Page 138 of 202
Posted: 25 Jul 2009, 10:26
by Söderling
Fan va riktigt bil, men var nog det enda rätta med den motorn.
Va åker du för däck på den nya?? Lite mer info om bilen skulle vara kul
Lycka till å hoppas allt går bra till mantorp, så kommer ja stå å hejja på dig
Posted: 26 Jul 2009, 18:40
by r.ivars
En bild ifrån onsdan.. sen dess har jag glömt kabeln till mobilen varje dag på jobbet så jag får itne över några bilder..
Har tyvär rinte blivit så mycket mek, fel tid kan man säga
men det ska nog gå endå!
Drivlina är på plats, kopplings funkar -> ska luftas, pumpar fast med hållare, fronten masserad för tryckrören, ic på plats, soppaledningar dragna, saknas en till pump nr 3 där jag måste ha ett uttag i cellen, hade glömt av det.. jävla... helvete....
Så så fort jag får ordning på 3 uttag i cellen är det mest småpill innan uppstart...
Lite snabbt på att göra:
Montera fast nya bränslefiltret (nuke), montera fast nya regulatorn efter provat vilke tryck den gamla ligger på (också nuke), montera nya vacumstationen (nuke).
Gamla bränslefiltret var ett sånt där litet EARL filter, och det var duktigt igensatt :/ hade säkert sprängt motorn om den fått leva ut på effekt nu..?! Var rätt dåligt flöde blåsmässigt ur filtret om man jämför med när jag satt dit det... Problemet löst med ett stort NUKE filter iallafall
Launch knapp på ratt
Pedalstopp för kopplingen
Grundinställning 4-link + fyrhjulsmätning hela bilen.
Fixa startknapp
Göra nya stolfästen (sitter nåt hem mek svetsat i golvet nu som sparcosarna inte passar i.
Få tag på exp. kärlet av chrille (tidigare ägaren)
Koppla in bränslepumparna med relä.
Provskjuta elsysteme tså allt lirar..
Göra fast bromsskärm med wire
Med utväxlingen i diffen nu 4.56 så kommer den göra 240km/h med 29.5" höga däcken som är på... vid 8000varv med m3 lådan..
Posted: 26 Jul 2009, 19:13
by birro
Blir riktigt coolt! Ska bli roligt att se vad du kan klämma för tider nu
Posted: 26 Jul 2009, 19:27
by pizza
Tamefan på tiden..... Hör av dig innan bakvagnen ska grundställas så man kan va med!!
Den kommer gå fort, men de krävs nog ett flertal tävlingar för att kunna justera den innan den går riktigt fort.
Pizza
Posted: 26 Jul 2009, 20:35
by chribbe
sen behöver du väga bilen igen så du ser vilka fjädrar du ska ha bak.
Posted: 27 Jul 2009, 15:01
by Bäckström
Kommer bli ballt Ivars.. men synd på sport kombin
Conny å ja ska stå å hejja på Mantorp =) så se till att få igång pulkan nu
Lycka till med The Green Giant =)
/Erik
Posted: 27 Jul 2009, 23:25
by vectramicke
Finns en beggad 3.89 progear utväxling till salu här på holmen. Ägaren ska till Kjula å köra
Posted: 28 Jul 2009, 23:51
by r.ivars
Posted: 29 Jul 2009, 00:04
by Nisse Järnet
Fan vad fint det blir
Kommer gå fort som sautan
Posted: 29 Jul 2009, 04:06
by jimpa
fan rikard de här blir grymt
mvh
Posted: 29 Jul 2009, 05:08
by Vision79
Faan va süpernajs..nu jävlar sätter du gottlänningarna på...ehm..grönland
Posted: 29 Jul 2009, 05:08
by Vision79
Faan va süpernajs..nu jävlar sätter du ålänningarna på...ehm..grönland
Posted: 29 Jul 2009, 09:21
by _Kalle_
fint:)
Jag har prompt för mig att 044-pumparna "drar" 21A styck. Dom på mekonomen här i Norrtälje kollade upp det när jag skulle köpa relä iaf.
Posted: 29 Jul 2009, 09:56
by Karel021
_Kalle_ wrote:fint:)
Jag har prompt för mig att 044-pumparna "drar" 21A styck. Dom på mekonomen här i Norrtälje kollade upp det när jag skulle köpa relä iaf.
15,5A styck på max belastning drar dom.
ps.
de vad jag fick fram av o läsa en spec på den pumpen iaf.
Posted: 29 Jul 2009, 10:23
by jimpa
Vision79 wrote:Faan va süpernajs..nu jävlar sätter du ålänningarna på...ehm..grönland
den som lever får se..men känns som en signatur ändring är på gång iaf
mvh
Posted: 29 Jul 2009, 11:25
by Pimplaren
Techno-front for life!
Grym kärra, hoppas du får köra många låga repor nu
Posted: 29 Jul 2009, 11:37
by r.ivars
Pimplaren wrote:Techno-front for life!
HAHA bara väntade på den