Page 15 of 24
Posted: 28 Dec 2007, 18:33
by Vision79
Bmwandreas wrote:Hur hårt har du dragit bultarna?
som du sa...11kg...men d blir nog mindre nu med pyramidringarna
Posted: 28 Dec 2007, 18:45
by Vision79
Vad tror ni om sprickan då...värsta scenariot?
bara byta block inget snack?!
Posted: 28 Dec 2007, 19:16
by Bmwandreas
Ok då är det rätt, bara att byta block
Posted: 28 Dec 2007, 19:44
by Andersson
Fastsvettsad hubb i vevaxeltappen, inte roligt har hänt mig flera gånger bara att skrota rubbet.
Jag gjorde en avdragare av en gammal standardhubb, svettsa igen axelhållet samt borra ur gängorna sen är det bara att lägga imot vevaxeltappen sen använder du 12.9 bult runt om.
Posted: 28 Dec 2007, 20:27
by Pimplaren
Fan vad surt!
Ska fan kika mitt block så det är fint! man vill ju inte kasta ut massa onödig deg...
Posted: 28 Dec 2007, 20:38
by Vision79
Det löser sig med oljesprutet då jag får låna en jigg av världens bästa tuner
imorrn hämtar jag snurran i Sandviken o åker o lämnar den till Ragge för borrning o deckning , rycker av toppen o lite annat krams som folk pm:at om att köpa så är vi med i matchen
:)
Jippii!!!
Posted: 28 Dec 2007, 21:32
by silverryggen
Vision79 wrote:Det löser sig med oljesprutet då jag får låna en jigg av världens bästa tuner
imorrn hämtar jag snurran i Sandviken o åker o lämnar den till Ragge för borrning o deckning , rycker av toppen o lite annat krams som folk pm:at om att köpa så är vi med i matchen
:)
Jippii!!!
Hej om du har 745 kolvarna kvar kan du ta med dem till Sandviken.
Bor där jag med.
Ursäkta OT.
mvh Magnus
Posted: 28 Dec 2007, 23:58
by Tjottirotti
Helt ärligt va surt! sånt gör att man blir genomless...
Posted: 29 Dec 2007, 17:54
by Vision79
Nu står det en nästaintill komplett B35 rova på pall i garaget!
GPS funkar inte bra i skogen....tror den skickade runt oss en xtra 2mil innan vi kom fram
Tack Danneeee och lycka till med ditt bygge!
Ni som tagit upp oljeretur i B35 blocket...hur gjorde ni/du ?
Posted: 30 Dec 2007, 12:40
by Vision79
Så..var motorn riven, ska åka upp till Ragge med blocket så fort han behagar att svara i telefonen
, ser väll att d e jag så han orkar inte
Posted: 30 Dec 2007, 13:25
by Pimplaren
Vision79 wrote:Nu står det en nästaintill komplett B35 rova på pall i garaget!
GPS funkar inte bra i skogen....tror den skickade runt oss en xtra 2mil innan vi kom fram
Tack Danneeee och lycka till med ditt bygge!
Ni som tagit upp oljeretur i B35 blocket...hur gjorde ni/du ?
Borde det inte gå att ta upp den på samma ställe som m106?
Posted: 30 Dec 2007, 15:49
by Vision79
Pimplaren wrote:Vision79 wrote:Nu står det en nästaintill komplett B35 rova på pall i garaget!
GPS funkar inte bra i skogen....tror den skickade runt oss en xtra 2mil innan vi kom fram
Tack Danneeee och lycka till med ditt bygge!
Ni som tagit upp oljeretur i B35 blocket...hur gjorde ni/du ?
Borde det inte gå att ta upp den på samma ställe som m106?
Njaa...tror inte den utgjutningen finns på B35 blocket..
Posted: 30 Dec 2007, 21:14
by Vision79
Hylands hörna..lr vare den där hörnan där min sambo tittar snett på varjegång hon passerar datarummet
Posted: 31 Dec 2007, 10:59
by robbz
hmm vafasen ska du bygga ett grenrör med endast 6st böjar
/mvh
Posted: 31 Dec 2007, 12:34
by IQ-tuning
Vision79 wrote:Pimplaren wrote:Vision79 wrote:Nu står det en nästaintill komplett B35 rova på pall i garaget!
GPS funkar inte bra i skogen....tror den skickade runt oss en xtra 2mil innan vi kom fram
Tack Danneeee och lycka till med ditt bygge!
Ni som tagit upp oljeretur i B35 blocket...hur gjorde ni/du ?
Borde det inte gå att ta upp den på samma ställe som m106?
Njaa...tror inte den utgjutningen finns på B35 blocket..
Det fanns på mitt block iaf, så jag tog upp där...
Posted: 01 Jan 2008, 13:49
by Vision79
robbz wrote:hmm vafasen ska du bygga ett grenrör med endast 6st böjar
/mvh
Ja? , ska man inte ha lika långa böjjar då?..tänkte 6st blir perfekt
Nääää....jag har 10st till, dock måste jag kompletera med 1-2 ,5m rör + ngt för wg downpipe etc..
Posted: 01 Jan 2008, 17:25
by danneeee
hoppas de går bra med nya motorn nu