Page 15 of 22

Posted: 13 Apr 2010, 20:51
by boost_
Och sen levde ni lyckliga i alla era dagar :D

Härlig känsla att smeka det där glaset och tänka att "finally" va? :twisted:

Posted: 14 Apr 2010, 09:16
by ScratcH
boost_ wrote:Och sen levde ni lyckliga i alla era dagar :D

Härlig känsla att smeka det där glaset och tänka att "finally" va? :twisted:
Sjukt gött :P

Nu ska originalet på så det går att besiktiga...

Posted: 14 Apr 2010, 19:11
by TreLingon
Konstigt att ni fick dålig oljetillförsel till kompressorn :)
Haha ! Kul att se bilen ute :)

Posted: 23 Apr 2010, 13:49
by Nisse977
Då får jag verkligen gratulera till både bröllop och en rullande bil :D

:D 8)

Posted: 27 Apr 2010, 21:42
by ScratcH
TreLingon wrote:Konstigt att ni fick dålig oljetillförsel till kompressorn :)
Haha ! Kul att se bilen ute :)
Tackar!
Snart bär det av till SBP..

Posted: 27 Apr 2010, 21:50
by ScratcH
Nisse977 wrote:Då får jag verkligen gratulera till både bröllop och en rullande bil :D

:D 8)
Tack så mycket!

Kommer du hem till götet i sommar :?:

Posted: 28 Apr 2010, 00:18
by Nisse977
ScratcH wrote:
Nisse977 wrote:Då får jag verkligen gratulera till både bröllop och en rullande bil :D

:D 8)
Tack så mycket!

Kommer du hem till götet i sommar :?:
Jag flyttar nog hem i augusti. Då ska jag sätta tänderna i bilen igen :)

Posted: 13 May 2010, 10:54
by ScratcH
Nisse977 wrote:
ScratcH wrote:
Nisse977 wrote:Då får jag verkligen gratulera till både bröllop och en rullande bil :D

:D 8)
Tack så mycket!

Kommer du hem till götet i sommar :?:
Jag flyttar nog hem i augusti. Då ska jag sätta tänderna i bilen igen :)
Trevligt!
Hör av dig när du landat i garaget.

Posted: 13 May 2010, 11:21
by ScratcH
Sakta börjar bilen bli redo för en duvning hos sbp.
Ett måste är å få till hjulvinklarna, var lite väl slingrig sist.

Tips på vart jag ska vända mig med hjulinställningarna i göteborgsområdet mottages tacksamt!


Bad fräsgurun Mattias att fixa ett oljeblock där givare, kontakt, olja från motorn och ut till kompressorn som ska ersätta min tidigare lösning med 3st T-kors och diverse adaptrar för olika gängor började ju läcka ganska snabbt....
Vad ska man säga? världsklass :wink:

Image

Motor utan kompressor.

Image

Posted: 25 May 2010, 19:53
by ScratcH
Nu är bilen mappad inför besiktningen. Nu ska bara allt annant småpill fixas.
Efter hjulinställningen å med de nya fjäderbenen så passar tyvärr mina E39 M5 fälgar längre :cry: men de ser sjukt fräcka ut....

Vad tycker ni om ett par OZ superleggera istället?

Det är allt för nu..


Image

Image

Image

Posted: 25 May 2010, 22:44
by M3JONAS
Gillar din kabeldragning till spolarna. Blev riktigt cleant och snyggt!

Posted: 27 May 2010, 09:11
by ScratcH
M3JONAS wrote:Gillar din kabeldragning till spolarna. Blev riktigt cleant och snyggt!
Tackar!!

Hur gick det med dina VAG-spolar eller blev det några andra?

Posted: 27 May 2010, 17:15
by -AL-
Image

Det blir nog inte bättre än så här. Jo förresten, såldes de inte i Hennarött?

Ps. Har Fru Sommar glömt att jag körde med Ultraleggera på min? Ds

Posted: 28 May 2010, 19:59
by ScratcH
-AL- wrote:Image

Det blir nog inte bättre än så här. Jo förresten, såldes de inte i Hennarött?

Ps. Har Fru Sommar glömt att jag körde med Ultraleggera på min? Ds
Har du några bilder när den rullar på Ultraleggera?

Posted: 28 May 2010, 23:06
by -AL-
ScratcH wrote:Har du några bilder när den rullar på Ultraleggera?
'

Givet! Vaddå? Vill du se dem eller? :D

Posted: 30 May 2010, 18:49
by ScratcH
-AL- wrote:
ScratcH wrote:Har du några bilder när den rullar på Ultraleggera?
'

Givet! Vaddå? Vill du se dem eller? :D
Fixa fram en bild nu :twisted:

Posted: 07 Jun 2010, 04:51
by Mats Ivarson
Hur går det med besiktningar osv?
Eller är det fortfarande för mycket bröllop? :lol: