F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christer K
- Posts: 305
- Joined: 10 Jan 2006, 19:14
- Location: Sthlm
- Contact:
Hilda wrote:Pimplaren wrote:e28an!
DESSA FÄLGAR BLEV STULNA PÅ MIN E28 I FREDAGS NATT HOS AROS AUTO!!!!!
[SIZE="6"]Här nedan ser ni en bättre bild hur själva fälgen ser ut...inte mina fälgar men en bättre bild på någon annans nere i europa från nätet....[/SIZE]
OZ RACING Ceres, split.
8,5/17"
Ventus däck 235/40-17.....michelin mönster
OBS!!! Dessa fälgar och däck har rullat endast 50mil på de senaste 11åren så dom är i nyskick....
Jag skall ha tillbaka dessa fälgar till varje pris då dessa är typ de ända kvar i sverige i detta skick!!!
BRA TIPS SÅ FÄLGARNA HITTAR HEM TILL PAPPA IGEN = HITTELÖN!!!!
Håller koll!!
tokskönt event, tack till alla som förgyllde helgen, synd att man inte ens känner igen hälften av er bara..
PPF ÄR BÄST, EVENTET VAR VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRST!!!!
Fredan började med fisk, mycket fisk... lite för mycket fisk....
Lördagen började i min transporter, spar in på details.
Lineup, fräser av ett par bogg starter och lite hjulspinn. Men det greppar mycket bättre på högre växlar än malmby. Får hjälp med att ändra lite i bakvagnen så bilen ska sätta sig aggressivare... Jag var lite anti till att börja med att skruva, jag gillar ju att köra... Men det är väl så man ska jobba med ett sånt här chassie..
BANKA BYXORNA!!!!!!!!
Startar på 2ans växel.
Kör 240 knutar om jag minns rätt på låga laddet och 9.58 med finfin 60fot..
Skickar på stora programmet och åker hjullyft med 9.40 men tappade sluthastighet eftersom jag ritade från 201 meter i mål.. 220km/h..
Nästa repa blir det lågladd igen men då skjuter jag lådan på 4an i värmningen...
Går på fisken och ölen men finner sen en ZF på plats.. Byter den med hjälp av avesta robban, vart jävulskt mörkt och förbannat mycket mygg.. Problemet med lådan var att den var så grovt rensad och det behövdes långhylsa 36 för att flytta över medbringaren till hardyn.. kul att hitta där borta.. Sen var hardyn slut också men jimpa hade en extra.
Strulade även med att lyfta kopplingen men tillslut gick det när man tippade upp bilen bak?!?!!
På morgonen varmkör jag och tänkte att jag skulle kolla olja, för det läckte inte ut något när den stod uppochner.. TOM! ärtan hade en dunk och räddade det problemet..
Sen provkör jag runt på området... Koppligen försvinner... Stålomspunna kopplingsslangen ligger mot backen och har gått hål på... ¤%(/#%/(#/¤("#¤!!!!!!!!!!!!! #%"¤#%¤#%!!!!!!!!!!!!!!!
Larssons donator kadett stod med kopparrör, jag hade tack och lov använt standard prylar när jag fixade kopplingssystemet..
Tokspinner startenra och klämmer 9.6 repor endå.. Blir strul i stegen, min historia är att launchen klippte för hårt när jag skulel dra och fick spola om.. Bäckis historia är att jag suger.. Jävla bäckis
Sen på fria reporna börjar det gå undan igen.. 9.38 i 260BLÅS FYYYYYYYYYYYYYFAAAAAAAAAAAAAAAAN men fortfarande oönskad 60 fot på 1.54 typ och varvspärr i mål..
Stora laddet visste jag var för hårt att gå ut med så ärtan hjälpte mig att smyghöja laddet lite på steg 2..
Perfekt ladd det var precis för mycket effekt.. 1.48 60fot och 9.18 i 250 blås Varvspäärrade innan mål så den slog nog ner hastigheten lite där ifrån 260...
Ärtan ville justera bakvagnen snabbt som fan och kliva på det igen men då var dagens race över
Helt 9 sekunders monster hemma i västerås nu Och ryktas att det är världsrekord med h-mönstrad låda i bmw? Det är synd att gamla ZFarna inte håller för dom är fan snabba!
ps, ursäkta lite osammanhängande text eller "prat text", brukar kunna bli så när jag är såhär trött som jag lyckats bli nu..
PPF ÄR BÄST, EVENTET VAR VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRST!!!!
Fredan började med fisk, mycket fisk... lite för mycket fisk....
Lördagen började i min transporter, spar in på details.
Lineup, fräser av ett par bogg starter och lite hjulspinn. Men det greppar mycket bättre på högre växlar än malmby. Får hjälp med att ändra lite i bakvagnen så bilen ska sätta sig aggressivare... Jag var lite anti till att börja med att skruva, jag gillar ju att köra... Men det är väl så man ska jobba med ett sånt här chassie..
BANKA BYXORNA!!!!!!!!
Startar på 2ans växel.
Kör 240 knutar om jag minns rätt på låga laddet och 9.58 med finfin 60fot..
Skickar på stora programmet och åker hjullyft med 9.40 men tappade sluthastighet eftersom jag ritade från 201 meter i mål.. 220km/h..
Nästa repa blir det lågladd igen men då skjuter jag lådan på 4an i värmningen...
Går på fisken och ölen men finner sen en ZF på plats.. Byter den med hjälp av avesta robban, vart jävulskt mörkt och förbannat mycket mygg.. Problemet med lådan var att den var så grovt rensad och det behövdes långhylsa 36 för att flytta över medbringaren till hardyn.. kul att hitta där borta.. Sen var hardyn slut också men jimpa hade en extra.
Strulade även med att lyfta kopplingen men tillslut gick det när man tippade upp bilen bak?!?!!
På morgonen varmkör jag och tänkte att jag skulle kolla olja, för det läckte inte ut något när den stod uppochner.. TOM! ärtan hade en dunk och räddade det problemet..
Sen provkör jag runt på området... Koppligen försvinner... Stålomspunna kopplingsslangen ligger mot backen och har gått hål på... ¤%(/#%/(#/¤("#¤!!!!!!!!!!!!! #%"¤#%¤#%!!!!!!!!!!!!!!!
Larssons donator kadett stod med kopparrör, jag hade tack och lov använt standard prylar när jag fixade kopplingssystemet..
Tokspinner startenra och klämmer 9.6 repor endå.. Blir strul i stegen, min historia är att launchen klippte för hårt när jag skulel dra och fick spola om.. Bäckis historia är att jag suger.. Jävla bäckis
Sen på fria reporna börjar det gå undan igen.. 9.38 i 260BLÅS FYYYYYYYYYYYYYFAAAAAAAAAAAAAAAAN men fortfarande oönskad 60 fot på 1.54 typ och varvspärr i mål..
Stora laddet visste jag var för hårt att gå ut med så ärtan hjälpte mig att smyghöja laddet lite på steg 2..
Perfekt ladd det var precis för mycket effekt.. 1.48 60fot och 9.18 i 250 blås Varvspäärrade innan mål så den slog nog ner hastigheten lite där ifrån 260...
Ärtan ville justera bakvagnen snabbt som fan och kliva på det igen men då var dagens race över
Helt 9 sekunders monster hemma i västerås nu Och ryktas att det är världsrekord med h-mönstrad låda i bmw? Det är synd att gamla ZFarna inte håller för dom är fan snabba!
ps, ursäkta lite osammanhängande text eller "prat text", brukar kunna bli så när jag är såhär trött som jag lyckats bli nu..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Grattis till 9an iVans hehe
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Snyggt spakat.
Någon som tror att kräkan kommer klara en åtta? Neeeeej, det verkar inte troligt
Någon som tror att kräkan kommer klara en åtta? Neeeeej, det verkar inte troligt
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Jag Heter Jimmy
- Posts: 419
- Joined: 02 Dec 2008, 16:16
- Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
Jadu gosse, du va fan riktigt anti till att justera bakvagnen din körkåte fan..... MEN, man måste ge lite kredz till mannen som kom med idén, både om bakvagnen och om att höja bilen när vi lufta clutchen, tycka va man vill, man han kan den store...
Grymt kul när de gick snabbare å snabbare, och 9.18 repan tycker JAG såg segare ut än 9.38 faktiskt, men den ser så fin ut bakifrån när den går av linjen, beauty.....
Pizza
Grymt kul när de gick snabbare å snabbare, och 9.18 repan tycker JAG såg segare ut än 9.38 faktiskt, men den ser så fin ut bakifrån när den går av linjen, beauty.....
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
det och sen har han även missat årets event
gjorde inget att rasa lådan heller, då fick man lugn och ro med brassestol och badshorts.. Samtidigt som man fick se på de värsta beemerserna mosa jäääärnet på en frän stripp orsa var the shit! Hoppas hela ppf lagar iordning sina bilar till nästa år, om det antalet beemers som var där iår räckte, vad fan ska det bli av nästa år ifall det mer än dubblas? cant wait!
edit
tack tack för alla trevliga kommentarer förhållandevis lättkörd kärra men jag tyckte iofs inte det var så jävla farligt heller med stum fjädring men nog fan var den störig då
jag värme i typ 200blås på däcken men endå ryker det inget värst, däcken är nog soptorra, de verkar ryka blåare när de är äldre och vitare när de är färska och framförallt mer, någon som kan verifiera det?
Men jag tror iofs inte riktigt fräsha såna däck hade låtit lådan leva
gjorde inget att rasa lådan heller, då fick man lugn och ro med brassestol och badshorts.. Samtidigt som man fick se på de värsta beemerserna mosa jäääärnet på en frän stripp orsa var the shit! Hoppas hela ppf lagar iordning sina bilar till nästa år, om det antalet beemers som var där iår räckte, vad fan ska det bli av nästa år ifall det mer än dubblas? cant wait!
edit
tack tack för alla trevliga kommentarer förhållandevis lättkörd kärra men jag tyckte iofs inte det var så jävla farligt heller med stum fjädring men nog fan var den störig då
jag värme i typ 200blås på däcken men endå ryker det inget värst, däcken är nog soptorra, de verkar ryka blåare när de är äldre och vitare när de är färska och framförallt mer, någon som kan verifiera det?
Men jag tror iofs inte riktigt fräsha såna däck hade låtit lådan leva
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp