Page 15 of 59
Posted: 31 Jul 2007, 09:59
by erikkihl
johankihl wrote:Bäckis wrote:Blir det VEMS?
Är väl ställbar dwell så då är det ju bara att prova 6st VAG spolar. Är perfekt längd att sätta direkt på stiftet.
VAG passar inte i M5. Kihlgren har testat. Passar i m50 och S50.
Stämmer det. Har för mig att dom var för korta. Men kan kolla när jag kommer upp till garaget.
Posted: 31 Jul 2007, 12:19
by phredde
surt som fan me boxen, jag köpte ju en likadan samtidigt som simon.. höll 5 minuter sen blåser säkringen när man drar på tändningen. Måste ju vara fabrikationsfel på dom.
Posted: 31 Jul 2007, 18:43
by phredde
Simons Bmw lever! Ringde just och försökte prata me grabbarna som lät helt lyriska efter provkörning med 1 bar laddtryck
Posted: 01 Aug 2007, 00:29
by emil
Nu är det ordning i båten
Hade lite strul med den lånade AEM boxen, som ägaren åxå haft strul med. Upptäckte att den absolut inte gillar normala dwell-tider, fick sänka till 0.8 mS så vaknade vagnen till
Nu är den hyfsat inmappad på 1-1.2 bars laddtryck
Ses på mantorp
Posted: 01 Aug 2007, 01:03
by Overcharged
fyfan vad surt...han borde nog kolla upp det hos en riktig läkare, för om det är så hög ström att det blir brännmärken kan annat i kroppen ha tatt stryk också
Posted: 01 Aug 2007, 01:07
by emil
jag är då hel fortfarande
Var roligare när tändenergin gick in i maskin istället för min näve
man får ju offra lite för laget!
finalen blev 35+ timmars skift i garaget med endast 1-2 timmars paus i soffan.
Posted: 01 Aug 2007, 03:40
by Ximon
Nu trivs jag
Sova eller inte sova, när man får det man väntat på i 7 månader är det värt att skära ner på sömnen lite. Nu ska jag kvarta lite för jag ska jobba ansrt igen, men lägger upp bilder sen.
Det råder dock inga tvivel om att den lever nu, och skottar på riktigt fint!'
Vi kommer nöja oss så med laddtrycket i år så man får känna på chassit osv.
Lite små-fix, sen lasta för Mantorp, så se till att vädret klockar nu!
Posted: 01 Aug 2007, 04:33
by Maverick
Grattis Simon!
Du har verkligen slititi som ett djur för att få bilen klar!
Nu är det bara att hoppas att du inte får en yxa i ventilkåpan
Posted: 01 Aug 2007, 14:43
by AndersJ
Wohoo
Grattis
Ska hålla utkik efter kärran på mantorp
Posted: 01 Aug 2007, 14:50
by tobbe tlrecond
kul grattis till uppstart.
Posted: 01 Aug 2007, 17:43
by Ximon
Här kommer lite utlovade bilder..
Åker snart tillbaka till garaget för att färdigställa så mkt som möjligt.
Jag vill ta tillfället i akt att tacka alla som hjälpt till, med bygget i allmänhet, och slutspurten i synnerhet!
- VEMS-Emil och Den Trötte Mekanikern har gjort ett kanonjobb med elen, insprutningen och mappningen!
- Jörgen på Mekonomen har fixat alla grejer supersnabbt. De delar de inte har på lager kan Mekonomen få hem redan till dagen efter, vilket har underlättat mycket för oss, och sparat tid.
- Jonas på Lone Star som ställt upp och hållit öppet "The Shop" dygnet runt för customtillverkning
- Ärtan och Bäckis för god support de gånger jag funderat under byggets gång
- Mackan, Erik, Tiaz, Tomas, John, Worre, Leffe, Micke och alla ni andra som lagt tid på projektet.
- Samt alla sponsorer som ställt upp, och hjälpt till!
Posted: 01 Aug 2007, 18:49
by Jonas_Linder
Grattis till uppstarten och till en fin bil
Hoppas det går bra för dig på Mantorp så jag har nått trevligt att kolla på
Posted: 01 Aug 2007, 19:51
by Bernis
Nu vill vi se på lite bakhjulsåka!
Ser inte så kul ut att åka på häv med den där
Posted: 02 Aug 2007, 09:15
by worre
lät ju riktigt sött
trevlig resa ner nu gubbar
Posted: 02 Aug 2007, 09:42
by HenrikF
Inte för att jag känner mig delaktig i projektet, men hoppas det lirar för dig!
Posted: 02 Aug 2007, 12:16
by Mattias Sandgren
Jag tror att det finns många E30 med turbo-maskiner som kommer att ha svårt att hänga av den här farkosten.
Lycka till Simon!
Posted: 02 Aug 2007, 12:43
by Bmwandreas
Kör du inte fortare än mig får du skämmas:)
Lycka till