Wressel Sverige M5 turbo 670-921Whp
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte påBäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Har man kommit i dom tankarna att man vill bygga turbo på en m5 så har man nog redan där insett att de inte är en bruksbil längremr_z wrote:Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte påBäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?


De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Bonnturbo wrote:Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....
Sen är en ac pump en riktig hk tjuv på vevaxeln:)
De är största anledningen varför de vart el-vattenpump

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Hehe jo klart man vill ha m5 turbo som bruksbil sommar halvåret!Bonnturbo wrote:Har man kommit i dom tankarna att man vill bygga turbo på en m5 så har man nog redan där insett att de inte är en bruksbil längremr_z wrote:Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte påBäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?så veva ner rutan å sladda på....
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv 

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Finns ju en orange e32 som byggt omBonnturbo wrote:Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Mattias Österlund du tänker på?mr_z wrote:Finns ju en orange e32 som byggt omBonnturbo wrote:Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv
http://mattiasosterlund.weebly.com/index.html
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Mattias hade inte byggt om alls på den om jag minns rtt vad han sa förra veckan när han var här och fick nya bilen mappad.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
E46 m3 rhd kuggstång
anders har det på sin e34 2jz.

JAAS-performance
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
okey men ändrar ju inte så mycke tänkte mer på nån som har byggt om bärarmar då de tar i mellan styrlederna så kuggstången räcker dit jag kommer nu men verkar va dåligt med info om nån som byggt om på riktigtJørg1e30 wrote:E46 m3 rhd kuggstånganders har det på sin e34 2jz.

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
jag har säkert fel, men slår inte typ en magnetventil till när man startar acn ? dvs att den inte driver konstant...Bonnturbo wrote:Bonnturbo wrote:Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....
Sen är en ac pump en riktig hk tjuv på vevaxeln:)
De är största anledningen varför de vart el-vattenpumpletar även efter en smidig 12v servopump:)
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

bild på dumpen monterad
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Blir kanon, du kan ju. Antar att du inte gjorde det där på söndagseftermiddagen?? 

M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
Nja lära stöd vila lite dåBäckis wrote:Blir kanon, du kan ju. Antar att du inte gjorde det där på söndagseftermiddagen??

När vaknar ni på firman i morgon?
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)
jag har säkert fel, men slår inte typ en magnetventil till när man startar acn ? dvs att den inte driver konstant...[/quote]
Jo så är de men är ju lite friktion i pumpen endå
Jo så är de men är ju lite friktion i pumpen endå

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....