Fernis1 wrote:Nisse du kör ju på däck utan profil med stenhårda däcksidor skaffa riktiga slicks så du får lite grepp som jag sagt åt dig 100 gånger men du vågar ju inte eftersom vet att det går sönder men ja med Nisse Iron körstil så håller det inte för att klanka ner men du är ju inte den som vålds startar eller växlar direkt? fråga Wärniss va han tycker om 325 bakvagn han rasade varenda start på kjula i somras kom inte iväg en enda gång
Dragdäcken jag kört med senaste år har mjuk sida
Annars håller jag med, startar som en kärring dom få gånger jag kört på strippen. På gatan ger jag på mer men då har man ju ändå inte 100% grepp. Fullgasväxlar aldrig heller, snabbt och mjukt ist
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Mja men du gillar ju att kunna mysa runt och slippa meka då är det ju rätt stil men vill man köra hårt och snabbt så brukar ju inte 325 bakvagnen hålla bara det jag ville få fram
Fernis1 wrote:Mja men du gillar ju att kunna mysa runt och slippa meka då är det ju rätt stil men vill man köra hårt och snabbt så brukar ju inte 325 bakvagnen hålla bara det jag ville få fram
Stämmer bra det
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Har haft lite otur med diverse toppar. Har haft 3st hemma nu som varit spruckna, men förhoppningsvis dimper det ner en nyplanad fin topp under nästa vecka
Har även passat på att väga ventiler. 6mm vanos och 7mm icke vanos. Vanos vägde 47gram medans Icke vanos vägde 58gram. Ganska stor skillnad i vikt! Flödesmässigt lär 6mm vara bättre, och med mindre rörlig massa går maskin snålare. Eco-motor Fortsätter montera ihop botten ikväll efter Hockey semin. Lördag och Söndag fokuseras på att lyfta ur gamla motorn.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Igår kväll/natt smackade jag ihop botten med kolvar och stakar, och allt verkar snurra runt fint Och idag fortsatte vi att demontera i motorutrymmet. Nu är det bara motorkuddar och växellådskuddar kvar att lossa, så imorgon söndag lyfter vi ur hela paketet. Från den gamla motorn kommer jag flytta över oljetråg, oljepump, bröstkåpa, kedjor/släpor, insug, servo, oljefilterhus. I stort sett
Har en ny topp på G oxå, kanske dimper ner i slutet av veckan
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Casy wrote:Har haft lite otur med diverse toppar. Har haft 3st hemma nu som varit spruckna, men förhoppningsvis dimper det ner en nyplanad fin topp under nästa vecka
Har även passat på att väga ventiler. 6mm vanos och 7mm icke vanos. Vanos vägde 47gram medans Icke vanos vägde 58gram. Ganska stor skillnad i vikt! Flödesmässigt lär 6mm vara bättre, och med mindre rörlig massa går maskin snålare. Eco-motor Fortsätter montera ihop botten ikväll efter Hockey semin. Lördag och Söndag fokuseras på att lyfta ur gamla motorn.
De nyare vanoslyftarna är även dom lättare
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Härligt, nu är gamla motorn ur Kommer fortsätta imorgon att flytta över bröstkåpa, oljepump och lite smått o gott. Samtidigt ska en polare börja förbereda för lack i motorutrymmet.. kommer bli sååå fint så
Finns ingen tid att förlora, jag öser på i vanlig takt.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Ivaaar wrote:blir ju grett det där! blir det mycket köra i sommar?
Det hoppas jag har inte lust att göra några fler större modifikationer i sommar. Kommer nog montera fetare bromsar fram.. annars är det bara mindre förbättringar.
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Nya tag idag. Har rivit i stort sett hela gamla motorn, bara låda och koppling kvar. Flyttade över kedjor, släpor och oljepump. Öppnade pumpen och tog en titt, såg mycket bra ut Kapade bort en bit av rambalken oxå.. grenröret har i stort sett legat ann, men nu är det fixat. Svetsningen får duga.. jag är trots allt cnc-operatör, haha!
Däremot måste jag fräsa av bröstkåpan 0,1mm i ovankant, en liten miss men ingen är prickfri. Hoppas bara nya toppen dimper ner snart, annars har jag nog inget att göra efter helgen, skulle va förjävligt!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Mysmek idag. Hoppas detta kommer lira, annars får jag göra om Det brukar vara fuelrailen som är i vägen som jag förstått. Limmad konisk hylsa med 1/2" rörgänga, sen en slang på det..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Nu är det inte långt kvar till uppstart! Passade på att dra en snabblack i motorutrymmet också Hoppas nya toppen kommer i veckan. I bästa fall blir det uppstart på fredag! Fick låna en innovate bb-lambda av en polare, så kanske man kan köra in maskin lite "försiktigt" innan mappning
PS.. orkade inte slipa ner och måla lådan, bögstyling
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74