
karel nyköping open i helgen kom och kör.
väghållningen är ren jävla lekstuga i den där kombin
Posted: 01 Sep 2009, 13:31
by pizza
Tänkte bara.
Kan det vara dåligt med en låg vattentemp? Alltså runt 65-75grader? Eller är det okej sålänge oljan håller en normal temp?[/quote]
Nja, man vill ju ha normal arbetstemp på oljan men låg på vattnet, det som till största del kyler block/topp,´längre temp = mindre spikrisk, men samtidigt vill man inte ha FÖR låg, ett vanligt turbo förfarande är att burna på ca. 40C vatten temp, då hinner den gå upp till ca. 65-75C under instage osv, så startas repan kring 70C vilket ändå är bra, så länge man har bra oljetemp dvs.
Pizza
Posted: 01 Sep 2009, 15:37
by Karel021
chribbe wrote:r.ivars wrote:http://www.garaget.org/video/ksg5y3784uwp
fick ett gammalt klipp av en polare med kombin och nya hydrauliska kryckan
så där gör jag hela tiden med bilen nu
karel nyköping open i helgen kom och kör.
ska klura på de.. de va nått i stockholm oxå.
ja ska iväg o jobba i uddevalla på fredag men ska försöka hinna klart så man är hemma fredag kväll lördag morgon.
känns oxå som att med dom däcken ja har så har ja inte mycket o visa på gatan.. tror att dom e sopp slut.. men de är ju kul o köra iaf:)
Daniel.Fredriksson wrote:Karel021 wrote:Nu är värmeproblemet ett minne blått.. iaf
ställde 75grader som target på styrenheten.. på motorväg igår kväll så låg den på 65.. (lite väl lågt. men de går o ställa upp)
efter lite svinande stilla stående. så går bilen upp i 83 grader som max.
nu jävlar kan de våldas.
Fint att det är fixat.
Tänkte bara.
Kan det vara dåligt med en låg vattentemp? Alltså runt 65-75grader? Eller är det okej sålänge oljan håller en normal temp?
nja de är väl ingen nackdel o ha lågt på vattnet.. men problemet är ju att oljan har svårt o komma upp i temp då..
ja prova lite i söndags.. de va väl en 17-19 grader ute.. la e bit kartong framför kylaren och då höll den runt 80 hur fint som helst.. så de får väl bli nått sånt då de blir kallt ute.. (lite EPA) men skit samma åker hellre kallt än för varmt.
Posted: 01 Sep 2009, 15:43
by chribbe
det var tydligen massa bilar från sthlm som skulle komme ner och köra. kostar en 100ing och vinnarn tar pengarna.
Posted: 01 Sep 2009, 15:55
by tobben86
chribbe wrote:det var tydligen massa bilar från sthlm som skulle komme ner och köra. kostar en 100ing och vinnarn tar pengarna.
nå gat körning lr är det en riktig tävling?
Posted: 01 Sep 2009, 20:47
by chribbe
tobben86 wrote:chribbe wrote:det var tydligen massa bilar från sthlm som skulle komme ner och köra. kostar en 100ing och vinnarn tar pengarna.
nå gat körning lr är det en riktig tävling?
gat körning
Posted: 02 Sep 2009, 20:05
by Fernis1
Ja blir ett par bilar från sthlm så nu får ni revange efter Stadskampen
jag åker ner och hjälper till med en BALL bmw med breda däck och automatlåda säger inget mer
Posted: 02 Sep 2009, 20:22
by Niiko
Fernis1 wrote:Ja blir ett par bilar från sthlm så nu får ni revange efter Stadskampen
jag åker ner och hjälper till med en BALL bmw med breda däck och automatlåda säger inget mer
doktorns?
hoppas det går bra för oss sthlmare!
vilka fler är det från sthlm som ska köra?
Posted: 03 Sep 2009, 15:58
by chribbe
Niiko wrote:Fernis1 wrote:Ja blir ett par bilar från sthlm så nu får ni revange efter Stadskampen
jag åker ner och hjälper till med en BALL bmw med breda däck och automatlåda säger inget mer
doktorns?
hoppas det går bra för oss sthlmare!
vilka fler är det från sthlm som ska köra?
jag tror willow skulle komma.
ivars sugen?