Page 15 of 77
Posted: 10 Nov 2010, 14:31
by Bmw*Alex
Bmw*Alex wrote:kollade på fb verkar bara finnas en bennie .. ingen jag känner tyvärr
mvh
kan bero på att han bor i kramfors också
det är typ 8 mil till från sundsvall
mvh
Posted: 10 Nov 2010, 15:13
by Dawe_A
pjuh ännu längre att åka
Finns många fina 325 coupé för samma pengar.. Är det någon skillnad på bromsarna mellan 325 och 328?
Om jag skulle köpt mig en 325a så rätta mig om jag har fel, då hade jag behövt byta:
kardan till 328/m3
diff med axlar till 328/m3
Och växellåda från 328/m3
är det detta som skiljer? Hur står dig en orginal e36 325 låda mot en m3/328 låda, finns ZF lådorna på 325orna?
Mvh
Posted: 10 Nov 2010, 16:09
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Du lär ju få åka på söndagnatten för annars kan det bli svårt att hinna hem innan det är tisdag
.
Resan kostar ca 650 spänn
(dit), flyg till stockholm -> 450kr ca, tar 40min, sen lite över 3 timmar tåg till sundsvall från sthlm för 189kr.
Så.. 4 - 4,5 timmar lär ditresan ta, kanske 5 om man räknar med försena tåg, och tid det tar att ta sig till tågstationen osv.. Hemresan lär ta typ.... 9-10 timmar
Okej ja du tänkte ta flyget och tåget
. Ja då är det annorlunda
. Men 9-10 timmar hem känns lite, då måste du hålla konstant 100 hela vägen för att lyckas med de
Posted: 10 Nov 2010, 16:30
by Hansa
Kramfors - Karlskrona , då har man att göra minst 11h om man inte kör som ett jävla cp ner! Och även om man gör det så tjänar man inte mer än 40-50min på att ändå!
Sen kanske man lyckas tajma in rusningstrafiken i sthlm på nervägen
har man otur så kan det bli att man tappar en timme där också! sen ska man stanna och tanka, pissa, käka,
så räkna med 12h istället så är det realistiskt! =)
Posted: 10 Nov 2010, 16:37
by Dawe_A
Hansa wrote:Kramfors - Karlskrona , då har man att göra minst 11h om man inte kör som ett jävla cp ner! Och även om man gör det så tjänar man inte mer än 40-50min på att ändå!
Sen kanske man lyckas tajma in rusningstrafiken i sthlm på nervägen
har man otur så kan det bli att man tappar en timme där också! sen ska man stanna och tanka, pissa, käka,
så räkna med 12h istället så är det realistiskt! =)
Blir nog runt 12 timmar som ni säger, är ju mycket snö uppåt med så lär inte ligga på gasen där direkt..
men men, dryg resa.. inget man lider utav dagarna efteråt;) hade en lite kämpig bilresa för lite mer än en månad sedan till avesta(ppf), gävle sen hem.. 140-145mil någonting..
Posted: 10 Nov 2010, 16:39
by Bmw*Alex
har du bestämt med säljaren att du ska åka ända till kramfors eller ska ni träffas i sundsvall ?
för de går inga tåg från sundsvall till kramfors
annars kan ja tänka mig att köra dig från sundsvall till kramfors mot soppa pengar
har endå inget bättre för mig
mvh
Posted: 10 Nov 2010, 16:40
by Hansa
Det är nog den tråkigaste väg jävel jag har åkt i hela mitt liv Söderhamn - Karlskrona! och jag har åkt på endel vägar =) ! Så jävla fint nu när man bor i Borlänge för då behöver man inte åka den vägen ner te staun!
Posted: 10 Nov 2010, 17:21
by CrazyVikingsRacing
Hansa wrote:Det är nog den tråkigaste väg jävel jag har åkt i hela mitt liv Söderhamn - Karlskrona! och jag har åkt på endel vägar =) ! Så jävla fint nu när man bor i Borlänge för då behöver man inte åka den vägen ner te staun!
Haha kan tänka mig
. Vet ju hur drygt det är att köra från Sthlm-Kna.
Posted: 10 Nov 2010, 18:10
by Dawe_A
Bmw*Alex wrote:har du bestämt med säljaren att du ska åka ända till kramfors eller ska ni träffas i sundsvall ?
för de går inga tåg från sundsvall till kramfors
annars kan ja tänka mig att köra dig från sundsvall till kramfors mot soppa pengar
har endå inget bättre för mig
mvh
Ska snacka med honom lite senare, skit snällt! Pma mig ditt nummer =)
Posted: 10 Nov 2010, 18:17
by Bmw*Alex
Dawe_A wrote:Bmw*Alex wrote:har du bestämt med säljaren att du ska åka ända till kramfors eller ska ni träffas i sundsvall ?
för de går inga tåg från sundsvall till kramfors
annars kan ja tänka mig att köra dig från sundsvall till kramfors mot soppa pengar
har endå inget bättre för mig
mvh
Ska snacka med honom lite senare, skit snällt! Pma mig ditt nummer =)
0761485272 =)
mvh
Posted: 10 Nov 2010, 19:20
by Grefven
Dawe_A wrote:pjuh ännu längre att åka
Finns många fina 325 coupé för samma pengar.. Är det någon skillnad på bromsarna mellan 325 och 328?
Om jag skulle köpt mig en 325a så rätta mig om jag har fel, då hade jag behövt byta:
kardan till 328/m3
diff med axlar till 328/m3
Och växellåda från 328/m3
är det detta som skiljer? Hur står dig en orginal e36 325 låda mot en m3/328 låda, finns ZF lådorna på 325orna?
Mvh
bakbromsarna är ventilerade på 328. det är dom inte på 325. dock passar 328 oket och skivan rakt på. och skivan är gissningsvid det första du byter ändå när man köper begagnad bil. oken e typ halvgratis på skroten och inte så förbannat dyra nya heller.
jag åker dock solida 325 skivor bak.
diffen och axlarna är samma på 325 och 328. dock har 325 3:15 i utvxl och 328 har 2,93. . det är bara m3 3,2 som har större grejor. 210 diff och grövre axlar.
lådan är sopor på 325. du får köpa 328/m3 låda och kardan.
så det är bara att överväga för och nackdelar.
jag hade letat upp en skitfin 328. om jag hade haft en motor vid sidan av som du. när jag valde turken så var det för att jag inte skulle röra maskin eller sprut. jag hade dock inte åkt 200mil om det inte varit en svensksåld fåägarbil på 8-10k mil och fläckfritt skick. jag får intrycket att det är som vilken 328 som helst.
Posted: 10 Nov 2010, 21:02
by Dawe_A
Grefven wrote:Dawe_A wrote:pjuh ännu längre att åka
Finns många fina 325 coupé för samma pengar.. Är det någon skillnad på bromsarna mellan 325 och 328?
Om jag skulle köpt mig en 325a så rätta mig om jag har fel, då hade jag behövt byta:
kardan till 328/m3
diff med axlar till 328/m3
Och växellåda från 328/m3
är det detta som skiljer? Hur står dig en orginal e36 325 låda mot en m3/328 låda, finns ZF lådorna på 325orna?
Mvh
bakbromsarna är ventilerade på 328. det är dom inte på 325. dock passar 328 oket och skivan rakt på. och skivan är gissningsvid det första du byter ändå när man köper begagnad bil. oken e typ halvgratis på skroten och inte så förbannat dyra nya heller.
jag åker dock solida 325 skivor bak.
diffen och axlarna är samma på 325 och 328. dock har 325 3:15 i utvxl och 328 har 2,93. . det är bara m3 3,2 som har större grejor. 210 diff och grövre axlar.
lådan är sopor på 325. du får köpa 328/m3 låda och kardan.
så det är bara att överväga för och nackdelar.
jag hade letat upp en skitfin 328. om jag hade haft en motor vid sidan av som du. när jag valde turken så var det för att jag inte skulle röra maskin eller sprut. jag hade dock inte åkt 200mil om det inte varit en svensksåld fåägarbil på 8-10k mil och fläckfritt skick. jag får intrycket att det är som vilken 328 som helst.
tack för svar!
Blir nog kombin trots allt, jag hade gärna köpt en skitfin 328 för 45-50 tusen om ekonomin tilllät det.. Jag har 1050kr i månaden och pengarna drar jag in lite vid sidan om, inga fantasisummor direkt. (studerar)
Får bli en "halvdassig" 328 till en början, den är ju inte risig men inte heller perfekt = perfekt race objekt
Låda och kardan är det enda som behövs bytas då.. Det blir ju ca 5000 spänn totalt, man får nämligen en såkallad skitfin 325a för samma pengar som en "halvfin" 328 idag, alltså runt 25k, så lite sugen är man allt...
Posted: 10 Nov 2010, 21:29
by M-techer
Vill du ha en någorlunda fin 325 Coupé som inte gått värst långt så går jag i säljarfunderingar...
Posted: 10 Nov 2010, 21:36
by Dawe_A
M-techer wrote:Vill du ha en någorlunda fin 325 Coupé som inte gått värst långt så går jag i säljarfunderingar...
Pma över lite bilder! =)
Posted: 11 Nov 2010, 16:03
by Dawe_A
lite sugen på den också, 325 Im 1993.
(kopierat)
99,9% rostfri
beige,vit helskinns inredning.(något sliten)
acc som fungerar.
Stora M-paketet med spoiler,speglar, sidolister,ratt växelspaksknopp mm.
19" sommardäck
15" orginal fälgar till vintern.
ställbara coilover runt om.
renoverad fram och bakvagn, alla bustningar bytta samt renoverade bromsar ok.
även nytt avgassystem från katt och bakåt.
medföljer även en massa delar så som extra växellåda,andra fram lyktor,bromklossar mm
Bilen är nybesiktad 12/10 så det är bara att slänga i allt och vänta på sommaren och köra hela sommaren besiktigat.
(eller tills farbrorn i uniform gör salut)
328an skall besiktigas innan årets slut, så det spelar ju ingen roll , 8a i slutet så det är också en bra bes period. (visseligen kommer jag köpa en identisk bil i framtiden och besiktiga den istället, men inte detta året)
+
Coupé
19" sommar fälgar med däck (värda pengar)
99,9% rostfri
M speglar
Röd är snyggare än grönt.
-
*mer jobb och kostnader för att slänga i s50 motorn, jämfört med 328a där man bara byter motorer i stora drag..
*sämre bromsar
(e46 bromsar lär införskaffas snabbast möjligt ändå)
* 5000kr dyrare i inköp
Vet inte hur det är med farthållare och stolsvärme i den röda ännu.
Jag är som vanligt väldigt kluven!
Posted: 11 Nov 2010, 18:04
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:*mer jobb och kostnader för att slänga i s50 motorn, jämfört med 328a där man bara byter motorer i stora drag..
Hur tänkte du nu?
Posted: 11 Nov 2010, 18:14
by david__
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:*mer jobb och kostnader för att slänga i s50 motorn, jämfört med 328a där man bara byter motorer i stora drag..
Hur tänkte du nu?
Ja, hur menar du??