m20b20 projekt... end of story :\
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
För en annan då som inte har åkt något liknande innan så tycker jag bilen gick jävla bra iallafall...
Men tyckte inte det först.... Händer inget, händer inget, händer inget och sen WWWOOOSSSCCHHH :D:D
Synd bara att filmen på telefonen blev med så kass kvalle...
Hittar jag nån bra E30 å sladda med nu i vinter så kanske jag är intresserad av din motor sen Uffe fast då blir det ju med mindre turbo... En annan behöver ju inte så jättemånga hästar under huven uta jag tror jag skulle va nöjd med moset som finns i denna ett bra tag...
Ha de/// Rang
Men tyckte inte det först.... Händer inget, händer inget, händer inget och sen WWWOOOSSSCCHHH :D:D
Synd bara att filmen på telefonen blev med så kass kvalle...
Hittar jag nån bra E30 å sladda med nu i vinter så kanske jag är intresserad av din motor sen Uffe fast då blir det ju med mindre turbo... En annan behöver ju inte så jättemånga hästar under huven uta jag tror jag skulle va nöjd med moset som finns i denna ett bra tag...
Ha de/// Rang
- OCR Pettzon
wuffee wrote:OCR Pettzon wrote:Du behöver nog inte vara orolig för att åka själv till rudskogen. OCR ska ditt oxå.
Härliga tider!
Föresten.. köpte du de där blocken?
Eventuellt får jag väl sno kusinens extra motor, blir han överlycklig !
Den tar du nog inte ska du se =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
DelJoJJo wrote:wuffee wrote:OCR Pettzon wrote:Du behöver nog inte vara orolig för att åka själv till rudskogen. OCR ska ditt oxå.
Härliga tider!
Hihi var ju värt ett försök iaf!
wuffee wrote:DelJoJJo wrote:wuffee wrote:OCR Pettzon wrote:Du behöver nog inte vara orolig för att åka själv till rudskogen. OCR ska ditt oxå.
Härliga tider!
Hihi var ju värt ett försök iaf!
ja de e fan sant =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Jaha, då är de End of story för den här "setupen" och bilen har åkt iväg och in i ett vintergarage så husse kan skaffa nya delar..
För nästa år ska jag åka en stadig 10:a
Men, några bilder lägger jag dock upp!
Så här ska man inte se ut efter en mappning, men blir de inte mer effekt så är man inte mycket gladare.. så..
SÅ... Uffe goes BIGBLOCK 2007
(Ska man göra ny projekt tråd då eller ska man fortsätta köra på denna?)
Mvh
Uffe
För nästa år ska jag åka en stadig 10:a
Men, några bilder lägger jag dock upp!
Så här ska man inte se ut efter en mappning, men blir de inte mer effekt så är man inte mycket gladare.. så..
SÅ... Uffe goes BIGBLOCK 2007
(Ska man göra ny projekt tråd då eller ska man fortsätta köra på denna?)
Mvh
Uffe
Tack så mycket!
Nä du den håller bra.. har säkert kört 5 - 10mil med den.. tämligen hårda mil men den höll! ..
De ska bli lite justeringar i bakvagnen, plastrutor, flockad och ombyggd instrumentpanel och en 2.7 botten.. De är de som är spikat att de blir!
Sen om de finns hjälp med lack från kusinen blir de även glasfibertak och en omlack på de..
Infinner sig inte 10:an åker de på lustgassystem (gör de eventuellt ändå)..
Sen hittar jag en lite slant över blir de störra frambromsar.. (förmodligen inte)
De är väl så de ser ut just nu!
Mvh
Uffe
Nä du den håller bra.. har säkert kört 5 - 10mil med den.. tämligen hårda mil men den höll! ..
De ska bli lite justeringar i bakvagnen, plastrutor, flockad och ombyggd instrumentpanel och en 2.7 botten.. De är de som är spikat att de blir!
Sen om de finns hjälp med lack från kusinen blir de även glasfibertak och en omlack på de..
Infinner sig inte 10:an åker de på lustgassystem (gör de eventuellt ändå)..
Sen hittar jag en lite slant över blir de störra frambromsar.. (förmodligen inte)
De är väl så de ser ut just nu!
Mvh
Uffe
Han du med någon effekt mätning på lillsnurran, eller blev det bara mappning?
Hadde varit kul att jämföra lite med Elvis vinkelkapskompsänkta bebis sexa. Den gick ju (med tanke på motor konceptet) jäkligt bra, specielt effter att kammen justerats.
Förövrigt tycker jag att din bil är SKITSNYGG, inte över stylad, utan stil rent mummsig. Fyrdörrars e visst snyggt så de så!!
Lycka till nu med nya motor bygget.
MVH//Tobbe P
Hadde varit kul att jämföra lite med Elvis vinkelkapskompsänkta bebis sexa. Den gick ju (med tanke på motor konceptet) jäkligt bra, specielt effter att kammen justerats.
Förövrigt tycker jag att din bil är SKITSNYGG, inte över stylad, utan stil rent mummsig. Fyrdörrars e visst snyggt så de så!!
Lycka till nu med nya motor bygget.
MVH//Tobbe P
Ne, jag hann inte med att bänka den.. MEN hade inte fått några 470 kusar (som jag ställer mig lite tveksam till ändå).. Bäckis gissade på 350 typ, å jag har inget att jämnföra med i de regionerna riktigt.. Så de stämmer nog...
Bäckis vart för övrigt inte imponerad av min kamaxel, så den ska han faktiskt få ta å mäta upp värde på (då jag inte fick dessa) när jag bygger ny spis.. litar inte ett skit på den kammen!
Ja, får verkligen hoppas att nya spisen får bättre respons än smallblocken iaf då den responsen bara gör mig arg ...
Man får tacka! Ja 4-dörrars är inte så tokig den inte! ..
mvh
Uffe
Bäckis vart för övrigt inte imponerad av min kamaxel, så den ska han faktiskt få ta å mäta upp värde på (då jag inte fick dessa) när jag bygger ny spis.. litar inte ett skit på den kammen!
Ja, får verkligen hoppas att nya spisen får bättre respons än smallblocken iaf då den responsen bara gör mig arg ...
Man får tacka! Ja 4-dörrars är inte så tokig den inte! ..
mvh
Uffe