Page 14 of 59
Posted: 28 Jul 2007, 02:59
by Ximon
Turbon känns ganska lagom, och visst sitter den fint där
Nu är en stor del av insprutningshärvan gjord.
VEMS-Emil gör ett kanon jobb och ställer upp som få!
Hela soppasystemet är nu färdigt. Ska bara kontroll-dra alla koppel i morgon, och spola igenom ledningarna.
Nu börjar Hawken bli sugen på laddtryck
Posted: 28 Jul 2007, 09:39
by St3v3
Ser fan skitbra ut!
Bara det inte blir en Black Hawk Down nu
Posted: 28 Jul 2007, 10:53
by worre
Ximon wrote:
haha ser dekalen sitter kvar ovanför tanken.härligt gubbar kör hårt.
ja jag har tur som lever i alla fall. är inte vacker nu. sen tar det en stund att ta sig till dass haha
får se om man kommer förbi något och kollar i alla fall
Posted: 28 Jul 2007, 12:27
by emil
nu bär det åter iväg till garaget för att gå på nytt skift. Idag ska all el bli klar iaf!
//Emil
Posted: 29 Jul 2007, 11:31
by Ximon
Det var full rulle i garaget till 06 i morse, och det hände en hel del.
Idag kan det mycket väl bli dags att trycka på knappen
Posted: 29 Jul 2007, 14:39
by Tysken
Fan va nice Simon! Go go go!!!!
Posted: 29 Jul 2007, 15:15
by Snap3
fan va porrigt!
Posted: 29 Jul 2007, 15:18
by P.Herrdahl
Du filmar väl och tar massa kort nu Ximon?
Posted: 30 Jul 2007, 02:29
by Ximon
Stämmningen är aningen bitter just nu. Det verkar som att AEM-boxen är trasig (trasig vid leverans). Till att börja med skickade den säkring efter säkring direkt man slog på tändningen ( utan att köra på starten).
När vi tog lös boxen från plåten den tidigare suttit jordad i gick inte säkringen, men då jordade den genom Emil (via ytterhöljet på boxen).
Dvs. Emil vet hur det känns att få full kräm av en CDI-tändning. Han tog stöten bra trots att han satt och skakade ett tag, och fick rejäla märken på handen, och på benen där det också jordade.
Slutsats: Det ser mörkt ut för årets planer, och köp inte AEM då de verkar ha stora problem med liknande saker om man ser på deras forum.
Posted: 30 Jul 2007, 02:30
by emil
får nog ta kort på brännmärkena imorgon!
Tips: har ni svårt att vakna på morgonen, köp AEM, annars låt bli.
Posted: 30 Jul 2007, 06:21
by johankihl
Tungt... Ta nya tag. Någon måste ju ha en tändförstärkare ni kan låna?
Posted: 30 Jul 2007, 12:01
by emil
det ligger biltema-spolar i garaget, vi får prova starta upp den utan cdi så länge. Ska bara lösa tändkabelproblemet då det inte är samma hattar på biltema. Adaptrar eller nya billiga tändkablar.
ps. Har återfått känseln i handen nu
Posted: 30 Jul 2007, 12:38
by Tysken
Om du vill kan du få låna mitt DIS-4 Simon. Bara du inte bränner det..
Posted: 30 Jul 2007, 12:58
by Bäckis
Blir det VEMS?
Är väl ställbar dwell så då är det ju bara att prova 6st VAG spolar. Är perfekt längd att sätta direkt på stiftet.
Posted: 30 Jul 2007, 13:58
by Ximon
Tack för alla tips och vänliga erbjudanden!
Det verkar just nu som räddaren är Mikael Jakobsson (wolverineracing.com). Jag och Tiaz åker ner nu på stört, då Micke kunde tänka sig låna ut sin AEM-box. Skulle detta fungera får jag väl problem att återgälda denna tjänst i det nuvarande livet
Posted: 30 Jul 2007, 23:54
by johankihl
Bäckis wrote:Blir det VEMS?
Är väl ställbar dwell så då är det ju bara att prova 6st VAG spolar. Är perfekt längd att sätta direkt på stiftet.
VAG passar inte i M5. Kihlgren har testat. Passar i m50 och S50.
Posted: 31 Jul 2007, 05:53
by Fear This
trist som fan, bara hoppas de löser sej för dej! vi kopplade in en aem tändförstärkare (dock beggad) på polarns bil förrförra veckan och den var likadan, sköt säkringen hela tiden.. bör dock sägas att vi inte var lika manliga som emil och jordade den genom oss själva utan lät den sitta kvar i bilen.. anyway koppla in den nya å ge spettet så man får se på lite ös nu
mvh