Wressel Sverige M5 turbo 670-921Whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bäckis »

Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
mr_z
Posts: 766
Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by mr_z »

Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte på
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?

Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

mr_z wrote:
Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte på
Har man kommit i dom tankarna att man vill bygga turbo på en m5 så har man nog redan där insett att de inte är en bruksbil längre :mrgreen: så veva ner rutan å sladda på.... :mrgreen:
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Bonnturbo wrote:
Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?

Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....

Sen är en ac pump en riktig hk tjuv på vevaxeln:)

De är största anledningen varför de vart el-vattenpump :mrgreen: letar även efter en smidig 12v servopump:)
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
mr_z
Posts: 766
Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by mr_z »

Bonnturbo wrote:
mr_z wrote:
Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?
Självklart förstår jag de, va mest ac röret och allt skit som sitter nära cyl 5 och 6 som jag tänkte på
Har man kommit i dom tankarna att man vill bygga turbo på en m5 så har man nog redan där insett att de inte är en bruksbil längre :mrgreen: så veva ner rutan å sladda på.... :mrgreen:
Hehe jo klart man vill ha m5 turbo som bruksbil sommar halvåret!
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv :?:
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
mr_z
Posts: 766
Joined: 19 Aug 2008, 13:53
Location: gävle

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by mr_z »

Bonnturbo wrote:Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv :?:
Finns ju en orange e32 som byggt om
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
User avatar
ramberg
Posts: 1081
Joined: 07 Feb 2009, 16:46
Location: Säter i Dalarna

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by ramberg »

mr_z wrote:
Bonnturbo wrote:Är de nån som byggt styra mycke grejer till en e34 som man kunde studera? eller lär jag tänka själv :?:
Finns ju en orange e32 som byggt om
Mattias Österlund du tänker på?
http://mattiasosterlund.weebly.com/index.html
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bäckis »

Mattias hade inte byggt om alls på den om jag minns rtt vad han sa förra veckan när han var här och fick nya bilen mappad.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Jørg1e30 »

E46 m3 rhd kuggstång :D anders har det på sin e34 2jz.
JAAS-performance
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Jørg1e30 wrote:E46 m3 rhd kuggstång :D anders har det på sin e34 2jz.
okey men ändrar ju inte så mycke tänkte mer på nån som har byggt om bärarmar då de tar i mellan styrlederna så kuggstången räcker dit jag kommer nu men verkar va dåligt med info om nån som byggt om på riktigt :?
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Persson-
Posts: 552
Joined: 02 Dec 2006, 18:17

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Persson- »

Bonnturbo wrote:
Bonnturbo wrote:
Bäckis wrote:Nej, det spelar ingen roll vilken turbo eller vilket grenrör man använder. Har man sett en M5 E34:s mottorrum så är det väl rätt lätt att förstå att kärl osv på avgassidan måste bort?

Jo va ju inte så jag mena klart de inte fins nått grenrör som skulle kunna göra att de grejerna kan sitta kvar tycker. Fins inte så många sätt att bygga grenrör på. till en m5 e34 de jag mena att beror på vad man har för turbo beror Väll bara på dom man ska slå lite lätt en gång eller två i innerskärmen. Jag tycker de inte fins nått att klaga på PPF,s grenrör....

Sen är en ac pump en riktig hk tjuv på vevaxeln:)

De är största anledningen varför de vart el-vattenpump :mrgreen: letar även efter en smidig 12v servopump:)
jag har säkert fel, men slår inte typ en magnetventil till när man startar acn ? dvs att den inte driver konstant...
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Image
bild på dumpen monterad
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bäckis »

Blir kanon, du kan ju. Antar att du inte gjorde det där på söndagseftermiddagen?? :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

Bäckis wrote:Blir kanon, du kan ju. Antar att du inte gjorde det där på söndagseftermiddagen?? :)
Nja lära stöd vila lite då :mrgreen:

När vaknar ni på firman i morgon?
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
User avatar
Bonnturbo
Posts: 399
Joined: 18 Jan 2009, 21:16
Location: skäve
Contact:

Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo (nu händer de)

Post by Bonnturbo »

jag har säkert fel, men slår inte typ en magnetventil till när man startar acn ? dvs att den inte driver konstant...[/quote]

Jo så är de men är ju lite friktion i pumpen endå :mrgreen:
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Post Reply