Page 15 of 63
Posted: 25 Apr 2008, 23:18
by Muxxor
Det är sjukt bra med förhållandevis "lite" laddtryck ändå?
Posted: 25 Apr 2008, 23:47
by Fear This
låter som man bör använda blöja nästa gång man är förbi & hoppas på åktur
Posted: 26 Apr 2008, 02:09
by Pimplaren
http://s128.photobucket.com/albums/p176 ... =Sugis.flv
Låter den som en riktig ascona?? =) 2.5liters monstersugis som ska ner i Ascona A racebil!
Gott mos i din kärra bäckis!
Posted: 26 Apr 2008, 10:22
by M3JONAS
Kul att du fått fart på maskinen, märks det någon skillnad på de tre millimetrarna extra slaglängd?
Så mycket effekt vid så låga varv låter ju bra, vad händer högre upp i varvtalsregistret?
Posted: 26 Apr 2008, 12:37
by Bmwandreas
Nu är jag klar, tänk vad lite mer volym kan göra:)
Laddtrycket kommer mycket tidigare också..
Posted: 26 Apr 2008, 12:38
by Bmwandreas
Med 11% förlust är det 852hk/993nm
Posted: 26 Apr 2008, 12:42
by birro
satan! Grattis!
Posted: 26 Apr 2008, 13:05
by Konny
Bmwandreas wrote:Med 11% förlust är det 852hk/993nm
INTE ILLA!!!! fin fina siffror!
Posted: 26 Apr 2008, 13:08
by jorgen
ser lovand ut
grattis!
Posted: 26 Apr 2008, 13:25
by Storås
Sjukt
Grattis
Posted: 26 Apr 2008, 13:25
by Ripper
Sjukt ball.....GRATTIS!
Jag lär tigga åktur när jag hälsar på;)
Posted: 26 Apr 2008, 13:53
by Nisse Järnet
Jävla fin kurva
Posted: 26 Apr 2008, 13:57
by Nicke Blom
Grattis!
hoppas turbon sitter fast när man får nästa tur....
Posted: 26 Apr 2008, 14:43
by peppe
Det är bara att gratulera, jag som tyckte den var vass sist undra hur den är nu :S
Posted: 26 Apr 2008, 15:06
by Bäckis
Sjukt lycklig idag.
Maskinen är över förväntan med tanke på hur lite modifieringar som gjorts förutom kosmetiska sedan förra året.
Detta är med 2,1 bars laddtryck. Turbon är totalt slut här.
Den ger 730 på hjulen vid 1,75 bar. Denna siffra är nästan ännu mer imponerande tycker jag.
För att vara en motor som kärringen kan köra och som går perfekt på tomgång 900 rpm så får man vara nöjd.
Posted: 26 Apr 2008, 15:45
by Vision79
Bäckis wrote:Sjukt lycklig idag.
Maskinen är över förväntan med tanke på hur lite modifieringar som gjorts förutom kosmetiska sedan förra året.
Detta är med 2,1 bars laddtryck. Turbon är totalt slut här.
Den ger 730 på hjulen vid 1,75 bar. Denna siffra är nästan ännu mer imponerande tycker jag.
För att vara en motor som kärringen kan köra och som går perfekt på tomgång 900 rpm så får man vara nöjd.
Vad ska du göra med den?
:)...galet med skönt smosk i bitarna..