Page 133 of 202

Posted: 29 Jun 2009, 23:26
by Karel021
pelko wrote:Nå. Svänga eller köra rakt fram, vad tycker du? :D

Mvh



rak fram säger han ;)

Posted: 30 Jun 2009, 06:46
by Per Eriksson
Va gjorde du då, Karel?

Posted: 30 Jun 2009, 10:36
by Krillian
Karel021 wrote:
pelko wrote:Nå. Svänga eller köra rakt fram, vad tycker du? :D

Mvh



rak fram säger han ;)


Gör inte han både och ? :lol: :lol: :lol:

Posted: 30 Jun 2009, 12:25
by Karel021
Per Eriksson wrote:Va gjorde du då, Karel?



haha.. ja du de kan man undra sig..

4 varv fick ja totalt.

FAIL.

packningen har gått stuckit till en annan värld.. och toppen kanske oxå.

den tryckte ut sig lite olja genom min moddade vevhusvent.. men den går friskt på alla burkar och låter ingen trött.. och inge märkvärdigt flås ur venten när man kör launchen.. så jag hoppas väl på att de är packningen som gått VÄLDIGT hårt.. eller så har kanske en kolv gått.. ska riva idag vi får väl se.

Posted: 30 Jun 2009, 13:14
by Ronnie AVR
:(


Håller tummarna får nått av det billigare alternativen.

Posted: 30 Jun 2009, 15:01
by ramberg
Hur ser vevhusventen ut?
Retur ifrån den? För då har de ju tendens att skjuta ur sig olja?

Posted: 30 Jun 2009, 17:10
by tventon

Posted: 30 Jun 2009, 18:03
by Karel021
ramberg wrote:Hur ser vevhusventen ut?
Retur ifrån den? För då har de ju tendens att skjuta ur sig olja?



jag har byggt om den.. så ja har en 1 kåpan och en avstickare på olje returen som går från toppen ner till tråget..

där har de typ hela tiden krypit lite olja i slangen när man kört..

och de va bara ur den de kom olja nu inget ur den övre.

Posted: 30 Jun 2009, 20:29
by Per Eriksson
Som jämförelse så under gatebilhelgen tryckte min ur sig ganska exakt 1L i vehusventen, drog på samma tid 130L E85. Höjde laddet till friska 1,8 bar.

Har också samma anslutningar som du, ventilkåpan o på röret under insuget.

Jahg skiter fullständigt i om det är normalt eller ej, det är hanterbart :lol:

Hur är det med vattnet då? Försvinner det/bygger tryck?

BTW, 4 varv, jag körde av 4 gånger....kan ju inte köra.

Posted: 30 Jun 2009, 21:57
by Karel021
Per Eriksson wrote:Som jämförelse så under gatebilhelgen tryckte min ur sig ganska exakt 1L i vehusventen, drog på samma tid 130L E85. Höjde laddet till friska 1,8 bar.

Har också samma anslutningar som du, ventilkåpan o på röret under insuget.

Jahg skiter fullständigt i om det är normalt eller ej, det är hanterbart :lol:

Hur är det med vattnet då? Försvinner det/bygger tryck?

BTW, 4 varv, jag körde av 4 gånger....kan ju inte köra.




haha du e slut :D

min tryckte inte alls ut sig på 4 varv.. men på sista så va de en raka ja gasa på så kom de.

ja har rivit nu och packningen har gått på 6 ställen.

kolvarna ser fräsha ut på ovan sidan.. ska lyfta upp o kolla ring land bara.

blir o byta packning på med el pump och bort med orginal pumpen.


du skulle ha lånat ut bilen till mig :D

Posted: 30 Jun 2009, 22:06
by Scrazher
Karel021 wrote:
Per Eriksson wrote:Som jämförelse så under gatebilhelgen tryckte min ur sig ganska exakt 1L i vehusventen, drog på samma tid 130L E85. Höjde laddet till friska 1,8 bar.

Har också samma anslutningar som du, ventilkåpan o på röret under insuget.

Jahg skiter fullständigt i om det är normalt eller ej, det är hanterbart :lol:

Hur är det med vattnet då? Försvinner det/bygger tryck?

BTW, 4 varv, jag körde av 4 gånger....kan ju inte köra.




haha du e slut :D

min tryckte inte alls ut sig på 4 varv.. men på sista så va de en raka ja gasa på så kom de.

ja har rivit nu och packningen har gått på 6 ställen.

kolvarna ser fräsha ut på ovan sidan.. ska lyfta upp o kolla ring land bara.

blir o byta packning på med el pump och bort med orginal pumpen.

du skulle ha lånat ut bilen till mig :D



dags för pyramid?
För vist kör du oringat nu?

Posted: 30 Jun 2009, 22:53
by Karel021
Scrazher wrote:
Karel021 wrote:
Per Eriksson wrote:Som jämförelse så under gatebilhelgen tryckte min ur sig ganska exakt 1L i vehusventen, drog på samma tid 130L E85. Höjde laddet till friska 1,8 bar.

Har också samma anslutningar som du, ventilkåpan o på röret under insuget.

Jahg skiter fullständigt i om det är normalt eller ej, det är hanterbart :lol:

Hur är det med vattnet då? Försvinner det/bygger tryck?

BTW, 4 varv, jag körde av 4 gånger....kan ju inte köra.




haha du e slut :D

min tryckte inte alls ut sig på 4 varv.. men på sista så va de en raka ja gasa på så kom de.

ja har rivit nu och packningen har gått på 6 ställen.

kolvarna ser fräsha ut på ovan sidan.. ska lyfta upp o kolla ring land bara.

blir o byta packning på med el pump och bort med orginal pumpen.

du skulle ha lånat ut bilen till mig :D



dags för pyramid?
För vist kör du oringat nu?



jo ja har oringat. ja funderar på pyramider. men vi får se.. känns som ska ja göra de nu så blir de en jäkla väntan på saker.. och då blir de inte mycket köra i sommar.. kanske spacka ihop skiten igen och mappa om så man får lite snällare tädning och sen i vinter så får ja skicka blocket till ppf

Posted: 30 Jun 2009, 23:00
by Jag Heter Jimmy
rackarns osis att de sket sig med bilen :/ Nu sket sig min provtur ocskå ^^ rackarns ocskå :P

Fick du ingen användning av dom dyra fälgarna du köpte av mig? =)

Posted: 30 Jun 2009, 23:09
by Karel021
Jag Heter Jimmy wrote:rackarns osis att de sket sig med bilen :/ Nu sket sig min provtur ocskå ^^ rackarns ocskå :P

Fick du ingen användning av dom dyra fälgarna du köpte av mig? =)




hehe jo lite .. men den ska ihop igen. .

ska bygga om vatten systemet lite.. annars så borde den vara ihop om 1-2 veckor.

däcken o fälgarna rörde ja inte äns ! :D

skit oxå..

Posted: 01 Jul 2009, 00:36
by Nisse Järnet
Hur ska du bygga om? :)

Posted: 01 Jul 2009, 07:36
by Karel021
Nisse Järnet wrote:Hur ska du bygga om? :)



bort med orginal pump.. på med el pump, och sen plugga igen vissa delar av termostaten.

och så ska ja ändra sida på kylarens in o ut

Posted: 01 Jul 2009, 08:08
by Per Eriksson
Blir det nåt mer försök på banevenemang sen, va det lilla du körde kul?